Wielozadaniowy łupek. Jak wykorzystać łupek w aranżacji domu i ogrodu?
Łupek jest kamieniem wielozadaniowym, który doskonale sprawdzi się w aranżacji zarówno wnętrz, ogrodu, a nawet i elewacji. Jest on trwały, odporny na ścieranie, zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Można go wykorzystać niemal wszędzie, począwszy od podłóg, przez ozdabianie ścian, elewacji, a nawet obudowę kominka, dachu czy też w postaci samoistnego blatu kuchennego. Łupek to unikal-ność ukryta w kolorach, wzorach oraz samym kształcie.
Łupek to skalna skała osadowa złożona głównie z łupków ilastych. Charakteryzuje się nawarstwieniami, które przy tworzeniu płytki ukazują przepiękną strukturę i kolorystykę. To elegancki materiał, który coraz częściej wykorzystywany jest przez architektów i projektantów. W budownictwie znany jest od tysięcy lat, tworząc swego rodzaju epokę kamienia naturalnego, która trwa w najlepsze – w naszych domach i ogrodach, ciesząc nasze oczy i zmysły. Łupek z powodzeniem wykorzystamy wewnątrz i na zewnątrz, tworząc spójność i SOLIDNE PIĘKNO. To naturalny materiał, który jest trwały, estetyczny i przyjazny dla środowiska. Jeśli szukasz kamienia, który spełni te wymagania, warto rozważyć łupek i poznać jego szerokie zastosowania.
Wykorzystanie łupka na zewnątrz: elewacja, dach, ogród
Łupek jest bardzo często używany do stworzenia elewacji i coraz częściej do pokrycia dachowego. Oprócz pięknego efektu, posiada on niesamowite cechy tworzące go funkcjonalnym materiałem. Przede wszystkim materiał ten jest bardzo odporny na warunki atmosferyczne, a także na promieniowanie UV, mróz, pleśń i wilgoć. Dodatkowo działa on jako bariera termiczna, pomagając utrzymać odpowiednią temperaturę w domu i poprawiając akustykę. Dzięki unikatowemu wyglądowi, łupek stanowi idealny kamień dekoracyjny. Różnorod-ności kolorów, tekstur i wzorów, sprawiają że można go dopasować do różnych stylów.
Z powodzeniem sprawdzi się na balkonach i tarasach, a także w ogrodowych aranżacjach, np. w postaci ścieżki prowadzącej do ulubionych kwietnych zakątków. Co najważniejsze, wybierając łupek, wybieramy naturalny ma-teriał, który jest trwały i przyjazny dla środowiska.
Głęboka czerń kamienia naturalnego
Łupek w odcieniu czerni dodaje elegancji i nowoczesności wnętrzom. Doskonale sprawdza się jako podłoga, kontrastując z jasnymi ścianami i meblami. Może być również wykorzystany jako blat kuchenny, ponieważ jest odporny na zabrudzenia i wysokie temperatury. Dzięki odporności na działanie wody, z powodzeniem sprawdzi się w każdej łazience, gdzie wykorzystać go można pod prysznicem, bądź umywalką.
Łupek na domowym kominku
Dzięki swoim właściwością, łupek jest bardzo dobrym materiałem, wykorzystywanym do zabudowy domowego kominka. Skała ta jest odporna na wysokie temperatury i działanie ognia, a zatem nie ulega odkształceniom ani pęknięciom. Właśnie dlatego projektanci coraz częściej wybierają ten materiał do obudowy kominka. Co więcej, łupek jest łatwy do czyszczenia i nie wymaga użytkowania specjalnych środków konserwacyjnych.
Łupek ze względu na swoją trwałość, odporność na warunki atmosferyczne i estetyczny wygląd, jest popular-nym wyborem w wielu projektach budowlanych. Głównie łupki importuje się z Indii, gdzie znajdują się najbogat-sze złoża tego kamienia. Łupek sprawdza się dosłownie wszędzie, a najszersze zastosowanie znajduje na elewacjach i ściankach ozdobnych.
Jednym z największych dystrybutorów kamienia naturalnego w Polsce jest firma KLINK INTERNATIO-NAL. W ofercie znajduje się bogaty wybór przeróżnych kamieni, w tym właśnie opisywanego łupka, który wy-stępuje m.in. w postaci płytek, paneli, stopni, fornirów. Wybierając łupek, wybieramy SOLIDNE PIĘKNO, czyli gwarancję satysfakcji i trwałości.
Oaza spokoju na Żoliborzu
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.