Newsy

Anna Kalczyńska: W Polsce pogardliwie mówi się o telewizji śniadaniowej. Ja bym tego nie wartościowała

2015-09-17  |  06:55

W telewizji śniadaniowej można dotknąć równie ważnych tematów, jak w newsach uważa Anna Kalczyńska. Prezenterka „Dzień Dobry TVN” twierdzi, że w Polsce niesłusznie traktuje się telewizję śniadaniową pogardliwie. Jej zdaniem w porannym magazynie prowadzi się równie istotne rozmowy, co w programach newsowych, choć używa się innego języka.

Anna Kalczyńska przez dwanaście lat swojej kariery zawodowej związana była ze stacją TVN24. Była współautorką i prezenterką magazynu „Studio Europa”, reporterką i prezenterką serwisów informacyjnych oraz współprowadzącą magazyn „Polska i Świat”. Nie ukrywa, że telewizję newsową uważa za sól dziennikarstwa i szczyt tego, co można osiągnąć w tym zawodzie. Daleka jest jednak od negatywnej oceny telewizji śniadaniowej, w której obecnie pracuje.

– W Polsce tak pogardliwie się o niej mówi. A prawda jest taka, że tu są bardzo podobne i bardzo serio rozmowy o życiu i społeczeństwie, też można dotknąć ważnych rzeczy, choć mówi się o nich trochę innym językiem, mniej publicystycznym, mniej politycznym. Bardzo to jest wszystko istotne, więc ja bym tego tak nie wartościowała mówi Anna Kalczyńska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

We wrześniu 2014 roku Anna Kalczyńska dołączyła do grona prezenterów porannego magazynu „Dzień Dobry TVN”. Zastąpiła w tej roli Jolantę Pieńkowską, która przeniosła się do TVN24 BiŚ, by poprowadzić program „Świat”. Partnerem Anny Kalczyńskiej został Robert Kantereit. Prezenterka twierdzi, że nigdy nie starała się upodobnić do swojej poprzedniczki ani się z nią nie porównywała.

– Mam wrażenie, że Robert trochę był inny ze mną. To jest kwestia osobowości, byłam zupełnie kimś innym niż Jola. Chciałam dać temu programowi to, co wydaje mi się najwartościowsze, ale nigdy nie myślałam o tym, że zastępuję Jolantę, co muszę zrobić inaczej, lepiej, co gorzej mi wychodzi – mówi Anna Kalczyńska.

Prezenterka prowadzi codzienne wydania magazynu „Dzień Dobry TVN”. Od września 2015 roku jej partnerem jest Jarosław Kuźniar, były dziennikarz TVN24.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.