Wszystko, co musisz wiedzieć o e-bike'ach. Marka STORM radzi!
Już co dziesiąty Polak posiada rower elektryczny na własność, a prawie połowa ankietowanych rozważa jego zakup w przyszłości - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. Obecnie istnieje możliwość uzyskania dopłaty ze środków publicznych jedynie do zakupu samochodu elektrycznego. Gdyby dotyczyła ona również rowerów elektrycznych, aż 65% badanych zdecydowałoby się na ich zakup. Marka STORM, wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu, wprowadziła elektryki do swojej oferty już kilka miesięcy temu.
Jednak prawdziwy boom na elektryki dopiero przed nami. Duży wpływ na to ma rozwijająca się infrastruktura rowerowa, a także sytuacja gospodarcza i stale rosnące ceny paliw. W dzisiejszym świecie, w którym technologia stale posuwa się naprzód, coraz więcej osób zaczyna zwracać uwagę na alternatywne środki transportu, które nie tylko są przyjazne dla środowiska, ale także stanowią efektywną i innowacyjną formę podróżowania.
Dlaczego e-bike?
To dobre rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą przemieszczać się sprawniej i szybciej docierać na miejsce E-bike gwarantuje ograniczenie wydatków na transport i rozwiązuje problem z miejscami do parkowania - szczególnie w centrum. Dodatkowo przyczynia się do zwiększenia mobilności osób, które ze względów zdrowotnych lub z racji wieku, nie mogą korzystać z tradycyjnego roweru.
Czasem z ust przeciwników rowerów elektrycznych można usłyszeć, że e-bike to nie rower, gdyż elektryka wykonuje za nas całą pracę. Mimo że rower ten korzysta z technologii elektrycznej, warto podkreślić, że taka forma transportu wcale nie oznacza rezygnacji z wysiłku fizycznego. Rower elektryczny, dzięki zastosowaniu wspomagania elektrycznego, umożliwia użytkownikowi dostosowanie intensywności wysiłku do własnych preferencji i kondycji fizycznej. To, jak bardzo zaangażujemy nasze mięśnie do pracy, zależy od naszych decyzji i ustawień e-bike'a.
Elektryczna asysta w rowerach STORM może być regulowana, co pozwala na dostosowanie stopnia wsparcia do indywidualnych potrzeb. Dlatego też, choć e-bike ułatwia pokonywanie większych dystansów i terenów pagórkowatych, decyzja o stopniu wysiłku pozostaje w pełni w naszych rękach. To właśnie ta elastyczność i personalizacja sprawiają, że e-bike staje się atrakcyjnym rozwiązaniem dla różnych grup społecznych.
Konserwacja elektryka
O rower elektryczny należy dbać w taki sam sposób, jak o klasyczny odpowiednik. Regularne czyszczenie i kontrola stanu technicznego to must-have, szczególnie po jeździe w trudnym terenie. Podczas mycia zaleca się unikania nadmiernego moczenia elektroniki, a także korzystania z myjek wysokociśnieniowych. Pamiętaj, by następnym krokiem zawsze było osuszenie roweru, które pomoże zmniejszyć ryzyko korozji.
– Silniki zastosowane w rowerach marki STORM są w zasadzie bezobsługowe, nie wymagają konserwacji czy smarowania i nie należy ich otwierać, ponieważ skutkuje to utratą gwarancji oraz może spowodować obniżenie wodoszczelności, a w konsekwencji zalanie. Zakres temperatury, w którym możemy używać baterii to od -20°C do aż 60°C. Jednak nie zaleca się korzystania w temperaturach skrajnych tego zakresu. W przypadku przechowywania roweru radzimy trzymać, go w otoczeniu, gdzie temperatura będzie stabilna, w granicach 15-25°C – podkreśla Adam Ziętek, właściciel i założyciel marki STORM.
Warto pamiętać również o tym, że jeżeli nie korzystamy z roweru elektrycznego zimą, to i tak co jakiś czas należy sprawdzić poziom naładowania baterii. Powinien oscylować na poziomie 40-60%.
E-bike STORM dla ceniących komfort
Rowery elektryczne marki STROM to nie tylko alternatywa dla tradycyjnych środków transportu - to nowy sposób na życie. Polski producent rowerów oferuje modele, zapewniające wszechstronność i komfort jazdy. Bez względu na to, czy używane będą do codziennych dojazdów do pracy, czy jako środek rekreacji, zapewniają wyjątkową wygodę i niezawodność. Rowery elektryczne są bardzo ciche w porównaniu do pojazdów z silnikami spalinowymi. Przesiadając się na nie, można przyczynić się do zmniejszenia emisji hałasu, co pozytywnie wpłynie na zdrowie i jakość życia mieszkańców w naszej okolicy.
W ofercie marki znajdują się dwa rodzaje rowerów elektrycznych: e-mtb oraz e-trekking.
STORM stawia sobie za cel zmieniać świat na lepsze, będąc zawsze krok naprzód, jednocześnie pozwalając każdemu odnaleźć swoje miejsce na dwóch kółkach i wyruszyć w swoją drogę. Marka wyznaje filozofię mobilności, która łączy w sobie innowacje ze stylem. Branża rowerowa jest dynamiczna, a proponowanie klientom najnowocześniejszych, zróżnicowanych rozwiązań pozwala spełniać rozwijające się potrzeby coraz bardziej świadomych odbiorców. Polski producent rowerów STORM cały czas się rozwija i poszukuje nowych rozwiązań, żeby spełniać potrzeby klientów, czego dowodem są wprowadzone przez niego do sprzedaży jednoślady elektryczne.
Źródła wykorzystanych badań:
Polskie Stowarzyszenie Rowerowe, Użytkowanie rowerów elektrycznych oraz preferencje zakupowe, SW Research, kwiecień 2023 r.
![SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_2138823636,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
![Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025](/files/_uploaded/glownekonf_578768766,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4-ram,w_274,_small.jpg)
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.
Dom i ogród
Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
![](/files/1922771799/majdan-dom-foto,w_133,_small.jpg)
Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń trwało ponad dwa lata i nie zakończyłoby się sukcesem, gdyby nie pomoc specjalisty, który miał w tym doświadczenie. W obliczu tych problemów i kolejnych wyzwań przyszło jednak zwątpienie i myśl o rezygnacji z kontynuowania tego projektu. Radosław Majdan podkreśla jednak, że niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, za jakiś czas będą mieli własny, piękny dom.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
![](/files/1922771799/kmon-karpinska-seniorzy-foto2-1_1,w_133,_small.jpg)
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.