Wycieczka tramwajowa Westfield Mokotów i Westfield Arkadia oraz PoWarszawsku
Mokotów, Śródmieście, Wola i Praga – ciekawostki z tych czterech warszawskich dzielnic będzie można poznać podczas wydarzenia „Westfield i PoWarszawsku łączą dzielnice...zabytkowym tramwajem!”. Będzie to także okazja do poznania historii transportu publicznego i taksówek w dawnej Warszawie. Wycieczki zabytkowym tramwajem z 1940 roku organizują centra handlowe Westfield Arkadia i Westfield Mokotów we współpracy z partnerem – PoWarszawsku.
– Podczas tegorocznego projektu „Spacery z PoWarszawsku i Westfield Mokotów” po raz pierwszy zaprosiliśmy uczestników do zwiedzania Mokotowa i Służewa zabytkowym tramwajem. Pomysł spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem naszych klientów, a zapisy zamknęły się w ciągu kilku godzin. Dlatego też, tym razem, wspólnie z Westfield Arkadia, postanowiliśmy jeszcze raz zaprosić miłośników opowieści sprzed lat na tramwajowe zwiedzanie miasta – mówi Izabela Wójcik, dyrektorka centrum handlowego Westfield Mokotów.
W czasie wycieczek zabytkowym tramwajem z Westfield do Westfield uczestnicy poznają ciekawostki i historie dotyczące miejsc i obiektów, które będą mijać na trasie. W roli przewodnika wystąpi Łukasz Ostoja-Kasprzycki, pomysłodawca projektu PoWarszawsku i rodowity warszawiak. Opowie między innymi o tym, czym były lektyki i czy były popularne w Warszawie, gdzie zamontowano pierwszy taksometr, jak brzmiała gwara dorożkarzy oraz czy to prawda, że kiedyś w Warszawie jeździły najbardziej luksusowe autobusy na świecie. Wycieczki są zaplanowane na sobotę oraz niedzielę, 9 i 10 września. W każdy z tych dni będą zorganizowane po dwa przejazdy rozpoczynające się o godzinie 12.00 i 14.00, które potrwają około 1,5 godziny.
Plan wycieczki jest wyjątkowy – główne punkty na trasie to: PKP Służewiec, ul. Marynarska, Rondo Unii Europejskiej (Westfield Mokotów), ul. Wołoska, Aleja Niepodległości, Dworzec Centralny, Aleja Jana Pawła II, Rondo Radosława (Westfield Arkadia), Most Gdański, Rondo Starzyńskiego, ul. Jagiellońska, Dworzec Wileński, Most Śląsko-Dąbrowski, Stare Miasto, Plac Bankowy, ul. Marszałkowska, Plac Zbawiciela, Plac Unii Lubelskiej, ul. Puławska, Królikarnia, ul. Woronicza i ul. Wołoska. Wycieczka zakończy się w miejscu jej startu, tj. na przystanku PKP Służewiec.
– Podobnie jak Westfield Mokotów w ubiegłym roku po raz pierwszy zaprosiliśmy naszych klientów na spacery po okolicznych dzielnicach. Projekt kontynuowaliśmy w tym roku w sierpniu. Wszyscy chętni mogli poznać ciekawostki z zakresu sportu, gastronomii, gwary warszawskiej oraz zagadki kryminalne stolicy. Chcemy zaskakiwać naszych klientów, dlatego na zakończenie wakacji zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i zaprosić wszystkich chętnych na wycieczkę zabytkowym tramwajem trasą łączącą oba warszawskie centra Westfield – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.
Udział w wycieczkach „Westfield i PoWarszawsku łączą dzielnice...zabytkowym tramwajem!” jest bezpłatny, jednak obowiązują na nie zapisy. W każdej wycieczce może wziąć udział maksymalnie 50 osób. Liczba miejsc jest ograniczona ze względów bezpieczeństwa oraz w celu zapewnienia maksymalnego komfortu uczestników. Zapisy ruszyły 4 września za pośrednictwem strony: https://evenea.pl/pl/katalog-wydarzen?q[name][prefix]=westfield.
![Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1594543522,w_270,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów
![Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej](/files/_uploaded/glownekonf_1348070915,w_226,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
![Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach](/files/_uploaded/glownekonf_765942840,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.