Newsy

17 tysięcy osób wzięło udział w Poland Business Run. Pobiegli, by pomóc osobom po amputacjach kończyn

2016-09-06  |  06:40
Mówi:Anna Dereszowska, aktorka

Maciej Stefaniak, dyrektor Poland Business Run w Warszawie

Mateusz Wojciechowski, beneficjent Poland Business Run

  • MP4
  • Poland Business Run jednocześnie odbył się w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi. Ulicami największych polskich miast w sumie pobiegło prawie 17 tysięcy osób. Dzięki Poland Business Run do tej pory udało się pomóc ponad 60 osobom po amputacjach kończyn. Są to między innymi podopieczni Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty. Podczas tegorocznej edycji imprezy udało się zebrać 1,1 mln zł. 

    – Idea jest taka, aby pomóc osobom po amputacjach kończyn. W tym roku w Warszawie pomagamy podopiecznym Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty oraz Fundacji AMP Active. Są to osoby, które na skutek różnych wypadków losowych zostały poddane amputacjom, pomagamy szczególnie młodym osobom wrócić do aktywnego życia – mówi agencji Newseria Lifestyle Maciej Stefaniak, dyrektor Poland Business Run w Warszawie.

    Osoby po amputacjach kończyn często nie potrafią zaakceptować swojej sytuacji. Borykają się nie tylko z odrzuceniem społecznym, ale również z problemami finansowymi. Poruszają się na wózkach, o kulach lub na kiepskiej jakości protezach. Marzą o tym, by normalnie funkcjonować, kontynuować naukę, podjąć satysfakcjonującą pracą, swobodnie iść na zakupy, zejść po schodach, zagrać w piłkę, tańczyć czy biegać.

    – Dla mnie ten bieg oznacza na pewno wielką pomoc. Zakup na własną rękę protezy, którą otrzymam dzięki uczestnikom biegu, to bardzo duży wydatek. Przeciętnego człowieka nie stać na to, żeby wydać te pieniądze tak po prostu, więc takie imprezy są jak najbardziej potrzebne. Chciałbym podróżować i mam nadzieję, że w końcu będę mógł pójść w góry, w ich najwyższe partie. Mam w planach pojechać w Alpy i zabrać moją dziewczynę w najdalsze zakątki świata – mówi Mateusz Wojciechowski, jeden z beneficjentów tegorocznego Poland Business Run w Warszawie.

    Anna Dereszowska, ambasadorka Poland Business Run, przyznaje, że choć lubi adrenalinę i smak rywalizacji, to w tym przypadku sportowe wyniki nie są najważniejsze:

    – Wspieram Poland Business Run i uważam, że to fantastyczny pomysł. Można robić coś dobrego dla siebie biegając, a jednocześnie pomagać innym, bo cel jest niezwykle szczytny – zbieramy pieniądze na protezy dla osób po amputacjach kończyn. Tych osób wbrew pozorom jest bardzo dużo, często są to młodzi ludzie i to porusza nasze serca – mówi aktorka.

    Dereszowska podkreśla także, że zawsze z przyjemnością przyłącza się do akcji, których adresatem jest drugi człowiek.

    – Jeśli tylko można, to trzeba pomagać. I choć wymaga to poświęcenia własnego czasu, który mogłabym spędzić np. z rodziną, mam ogromną satysfakcję, będąc tutaj z wszystkimi biegającymi. Dają mi niesamowitą energię i radość, którą w sobie niosą – przyznaje Anna Dereszowska.

    Aktorka już drugi raz wzięła udział w projekcie Poland Business Run w Warszawie. 

    – Motywacje są różne, ale przede wszystkim mam taką cichą nadzieję, że dzięki udziałowi w Poland Business Run staję się lepszym człowiekiem. Jeśli mogę wykorzystać moją popularność w szczytnym celu, to pomaganie osobom po amputacjach kończyn w ich powrocie do aktywnego życia jest bez wątpienia jednym z nich i do tego pomagania gorąco państwa zachęcam. Czasem w codziennym biegu zapominamy o tym, że tak naprawdę nasze wygórowane potrzeby są czymś zupełnie śmiesznym w porównaniu z tym, jak radzą sobie w życiu i czego potrzebują osoby będące chociażby pod opieką Fundacji Poza Horyzonty czy Fundacji AMP Active – podkreśla Anna Dereszowska.

    Środki zebrane podczas charytatywnego biegu zostaną przekazane podopiecznym Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty, Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacji Amp Active, Fundacji Katarzyny Rogowiec AVANTI oraz Stowarzyszeniom Unicorn i Pierwszy Krok.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Film

    Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

    Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

    Gwiazdy

    Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

    Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.