Newsy

Anna Bałon idzie na studia dziennikarskie

2013-10-09  |  11:15
 – Zaczynam studia Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna w Wyższej Szkole Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie – ogłosiła niedoszła Top Model. Na co dzień, celebrytka prowadzi kursy dla przyszłych modelek i odchudza się na oczach widzów telewizji śniadaniowej.

Była modelka, której krotką karierę na wybiegach przerwał nagły problem z nadmiarem kilogramów, wykorzystuje zdobytą popularność i wciąż szuka swojego miejsca w polskim show biznesie. Najpierw planowała poświęcić się pracy z młodymi modelkami, Teraz występuje w telewizji śniadaniowej, gdzie przejdzie metamorfozę i schudnie na oczach całej Polski. Co więcej, częste występy w mediach skłoniły Bałon do podjęcia kolejnego wyzwania – studiów dziennikarskich.

Jak już wszyscy zauważyli, próbowałam, coś tam robiłam w tym kierunku. Nagrałam wywiad z Dawidem Kwiatkowskim, który umieściłam na YouTubie. Tam jest duża oglądalność, także mnie to zdziwiło, że dobrze w sumie to poszło. Pomyślałam dlaczego nie? – mówi Anna Bałon.

Sukces na Youtube zachęcił modelkę do dalszych kroków. Celebrytka zdecydowała się na studia dziennikarskie, gdzie nauczy się lepiej wypowiadać przed kamerą, poćwiczy dykcję oraz modulację głosu. 

 – Tam mają takie zajęcia a mówienie i pisanie jest bardzo potrzebne w branży, w której się obracam. Ja dużo piszę, czy to dla mediów czy na fan page – tłumaczy Bałon. 

Dziennikarstwo to nie pierwszy kierunek studiów modelki. Wcześniej celebrytka uczyła się na kierunku Marketing, Reklama i Nowe Media. Nie ma jeszcze swojego programu, ale na razie Annę Bałon i jej walkę z nadwagą można oglądać w „Dzień Dobry TVN”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Teatr

Handel

Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie  ochrony środowiska i klimatu. 

Handel

WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.