Wspólny projekt Cosentino i Jakuba Szczęsnego
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Gdynia Design Days to festiwal cieszący się ogromną popularnością w całej Polsce. W tym roku jego rozpoczęcie zostanie poprzedzone wernisażem wystawy „Jakub Szczęsny. Polskie Projekty Polscy Projektanci”, oraz debatą ze znakomitymi gośćmi, podczas której dyskutanci zastanowią się czy dizajn ma wpływ na nas samych i społeczeństwo? Znakomity architekt, Jakub Szczęsny, spotka się z zaproszonymi gośćmi 6 lipca 2023 r. Tego dnia w Muzeum Miasta Gdyni swą premierę będzie miała także instalacja z Dektonu, przygotowana przez Szczęsnego specjalnie dla Cosentino, znanej na polskim rynku firmy, produkującej powierzchnie architektoniczne Dekton, Silestone i kamienie Sensa.
Retrospekcja Jakuba Szczęsnego
Bohaterem wystawy w cyklu Polskie Projekty Polscy Projektanci, którą można obejrzeć w Muzeum Miasta Gdyni, jest w tym roku architekt Jakub Szczęsny. Jego projekt, Dom Kereta, został włączony do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Przez szesnaście lat współtworzył Grupę Projektową Centrala, a od 2016 roku prowadzi własną pracownię SZCZ w Warszawie. Szczęsny projektuje w różnych skalach: od centrum gastronomicznego Implant na warszawskiej Woli, poprzez plac Gustawa Zielińskiego w Astanie, system domów energooszczędnych Simple House, po płaszcze MRÓZ dla marki Aura by Yeti. Wszechstronna twórczość architekta pozwala zgłębiać zagadnienia dizajnu i społeczeństwa. Na wystawie zobaczymy w jaki sposób architektura przenika się z dizajnem oraz co ciekawego może powstawać na ich styku. Przyjrzymy się bliżej mikrodomom, szczególnie popularnym w czasie pandemii. Zapytamy, czy jako społeczeństwo potrzebujemy wciąż więcej przestrzeni.
Organizatorzy zestawią ze sobą unikatowy Dom Kereta i powtarzalne mikrodomki modułowe, by poruszyć temat minimalizmu i ograniczenia jako istotnych społecznie wartości. Ciekawa interakcja pomiędzy architekturą i dizajnem, zostanie pokazana również na tarasie Muzeum. Zaprojektowana specjalnie dla Cosentino instalacja Jakuba Szczęsnego, składająca się ze stołu oraz siedzisk wykonanych z Dektonu, będzie rodzajem performansu, zapraszającego do wymiany myśli i dyskusji. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na społeczny wymiar projektowania.
Debata o zrównoważonym rozwoju
Czy dizajn ma wpływ na nas samych, na społeczeństwo, którego jesteśmy częścią? Czy projektując przestrzeń, zwłaszcza przestrzeń publiczną, można projektować relacje, zmieniać myślenie odbiorców? Na każde z tych pytań zaproszeni goście będą szukać odpowiedzi, skupiając główną uwagę na projektowaniu jako narzędziu, które integruje społeczeństwo, poprawia funkcjonalność naszego otoczenia i dba o jego zrównoważony rozwój. Za pomocą problematyki poruszanej podczas debaty propagowany będzie minimalizm i samoograniczenie. Uczestnicy debaty: Jakub Szczęsny, Anna Zygmunt (Invest Komfort), Karolina Sieniawska (Cosentino), Tomasz Kwiatkowski (Wydział Wzornictwa ASP Gdańsk) oraz Megi Malinowsky (Tabanda), zainspirują wraz z prowadząca debatę Bogną Świątkowską ( Fundacja Bęc Zmiana) do zadawania pytań o społeczną odpowiedzialność i zachęcą do chwili refleksji nad nadmierną konsumpcją. Wszystko po to, by pokazać jak istotne jest zrównoważone projektowanie.
Debata odbędzie się w Muzeum Miasta Gdyni 6 lipca 2023r. o godz. 17:00
Wystawa będzie prezentowana w Muzeum Miasta Gdyni od 2.07.2023 do 2.06.2024.
Więcej na: www.cosentino.com
Oaza spokoju na Żoliborzu
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.