Newsy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

2018-12-07  |  06:16

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.

Znani aktorzy, muzycy, dziennikarze i sportowcy dzięki swej popularności mogą zrobić o wiele więcej niż zwykli ludzie. Dlatego też często biorą udział w kampaniach, które mają zwrócić uwagę na problemy słabszych, na przykład na potrzeby dzieci nieuleczalnie chorych, osieroconych bądź opuszczonych przez biologicznych rodziców. W czasie przedświątecznym dają im wsparcie i pomagają spełnić marzenia.

– Moim zdaniem dobro można czynić każdego dnia, nie tylko przed świętami, lecz mimo wszystko cieszę się, że jest taki czas, w którym ludzie jednak zbierają się i robią to w dużo większy sposób niż zazwyczaj. Polacy są bardzo wrażliwym narodem na takie aspekty społeczne jak bieda, głód. Naprawdę jesteśmy społeczeństwem, które jest gotowe pomagać. Czasami się boimy, trochę nie ufamy, ale tam, gdzie jest sprzyjająca atmosfera, to naprawdę ludzie się potrafią zaangażować – mówi agencji Newseria Jacek Rozenek, aktor.

Marta Kielczyk podkreśla, że znane osoby powinny dawać dobry przykład i kształtować szlachetne postawy. Jej zdaniem, jeśli każdy da małą cząstkę siebie komuś innemu, to świat stanie się lepszym miejscem.

– Kiedy czuć już święta, lampki rozświetlają ulice i domy, to jest coś takiego, że człowiek bardziej chce zrobić coś dla drugiego człowieka, że zauważa drugiego człowieka częściej niż na co dzień. Zaczynają się akcje charytatywne i nawet jeżeli niektórzy w tym chaosie w sklepach czują się atakowani przez wolontariuszy, to myślę, że warto zdobyć się na taki gest, zatrzymać się i pomyśleć o kimś innym – mówi Marta Kielczyk, prezenterka TVP.

Charytatywnie udziela się również Julia Wróblewska, która podkreśla, że została wychowana tak, by nie być obojętną na potrzeby innych osób.

– Bardzo lubię pomagać. Od dziecka widziałam problemy, które są na świecie, są w Polsce i starałam się je rozwiązywać. Starałam się zawsze przekazać coś na zbiórkę żywności czy na schronisko, na cokolwiek, ponieważ wielu z nas takie rzeczy jak jedzenie ma na co dzień i bardzo tego nie docenia, a dla wielu innych jest to rzecz, za którą naprawdę nam serdecznie podziękują i sprawi to uśmiech na ich twarzy – mówi Julia Wróblewska, aktorka.

Czytaj także

Gwiazdy

Katarzyna Cichopek: odczarowałam mit matki Polki, który przez wiele lat towarzyszył kobietom w Polsce

Aktorka podkreśla, że dzięki programowi „Sexy mama” blisko sto kobiet podjęło wyzwanie, przeszło metamorfozę i stawiło czoła przeciwnościom losu. Na swoim przykładzie aktorka między innymi udowadniała im, że ciąża i macierzyństwo nie muszą wykluczać ich z aktywności zawodowej, bo jeśli dobrze zorganizuje się czas, można wszystko ze sobą pogodzić. Najważniejszym przesłaniem programu było jednak zmotywowanie pań do tego, by zadbały o swoje zdrowie i kondycję.

 

Gwiazdy

Katarzyna Zielińska: Mam w środku radość z tego, że mogę zawalczyć o siebie i swoje marzenia. Mamy jedno życie, żeby się spełniać

Aktorka podkreśla, że w jej przypadku połączenie macierzyństwa i pracy zawodowej nie byłoby możliwe bez wsparcia ze strony bliskich osób. Katarzyna Zielińska jest mamą dwóch synów: Henryka i Aleksandra. Nie ukrywa, że są oni dla niej największą motywacją do działania. Po przerwie wróciła do pracy i działa na pełnych obrotach. W ostatnim czasie skupiła się na tworzeniu spektaklu muzycznego w Teatrze Roma, bo jak przyznaje – z przyjemnością podejmuje nowe wyzwania, a przy tym stara się, by nie ucierpiały na tym jej relacje z dziećmi.

Media i PR

Ponad 50 proc. firm w Polsce stara się budować pozytywny wizerunek w oczach pracowników. W obecnej sytuacji na rynku pracy to konieczność

Ponad połowa pracodawców twierdzi, że ma strategię employer brandingową, a co czwarty nad nią pracuje – wynika z badania HRM Institute. Wiele firm prowadzi takie działania z doskoku. Ma to duże znaczenie na dzisiejszym trudnym rynku pracy. Zdaniem ekspertów negatywne opinie o firmie jako pracodawcy oraz brak odpowiednich działań w zakresie employer brandingu mogą oznaczać problemy w rekrutacji, ponieważ dla pracowników – poza wynagrodzeniem i benefitami – coraz bardziej liczą się wartości reprezentowane przez daną firmę i jej prestiż. Ponad 60 proc. śledzi informacje publikowane o ich pracodawcy przez osoby trzecie.

 

Teatr

Rafał Królikowski i Kacper Kruszewski w nowym spektaklu muzycznym Teatru Roma

Na małej scenie Teatru Roma odbyła się premiera spektaklu "Nowy Jork. Prohibicja". Jest to muzyczna opowieść o amerykańskiej metropolii z lat 20., która pod pozorem lekkiej rozrywki kryje aktualne do dziś przesłanie na temat wolności.  W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Katarzyna Zielińska, Rafał Królikowski i Kacper Kruszewski.