Mówi: | Anna Nowak-Ibisz |
Funkcja: | aktorka, ambasadorka kampanii Avon kontra rak piersi |
Anna Nowak-Ibisz: Moi najbliżsi przegrali walkę z rakiem. Radzę Polkom wczesne badania profilaktyczne.
– Przede wszystkim trzeba się badać. Raz w roku powiedzieć sobie: nie idę na kawę, rezygnuję ze spaceru, oddaję dziecko do przedszkola, szkoły, do niani i jadę na badania. Odwiedzam ginekologa. Badam sobie piersi sama w domu. Im wcześniej wykryjemy raka, tym większa szansa na walkę z nim, na wygraną – opowiadała aktorka podczas 16. Marszu Różowej Wstążki, jaki odbył się pod warszawskim hotelem Bristol na Krakowskim Przedmieściu.
Bardzo ważne w zapobieganiu chorobom nowotworowym jest również dobranie odpowiednich kosmetyków – takich, w których nie znajdziemy szkodliwych dla zdrowia substancji.
– Zwracajmy uwagę, jakich dezodorantów używamy. Cały Zachód wie, że antyperspiranty zawierają w sobie sole aluminium, a więc składnik, którego nie powinniśmy wcierać sobie w pachy. Powinniśmy używać naturalnych ekologicznych biodezodorantów – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Anna Nowak-Ibisz.
Podczas 16. Marszu Różowej Wstążki do regularnych badań zachęcała również Aneta Zając.
– Jestem mamą i coraz bardziej świadomie podchodzę do tematu. Dbam o siebie dla siebie, dla najbliższych. Warto uświadamiać kobietom i przypominać im o tym, że mimo codziennego zabiegania warto się zatrzymać i zająć się sobą, pójść na badania profilaktyczne, żeby zacząć o siebie dbać o swoich najbliższych – mówi.
Czytaj także
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-11-26: Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-15: Agata Młynarska: Moim bliskim daję w prezencie pakiety na badania, a z przyjaciółkami umawiam się na mammografię
- 2024-10-08: Agata Młynarska: W natłoku spraw odłożyłam na bok diagnostykę raka piersi. Przy okazji badań przesiewowych okazało się, że jest tam guz
- 2024-10-04: Anna Głogowska: Długo wstydziłam się stanąć na scenie teatralnej. Teraz zaczynam myśleć o sobie jako o aktorce
- 2024-09-18: Anna Głogowska: W samym środku lata wyjechałam na wakacje do Egiptu. Temperatura powietrza sięgała 43, a wody 38 stopni
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-11-07: Anna Głogowska: Obsesyjnie sortuję śmieci. Jestem wściekła na wszystkich sąsiadów, którzy tego nie robią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.