Komunikaty PR

Włoskie Dolce Vita na polskim stole

2023-08-09  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Aż trudno w to uwierzyć, ale wszystko zaczęło się w 1912 roku w malowniczym włoskim regionie Marche. To tutaj, wśród wspaniałych winnic i oliwnych gajów rozpoczęła się prawdziwa rewolucja w naczyniach i akcesoriach z plexiglasu. Ale zanim do tego doszło przedsiębiorca Enriko Guzzini dawał upust swoim fantazjom produkując przedmioty z… rogu wołu. W małym warsztacie powstawały głównie akcesoria dla palaczy – fajki, lufki na cygaretki, popielnice… Włoskim dżentelmenom brakowało jednak czegoś bardziej praktycznego i ekskluzywnego zarazem. Perino (syn Enriko) – wpadł więc na pomysł produkcji łyżek do butów. A skoro łyżki, to dlaczego nie pójść dalej i nie wymyślić czegoś dla pań domu? Sztućcami do nakładania sałaty Guzzini podbili serca domowych gospodyń, które odtąd nakładały pięknie uformowanymi łyżką i widelcem tonący w pachnących pomidorach i parmezanie pasta fresca.
A żeby było poręcznie i wygodnie sztućce powinny być lekkie i estetycznie się prezentować. I tak w 1938 roku, kolejne już pokolenie Guzzini, wprowadziło do produkcji plexiglas czyli szkło akrylowe. Robione z niego naczynia były przezroczyste, nietłukące, a jak się znacznie później okazało, mogły być poddawane recyclingowi. Wraz z pojawieniem się technologii odlewania akrylu firma rozpoczęła współpracę z najlepszymi projektantami. To właśnie dla Guzzini słynny Luigi Massoni zaprojektował w latach 60. genialny bufet na trzech kółkach z okrągłymi blatami, a kilka lat później lampkę-grzybek „Brumbury”. Największą popularność włoskiej firmie zapewniły jednak naczynia, które zachwycały kolorami, a dzięki nowym technologiom, wyglądały jak ze szkła. Prezentowały się bardzo elegancko i wykwintnie, konkurując na stole z prawdziwym szkłem czy szlachetną porcelaną.

 

I tak jest do dziś. Po ponad stu latach od powstania, włoska marka wypuszcza na stoły nową, wspaniałą kolekcję, którą nie bez powodu tytułuje „Dolce Vita”. Uczmy się więc od Włochów czerpać radość z życia! Lato sprzyja takim postanowieniom. Zaproś rodzinę, przyjaciół, nakryj pięknie stół w ogrodzie, i ucztujcie do białego rana. Co powinno się na nim znaleźć?
W nowej serii „Dolce Vita” jest wszystko czego potrzebujesz. Dzbanek na wodę lub orzeźwiającą lemoniadę – zamykany, z przykrywką, żeby cierpki zapach cytryn i limonek nie wabił owadów. Do niego set czterech wysokich szklanek i taca, na której warto postawić zestaw. Oczywiście wszystkie produkty możesz nabyć osobno. Sałaty, owoce, lody i sorbety podasz w pięknych dużych misach lub mniejszych miseczkach i salaterkach. Do wybory masz trzy rozmiary (śr. 20, 25 i 30 cm). Prezentują się naprawdę okazale – są masywne, o grubych rantach, wyglądają jak szklane i dużo osób się na to „nabiera”. Bo szkło, choć szlachetniejsze, ma jednak swoje wady – jest ciężkie, łatwo je zarysować i stłuc, a sztuczne, pochodzące z recyclingu tworzywo, wydaje się wieczne. Nie ucierpi nawet podczas mycia w zmywarce. Do mis na sałaty dobierz koniecznie sztućce do serwowania. No i pora na słodkości. Ciasta, torty, kruche ciasteczka podaj na paterach. Do wyboru dwa rodzaje – na wysokiej nóżce lub klasyczna taca, obie nakrywane przezroczystą kopułą chroniącą łakocie przed nieproszonymi gośćmi. Owoce najlepiej rozłożyć w misach typu koszyk, a słone przekąski, np. orzeszki, w kwadratowych miseczkach.

Seria „Dolce Vita” to nie tylko naczynia na niezobowiązujące przyjęcie na luzie. Z powodzeniem sprawdzą się też na uroczystym obiedzie – możesz śmiało postawić je obok porcelanowej zastawy, z pewnością dodadzą jej szyku, a nakryciu nowoczesności. Maja piękne, świetliste kolory inspirowane kamieniami szlachetnymi (turkusowy błękit, szmaragdowa zieleń, ametystowy fiolet i bursztynowy żółcień). Namawiamy do łączenia kolorów – taki barwny miks na stole sprawi, że nakrycie będzie ciekawsze, a przyjęcie weselsze! A więc „La Dolce Vita”!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.