Newsy

Agata Młynarska: planuję swoją przyszłość w mediach na kolejne 30 lat. Nie zamierzam szybko powiedzieć do widzenia

2017-09-14  |  06:47
Mówi:Agata Młynarska
Funkcja:dyrektor rozwoju
Firma:TLC Polska
  • MP4
  • Dziennikarka myśli o powrocie na wizję z autorskim programem. Na razie jednak skupia się na pracy dyrektora rozwoju TLC. Twierdzi, że przygotowanie polskiej oferty programowej stacji będzie dużym wyzwaniem, docenia jednak możliwości, jakie daje jej praca w międzynarodowym koncernie medialnym.

    Agata Młynarska pracowała w Telewizji Polskiej przez ponad 25 lat, ostatnio jako współautorka i prowadząca program „Świat się kręci”. Wiosną 2016 rok magazyn został zdjęty z anteny TVP1, a dziennikarka straciła zatrudnienie. We wrześniu tego samego roku objęła stanowisko dyrektor rozwoju stacji TLC, co uważa za najciekawsze doświadczenie w jej dorobku zawodowym. Dotąd nie miała bowiem możliwości pracowania w międzynarodowym koncernie medialnym.

    – Muszę powiedzieć, że zderzyłam się z zupełnie nową rzeczywistością, w której wcześniej nie miałam okazji się znaleźć – mówi Agata Młynarska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Gwiazda docenia możliwość konsultowania się z zagranicznymi pracownikami stacji TLC, konfrontowania z nimi swoich pomysłów i korzystania z ich doświadczenia. W każdej chwili może bowiem porównać swoją wizję ze spojrzeniem kolegów z Wielkiej Brytanii, Włoch czy Francji. Dziennikarka podkreśla, że pracę w TLC zaczęła w wyjątkowym momencie, gdy właściciele stacji podjęli decyzję o produkcji większej liczby programów w języku polskim.

    – Teraz gromadzimy ofertę programową i szukamy tej, z którą trafimy do naszych widzów, którzy oglądają TLC, którzy są przyzwyczajeni do tej stacji w jej dotychczasowej formie – mówi Agata Młynarska.

    Zdaniem gwiazdy TLC odznacza się specyficznym charakterem, emituje bowiem programy odważne, pozbawione tabu, niekiedy nawet kontrowersyjne. Wyzwaniem będzie wiec utrzymanie takiego charakteru stacji także w polskiej wersji językowej. Zdaniem dziennikarki będzie to wymagało dużej cierpliwości i konsekwencji. Agata Młynarska myśli również o autorskich programach. Musi być jednak całkowicie przekonana do ich formatu.

    – Nie będę ukrywać, że mam zaostrzony apetyt po tym, co przeżyłam w telewizji. Zrobienie dobrego, mocnego, dożylnego wywiadu zawsze mnie kręci. Planuję swoją przyszłość w mediach na kolejne 30 lat, nie zamierzam szybko powiedzieć do widzenia – mówi dziennikarka.

    Gwiazda nie spieszy się jednak z powrotem na wizję. Obecnie uczy się zarządzania, nie ma też poczucia, że straciła kontakt z widzem. Jej zdaniem jako osoba nieprzerwanie pracująca w mediach stale jest na wizji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.