Newsy

Anna Nowak-Ibisz: Moi najbliżsi przegrali walkę z rakiem. Radzę Polkom wczesne badania profilaktyczne.

2013-10-06  |  11:50
Mówi:Anna Nowak-Ibisz
Funkcja:aktorka, ambasadorka kampanii Avon kontra rak piersi
  • MP4
  • Anna Nowak-Ibisz zachęca kobiety do badań profilaktycznych, dzięki którym można wykryć raka we wczesnym stadium. – W mojej rodzinie było bardzo dużo przypadków nowotworowych. Niestety moi najbliżsi z chorobą nowotworową przegrali. Stąd świetnie wiem, co to znaczy wychowywać się bez mamy – mówi aktorka.

    Przede wszystkim trzeba się badać. Raz w roku powiedzieć sobie: nie idę na kawę, rezygnuję ze spaceru, oddaję dziecko do przedszkola, szkoły, do niani i jadę na badania. Odwiedzam ginekologa. Badam sobie piersi sama w domu. Im wcześniej wykryjemy raka, tym większa szansa na walkę z nim, na wygraną – opowiadała aktorka podczas 16. Marszu Różowej Wstążki, jaki odbył się pod warszawskim hotelem Bristol na Krakowskim Przedmieściu.

    Bardzo ważne w zapobieganiu chorobom nowotworowym jest również dobranie odpowiednich kosmetyków – takich, w których nie znajdziemy szkodliwych dla zdrowia substancji.

    Zwracajmy uwagę, jakich dezodorantów używamy. Cały Zachód wie, że antyperspiranty zawierają w sobie sole aluminium, a więc składnik, którego nie powinniśmy wcierać sobie w pachy. Powinniśmy używać naturalnych ekologicznych biodezodorantów – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Anna Nowak-Ibisz.

    Podczas 16. Marszu Różowej Wstążki do regularnych badań zachęcała również Aneta Zając.

    Jestem mamą i coraz bardziej świadomie podchodzę do tematu. Dbam o siebie dla siebie, dla najbliższych. Warto uświadamiać kobietom i przypominać im o tym, że mimo codziennego zabiegania warto się zatrzymać i zająć się sobą, pójść na badania profilaktyczne, żeby zacząć o siebie dbać o swoich najbliższych – mówi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

    Handel

    W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

    Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

    Podróże

    Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

    Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.