Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka mody |
Dorota Goldpoint: Zaczynam podbijać amerykański rynek mody. Suknie przygotowane dla Agaty Dudy zrobiły furorę podczas ważnej międzynarodowej gali w Waszyngtonie
Projektantka została zaproszona do Waszyngtonu na First Fashion Gala z racji swojej współpracy z żoną Andrzeja Dudy. Podczas tego wydarzenia zaprezentowała dwie kreacje dedykowane właśnie prezydentowej. Jej pomysły bardzo przypadły do gustu zarówno osobom ze środowiska dyplomatycznego, jak i biznesowego. Dorota Goldpoint nie ukrywa, że chce podbić amerykański rynek mody i z dumą przyznaje, że nawiązała już wiele ważnych kontaktów, m.in. z właścicielami jednego z najstarszych waszyngtońskich butików, który ma w swojej ofercie najlepsze stroje wieczorowe.
– To była pierwsza w historii dyplomacji First Diplomacy and Fashion Gala w Waszyngtonie, organizowana przez ponad 30 ambasad tam obecnych. To wydarzenie zgromadziło projektantów, którzy ubierają pierwsze damy albo głowy państw, i każdy z nich miał przygotować na tę okazję dwie repliki stylizacji. Kolekcja dyplomatycznych sukni została zaprezentowana podczas uroczystej gali. W sumie obejrzeliśmy 60 sylwetek – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.
Projektantka zdecydowała się pokazać dwie suknie, które były przygotowane dla Agaty Dudy na różne okazje.
– Jedna to była suknia galowa zaprezentowana podczas wizyty naszej pary prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych na spotkaniu z ówczesnym prezydentem Trumpem i jego małżonką Melanią. To była biało-czarna sukienka, o której dużo wtedy pisano, nawet w amerykańskiej prasie bardzo dobrze ją oceniano i podkreślano, że jest świetnie dobrana na tę okazję. Porównywano ją ze stylizacją Melanii Trump, więc pokazałam właśnie tę sukienkę. A druga kreacja to była sukienka wieczorowa, czarno-złota, w której pierwsza dama wystąpiła podczas gali dyplomatów organizowanej co roku w Pałacu Prezydenckim – mówi.
Dorota Goldpoint cieszy się, że mogła wziąć udział w tej wyjątkowej gali i zaprezentować swoje projekty szerokiej publiczności. Zaznacza też, że zostały one przyjęte z entuzjazmem nie tylko przez środowisko ambasadorów, ale również przez zagranicznych projektantów mody i amerykańskie media. Jej kreatywność została doceniona i szybko posypały się propozycje współpracy.
– To również było świetne wydarzenie biznesowe, ponieważ moje stylizacje były zauważone, były bardzo dobrze oceniane i tuż przed samą galą pokazane w amerykańskiej telewizji. Wszyscy Polacy obecni na tej gali byli dumni z takich ocen. Jednocześnie też udało mi się nawiązać kontakty biznesowe z jednym z najstarszych butików działających w Waszyngtonie, który sprzedaje ubrania na cały świat i są to właśnie ubrania wieczorowe, więc prowadzimy rozmowy. Spodziewam się też właścicielki butiku w Dubaju, żeby obejrzała moje ostatnie kolekcje, suknie wieczorowe, takie bardzo zdobione – mówi projektantka.
Udział w takim międzynarodowym wydarzeniu to dla niej okazja do budowania relacji biznesowych. Wraz z nawiązaniem nowych kontaktów wiąże więc duże nadzieje na współpracę na różnych płaszczyznach. Przyznaje też, że udział w takiej gali był dla niej ciekawym doświadczeniem, jeśli chodzi o poznawanie nowych rynków mody.
– Miałam okazję zobaczyć i mniej więcej się zorientować, jak wygląda ta strona fashion w Waszyngtonie, ponieważ z modą, z amerykańską stolicą mody, bardziej kojarzy nam się Nowy Jork, ale Waszyngton jest bardzo ciekawym miejscem i mam nadzieję, że uda mi się również je zeksplorować – mówi Dorota Goldpoint..
Projektantka nie ukrywa więc, że teraz obiera kierunek Waszyngton i chce swoimi projektami zachwycić jak najwięcej środowisk.
– Są plany, że ta gala ma być organizowana regularnie i te ubrania mają też być pokazywane podczas Fashion Weeków na całym świecie, bo organizatorka dostała taką propozycję. I właśnie zaproszono mnie, żebym była na stałe obecna podczas tej gali ze swoimi kolekcjami. Mamy też pewną niespodziankę, którą chcemy przygotować na kolejną galę, więc ja się bardzo cieszę, że również ten rynek będę mogła zaznaczyć swoimi kolekcjami. Zresztą takie plany miałam jeszcze przed pandemią i myślę, że teraz jest dobry moment na ich realizację – mówi.
Podczas tej amerykańskiej gali Dorota Goldpoint poznała wielu ambasadorów, pierwsze damy, a także jedną z głównych organizatorek tego wydarzenia – Jan Du Plain.
– Ona dokładnie przejrzała w internecie wszystkie zdjęcia naszej pani prezydentowej i naprawdę bardzo dużo pochwał otrzymaliśmy. I też powiedziała ciekawą rzecz, że umiem połączyć standardową klasykę z czymś bardzo nowoczesnym, że przeniosłam trochę modę dyplomatyczną na inny poziom. To bardzo zacne usłyszeć takie słowa z ust takiej kobiety – mówi projektantka.
W Waszyngtonie swoje kolekcje zaprezentowali światowej sławy projektanci, m.in. Elie Saab, który słynie ze współpracy z przedstawicielami rodzin królewskich i przygotowuje kreacje m.in. dla Kate Middleton.
Czytaj także
- 2024-10-15: Agata Młynarska: Moim bliskim daję w prezencie pakiety na badania, a z przyjaciółkami umawiam się na mammografię
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-10-08: Agata Młynarska: W natłoku spraw odłożyłam na bok diagnostykę raka piersi. Przy okazji badań przesiewowych okazało się, że jest tam guz
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-18: Dorota Szelągowska: Dwadzieścia lat temu sięgnęłam swojego dna. Miałam ataki paniki i przez kilka miesięcy nie wychodziłam z domu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-03-27: Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.