Komunikaty PR

Wystawa "W drodze do domu" do obejrzenia na warszawskiej Starówce

2023-08-25  |  13:45
Biuro prasowe

Fundacja Habitat for Humanity Poland konsekwentnie realizuje w Polsce od 1992 roku swoją misję zapewniając potrzebującym godne miejsce do życia. W ramach projektu „W drodze do domu” realizowanego we współpracy  z Fundacją Biedronki w ciągu ostatnich sześciu miesięcy bezpieczny dach nad głową otrzymało ponad 330 uchodźców, którzy zamieszkali w 111 mieszkaniach w Warszawie i Gliwicach.

„Program przywrócił fundamentalne poczucie bezpieczeństwa, podarował nadzieję, że sprawy mają się szansę ułożyć” – podkreśla Agnieszka Głusińska z Fundacji Habitat for Humanity Poland.

Posiadanie dachu nad głową to podstawa dla nas wszystkich. Stąd właśnie ten program – oferujemy konkretną pomoc konkretnym ludziom, którzy w pewnym  momencie tak bardzo jej potrzebowali” – dodaje Katarzyna Scheer z Fundacji Biedronki.

W stronę domu – bezpiecznego miejsca

O tym, w jaki sposób nasze działania  wpłynęły na życie poszczególnych rodzin możemy się przekonać odwiedzając wystawę plenerową dokumentującą realizację tego projektu.

„Pokazujemy efekty działań pomocowych, to jak realnie zmieniliśmy losy 111 rodzin. Na wystawie można zobaczyć twarze osób, którym odmieniliśmy życie. To już dłużej nie są anonimowe liczby, tylko osoby z realną historią i bagażem doświadczeń, jak każdy z nas” – zaznacza  Elżbieta Korek z Fundacji Habitat for Humanity Poland.

66-letnia Tatiana wraz z rodziną przez ostatni rok zmieniała miejsce pobytu aż 10 razy, zanim trafiła pod skrzydła projektu „W drodze do domu” i zamieszkała na warszawskim Mokotowie.

Zawsze będziemy wdzięczni za dobro, które nas spotkało. Dziękuję za Waszą pomoc i dach nad głową” – mówi pani Tatiana.

„Mamy nadzieję, że ta wystawa skłoni do chwili refleksji i wzmocni świadomość, że pomaganie ma ogromną moc” – podsumowuje Elżbieta Korek z Fundacji Habitat for Humanity Poland.

Wystawę „W drodze do domu” można oglądać w dniach od 11 sierpnia do 1 września 2023 r.
w Warszawie, przy ul. Krakowskie Przedmieście, w okolicach wieży kościoła św. Anny, mieszczącego się przy ul. Krakowskie Przedmieście 68.  Ekspozycja ma charakter plenerowy. Autorką 24 fotografii prezentowanych na wystawie jest Natalia Poniatowska.

Fundacja Habitat for Humanity Poland

„W drodze do domu” to jeden z wielu projektów realizowanych przez Fundację Habitat for Humanity Poland. Organizacja wspiera osoby najbardziej potrzebujące, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Wizją Habitat Poland jest „Świat, w którym każdy ma godne miejsce do życia”. Fundacja powstała w 1992 roku do dziś pomogła prawie 690 tys. osób w potrzebie mieszkaniowej. Od 24 lutego 2022 roku pomaga także uciekającym przed wojną w Ukrainie w znalezieniu bezpiecznego schronienia w Polsce. Więcej informacji: www.habitat.pl

Fundacja Biedronki

Podejmuje inicjatywy na rzecz przeciwdziałania ubóstwu, niedożywieniu, samotności i wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez programy społeczne realizowane w skali ogólnopolskiej. Reaguje także na sytuacje kryzysowe jak pandemia czy wojna w Ukrainie. Prowadzi dwa programy pomocowe dla uchodźców z Ukrainy oraz dostarcza pakiety humanitarne na tereny objęte wojną. Więcej informacji: www.fundacjabiedronki.pl

Więcej na temat projektu na stronie internetowej Fundacji Habitat for Humanity Poland:

https://habitat.pl/fundacja-biedronki/w-drodze-do-domu/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka 80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina Biuro prasowe
2024-07-29 | 17:10

80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina

Wyjątkowa wystawa fotografii, seanse filmów powstańczych w kinie KinoGram, bezpłatne pokazy emocjonującego filmu w technologii VR “Kartka z Powstania” – tak Fabryka
Sztuka Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
2024-07-29 | 12:10

Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat

Ponad 10 mln odwiedzających, ponad 20 tys. przeprowadzonych lekcji muzealnych dla blisko 0,5 mln uczniów i prawie 0,5 mln obserwujących w mediach społecznościowych to jedynie kilka
Sztuka Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
2024-07-29 | 12:00

Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko

Sztuka nie uznaje granic ani barier językowych – na tym założeniu oparła się druga edycja konkursu i rezydencji artystycznej „Art Lives Here by Leonardo Hotels”. Właśnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.