News powiązane z kursy walut
Polacy coraz częściej płacą kartą podczas pobytu za granicą. Nie zawsze jest to jednak opłacalne
W tym roku wzrost cen nie powinien przekroczyć 2 proc. Podwyżki stóp procentowych odsuwają się w czasie
Europejski Bank Centralny i Narodowy Bank Polski nie planują podwyżek stóp procentowych. To dobra wiadomość dla polskich kredytobiorców
Niepokoje polityczne i rosnąca gospodarka amerykańska spowodują spadek euro. Odbicie możliwe w II połowie roku
Spada krajowa konsumpcja wołowiny, za to rośnie eksport do krajów UE. Polskim producentom wołowiny sprzyja wysoki kurs euro
Słaby złoty sprzyja eksporterom. Dla przedsiębiorców to dobry moment na zagraniczną ekspansję
Ambitne plany Esotiq & Henderson. W przyszłym roku grupa będzie otwierać nowe salony i intensywnie rozwijać kanał e-commerce
Złoty będzie tracić. Nie pomagają mu dane makroekonomiczne i przegłosowana przez Sejm obniżka wieku emerytalnego
J. Nikorowski: Ustawa frankowa może oznacza dla banków większe straty niż dotychczas szacowano
Stabilizuje się sytuacja na rynkach finansowych po brexicie. Dla złotego i polskich obligacji większym zagrożeniem mogą być najbliższe decyzje o likwidacji OFE czy przewalutowaniu kredytów
Zawirowania na rynkach finansowych i czynniki wewnętrzne mogą spowodować osłabienie złotego
Dobre perspektywy dla producentów papieru. Rośnie rynek tradycyjnych książek drukowanych
Internetowe platformy wymiany walut korzystają na aktywności eksportowej polskich firm. Wymiana walut poza bankiem pozwala oszczędzić nawet połowę kosztów transakcji
A. Stefaniak (DMK): Złoty do końca roku będzie się osłabiał. Nie będzie to jednak przecena tak mocna jak na rublu, realu czy lirze
A. Stefaniak (DMK): Mało prawdopodobne, aby frank szwajcarski w tym roku na trwałe przekroczył granicę 4 zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.