Wernisaż czystości, czyli Kärcher na targach IFA w Berlinie
Firma Kärcher, globalny producent sprzętu czyszczącego, zaprezentowała swoje najnowsze produkty podczas targów elektroniki IFA w Berlinie, które odbyły się w dniach 1-5 września 2023. Na stoisku firmy można było zobaczyć wiele nowości, które dołączą do portfolio marki w 2024 roku – m.in. automatyczne roboty odkurzające i myjące podłogi, mobilne myjki niskociśnieniowe oraz białą linię urządzeń premium do czyszczenia w domu.
Podczas tegorocznej edycji IFA, Kärcher przygotował nietypową i oryginalną zabudowę stoiska, która nawiązywała do galerii obrazów. Dzięki temu, firma wyróżniła się na tle innych wystawców i przyciągnęła uwagę odwiedzających, którzy z zainteresowaniem przyglądali się prezentowanym nowościom. Na targach Kärcher zaprezentował swoje bestsellery, takie jak myjki wysokociśnieniowe, parownice oraz myjki do okien, a także przedstawił swoje najnowsze produkty – odkurzacze bezprzewodowe i roboty odkurzające. Marka zapowiedziała, że w najbliższym czasie będzie skupiać się na dalszym rozwijaniu tej kategorii.
Czystość na wyciagnięcie ręki
W Berlinie zaprezentowano model RCF 3 – pierwszego robota mopującego do twardych podłóg, który potrafi niezależnie czyścić na mokro i zbierać suche zabrudzenia w tym samym czasie. Inteligentny RCF 3 może być łatwo sterowany za pomocą aplikacji i radzi sobie z różnymi rodzajami posadzek.
Kolejnym produktem od firmy Kärcher, który został przedstawiony podczas targów była nowa, zasilana bateryjnie, kompaktowa myjka niskociśnieniowa OC 3. Dzięki składanemu zbiornikowi na wodę, może być używana w dowolnym miejscu oraz przechowywana w dowolnej przestrzeni – zmieści się nawet pod siedzeniem samochodu. Dysza w myjce została specjalnie zaprojektowana do pracy z niskim ciśnieniem, co zapewnia bardzo dobrą wydajność czyszczenia. Urządzenie idealnie sprawdzi się w terenie, aby oczyścić rower, ubłocone buty czy psie łapy.
Signature Line – Kärcher podpisuje się pod jakością
Firma Kärcher wprowadziła również na rynek nową linię "Signature Line", która obejmuje najlepsze produkty marki z każdej kategorii urządzeń do czyszczenia wnętrz domów. Oryginalny podpis założyciela firmy Alfreda Kärchera jest symbolem innowacyjnego ducha i gwarancji jakości, który pojawi się na każdym z tych produktów. Dodatkowo, produkty z linii Signature Line będą dostępne w opakowaniach premium, co zwiększy ich widoczność w punktach sprzedaży. Kärcher będzie promował unikalny charakter Signature Line poprzez ulepszoną koncepcję sprzedaży – partnerzy, którzy będą chcieli oferować tę linię produktów, będą musieli spełnić określone kryteria.
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.