Newsy

Dorota Goldpoint: Zaczynam podbijać amerykański rynek mody. Suknie przygotowane dla Agaty Dudy zrobiły furorę podczas ważnej międzynarodowej gali w Waszyngtonie

2022-11-15  |  06:22

Projektantka została zaproszona do Waszyngtonu na First Fashion Gala z racji swojej współpracy z żoną Andrzeja Dudy. Podczas tego wydarzenia zaprezentowała dwie kreacje dedykowane właśnie prezydentowej. Jej pomysły bardzo przypadły do gustu zarówno osobom ze środowiska dyplomatycznego, jak i biznesowego. Dorota Goldpoint nie ukrywa, że chce podbić amerykański rynek mody i z dumą przyznaje, że nawiązała już wiele ważnych kontaktów, m.in. z właścicielami jednego z najstarszych waszyngtońskich butików, który ma w swojej ofercie najlepsze stroje wieczorowe.

– To była pierwsza w historii dyplomacji First Diplomacy and Fashion Gala w Waszyngtonie, organizowana przez ponad 30 ambasad tam obecnych. To wydarzenie zgromadziło projektantów, którzy ubierają pierwsze damy albo głowy państw, i każdy z nich miał przygotować na tę okazję dwie repliki stylizacji. Kolekcja dyplomatycznych sukni została zaprezentowana podczas uroczystej gali. W sumie obejrzeliśmy 60 sylwetek – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.

Projektantka zdecydowała się pokazać dwie suknie, które były przygotowane dla Agaty Dudy na różne okazje.

– Jedna to była suknia galowa zaprezentowana podczas wizyty naszej pary prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych na spotkaniu z ówczesnym prezydentem Trumpem i jego małżonką Melanią. To była biało-czarna sukienka, o której dużo wtedy pisano, nawet w amerykańskiej prasie bardzo dobrze ją oceniano i podkreślano, że jest świetnie dobrana na tę okazję. Porównywano ją ze stylizacją Melanii Trump, więc pokazałam właśnie tę sukienkę. A druga kreacja to była sukienka wieczorowa, czarno-złota, w której pierwsza dama wystąpiła podczas gali dyplomatów organizowanej co roku w Pałacu Prezydenckim – mówi.

Dorota Goldpoint cieszy się, że mogła wziąć udział w tej wyjątkowej gali i zaprezentować swoje projekty szerokiej publiczności. Zaznacza też, że zostały one przyjęte z entuzjazmem nie tylko przez środowisko ambasadorów, ale również przez zagranicznych projektantów mody i amerykańskie media. Jej kreatywność została doceniona i szybko posypały się propozycje współpracy.

– To również było świetne wydarzenie biznesowe, ponieważ moje stylizacje były zauważone, były bardzo dobrze oceniane i tuż przed samą galą pokazane w amerykańskiej telewizji. Wszyscy Polacy obecni na tej gali byli dumni z takich ocen. Jednocześnie też udało mi się nawiązać kontakty biznesowe z jednym z najstarszych butików działających w Waszyngtonie, który sprzedaje ubrania na cały świat i są to właśnie ubrania wieczorowe, więc prowadzimy rozmowy. Spodziewam się też właścicielki butiku w Dubaju, żeby obejrzała moje ostatnie kolekcje, suknie wieczorowe, takie bardzo zdobione – mówi projektantka.

Udział w takim międzynarodowym wydarzeniu to dla niej okazja do budowania relacji biznesowych. Wraz z nawiązaniem nowych kontaktów wiąże więc duże nadzieje na współpracę na różnych płaszczyznach. Przyznaje też, że udział w takiej gali był dla niej ciekawym doświadczeniem, jeśli chodzi o poznawanie nowych rynków mody.

– Miałam okazję zobaczyć i mniej więcej się zorientować, jak wygląda ta strona fashion w Waszyngtonie, ponieważ z modą, z amerykańską stolicą mody, bardziej kojarzy nam się Nowy Jork, ale Waszyngton jest bardzo ciekawym miejscem i mam nadzieję, że uda mi się również je zeksplorować – mówi Dorota Goldpoint..

Projektantka nie ukrywa więc, że teraz obiera kierunek Waszyngton i chce swoimi projektami zachwycić jak najwięcej środowisk.

– Są plany, że ta gala ma być organizowana regularnie i te ubrania mają też być pokazywane podczas Fashion Weeków na całym świecie, bo organizatorka dostała taką propozycję. I właśnie zaproszono mnie, żebym była na stałe obecna podczas tej gali ze swoimi kolekcjami. Mamy też pewną niespodziankę, którą chcemy przygotować na kolejną galę, więc ja się bardzo cieszę, że również ten rynek będę mogła zaznaczyć swoimi kolekcjami. Zresztą takie plany miałam jeszcze przed pandemią i myślę, że teraz jest dobry moment na  ich realizację – mówi.

Podczas tej amerykańskiej gali Dorota Goldpoint poznała wielu ambasadorów, pierwsze damy, a także jedną z głównych organizatorek tego wydarzenia – Jan Du Plain.

– Ona dokładnie przejrzała w internecie wszystkie zdjęcia naszej pani prezydentowej i naprawdę bardzo dużo pochwał otrzymaliśmy. I też powiedziała ciekawą rzecz, że umiem połączyć standardową klasykę z czymś bardzo nowoczesnym, że przeniosłam trochę modę dyplomatyczną na inny poziom. To bardzo zacne usłyszeć takie słowa z ust takiej kobiety – mówi projektantka.

W Waszyngtonie swoje kolekcje zaprezentowali światowej sławy projektanci, m.in. Elie Saab, który słynie ze współpracy z przedstawicielami rodzin królewskich i przygotowuje kreacje m.in. dla Kate Middleton.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.