Newsy

Anna Piszczałka: Do tej pory pracowałam głównie na wybiegach. Teraz mam przede wszystkim sesje zdjęciowe i kampanie reklamowe

2022-02-25  |  06:11

Modelka ubolewa nad tym, że w ciągu ostatnich dwóch lat miała bardzo mało okazji do tego, by wyjść na wybieg. Pokazy mody są dla niej kwintesencją jej pracy i bardzo brakuje jej tych emocji oraz energii płynącej od publiczności. W tym sezonie, ze względu na zagrożenie epidemiologiczne, część marek po raz kolejny zdecydowała się całkowicie zrezygnować z prezentacji ich kolekcji lub postanowiła stworzyć ich wirtualne wersje.

Anna Piszczałka zdobyła popularność dzięki udziałowi w pierwszej polskiej edycji programu „Top Model”. Mimo że nie wygrała tego formatu, to miała szansę zaprezentować się branży i to otworzyło jej drzwi do świata mody. Teraz nie kryje żalu, że akurat w momencie, kiedy jej kariera przeżywa rozkwit, z powodu pandemii nastąpiło takie załamanie w tym sektorze.

– Cały czas pracuję jako modelka, chociaż bardzo mi teraz brakuje pokazów mody, bo głównie pracowałam na wybiegach, a teraz ze względu na pandemię  niestety te pokazy się nie odbywają, albo bardzo rzadko, więc brakuje mi tej adrenaliny. Mocno trzymam więc kciuki, żeby pokazy wróciły, a teraz u mnie głównie sesje zdjęciowe i kampanie reklamowe – mówi agencji Newseria Lifestyle Anna Piszczałka.

Ze względu na wysokie zagrożenie epidemiologiczne wielu projektantów decyduje się na prezentację swoich kolekcji bez udziału publiczności. Takie pokazy można natomiast śledzić online i często są one robione z takim samym rozmachem jak przed pandemią. Wszystko po to, by show było atrakcyjne dla odbiorców.

– Ostatnio był pokaz Deni Cler, w którym miałam przyjemność uczestniczyć. To jest jedyny taki pokaz w tym roku na razie, który się odbył, ale niestety bez widowni. Dla mnie to nie jest to samo, bo jednak pokaz to przede wszystkim show, emocje, więc bardzo brakowało mi publiczności. Ale chociaż był ten pokaz – mówi Anna Piszczałka.

W ostatnim czasie zmieniło się również podejście projektantów mody do lansowanych ubrań. Coraz częściej stawiają oni na wygodne stylizacje, idealne do home office. Moda użyteczna jeszcze nigdy nie była tak popularna na światowych wybiegach jak dziś. Wcześniej promowane były przede wszystkim kreacje haute couture.

– Niestety widać takie zwolnienie. Wszystkiego jest dużo mniej, chociaż też widać, że wiele marek przeniosło się do internetu, więc te sesje chociaż ratują sytuację. Ale z drugiej strony jednak nie trzeba tyle tych kolekcji tworzyć, więc widać spowolnienie w branży – mówi modelka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Teatr

Adam Fidusiewicz: Uważam, że dużo osób kłamie. Jest to wpisane w naturę człowieka i normalne

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Telewizja kłamie” na deskach warszawskiej Sceny Relax. Spektakl powstał na podstawie obserwacji czterech popularnych stacji telewizyjnych. Aktor zaznacza jednak, że to nie jest atak na żadną z nich. Twórcy przedstawienia dokonali natomiast wnikliwej analizy i wypunktowali to, co najbardziej charakterystyczne. Zdaniem Adama Fidusiewicza nie trzeba być znawcą mediów, by szybko skojarzyć, jaką retoryka posługuje się dana telewizja i jaki styl mają prezenterzy, którzy są jej wizytówką.

Farmacja

Migotanie przedsionków to najczęstsze zaburzenie rytmu serca. Szacuje się, że żyje z nim ok. 700 tys. Polaków

Migotanie przedsionków odczuwane jest często jako kołatanie, szybkie i nieregularne bicie serca. Mogą towarzyszyć mu duszność, zmęczenie, spadek wydolności fizycznej, a nawet zawroty głowy i omdlenia. Jednak choroba równie dobrze może też nie dawać żadnych objawów, dlatego część chorych w ogóle nie wie o jej istnieniu. Nieleczone migotanie przedsionków aż pięciokrotnie zwiększa ryzyko udaru mózgu, może też doprowadzić do niewydolności serca. Dlatego z okazji obchodzonego w tym roku 29 września Światowego Dnia Serca w ramach kampanii „W rytmie arytmii. Stop udarom” powstało specjalne wideo edukujące, jak dbać o serce, aby uniknąć groźnych chorób.

Handel

Oryginalne sery, szynka i trufle made in Italy podbijają gusta Polaków. Świadomość konsumentów rośnie

Włoska kuchnia zdobywa w Polsce coraz większe grono wielbicieli. Wiele restauracji ma w ofercie chociażby podstawowe włoskie potrawy, a Polacy coraz chętniej przygotowują je też we własnym domu, bo na sklepowych półkach można dziś bez większego problemu znaleźć tradycyjne produkty sprowadzane z Italii. Do najbardziej znanych należy oryginalny ser Parmigiano Reggiano, szynka parmeńska prosciutto di Parma czy trufla. Polacy wiedzą coraz więcej o tym, jak te produkty podawać i miksować z polskimi tradycyjnymi przepisami.