Mówi: | Beata Sadowska |
Funkcja: | redaktor naczelna magazynu „Dbam o zdrowie” |
Beata Sadowska: Jak każda mama jestem wrażliwa na problemy dzieci. Jeśli mogę, to pomagam
Dziennikarka pomaga niedożywionym dzieciom. Wzięła udział w nagraniu spotu na potrzeby kampanii „Stop niedożywieniu”. Beata Sadowska twierdzi, że jako mama dwójki dzieci jest szczególnie uwrażliwiona na problemy najmłodszych. Nie odmawia udziału w akcjach charytatywnych, których celem jest pomoc dzieciom.
Z badań Millward Brown wynika, że w blisko 40 proc. polskich szkół podstawowych w klasach 1–6 są dzieci, które nie jedzą drugiego śniadania. Zdaniem dietetyków posiłek ten powinien się znajdować w codziennym jadłospisie każdego dziecka, zapewnia on bowiem energię niezbędną do nauki. Brak odpowiednio skomponowanego drugiego śniadania może powodować problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, wywoływać wybuchy agresji, a także prowadzić do niedożywienia.
– To jest bardzo poważny problem. Nam się wydaje, że jak dziecko chodzi do szkoły, to przecież wiadomo, że ma co jeść. Nie, rodziców nie stać na drugie śniadanie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Beata Sadowska.
Problem niedożywienia może dotyczyć zarówno dzieci stale niedojadających, jak i jadających w miarę regularnie, o ile w ich codziennej diecie następować będą duże i powtarzające się przerwy w dostarczaniu niezbędnych składników odżywczych. Niedożywienie należy podejrzewać u dzieci mających problemy z koncentracją, zachowujących się apatycznie lub przejawiających nadmierną drażliwość, mających bladą cerę i cierpiących na przewlekłe zmęczenie. Na problem niedożywienia w polskich szkołach ma zwrócić uwagę kampania „Stop niedożywieniu”, w której wzięła udział Beata Sadowska.
– Jestem mamą, mam dwoje dzieci, więc nie wyobrażam sobie, że jak ktoś się do mnie zgłasza z propozycją, żeby wesprzeć niedożywione dzieciaki, to odmawiam. Więc, jeśli mogę pomóc czymkolwiek, swoim nazwiskiem chociażby, to wiadomo, że jestem – mówi Beata Sadowska.
Dziennikarka od dawna angażuje się w działalność charytatywną, szczególnie chętnie pomaga dzieciom. Twierdzi, że na potrzeby najmłodszych uwrażliwia ją własne macierzyństwo – w marcu tego roku Sadowska urodziła drugie dziecko. Za sukces uznaje skłonienie choć jednej osoby do pomocy potrzebującym.
– Każda mama, która ma małe dzieci, pewnie jest bardziej uwrażliwiona na problemy dzieci. Chociaż ja przed jedną i drugą ciążą też się angażowałam w różne akcje społeczne, zwłaszcza takie związane z dzieciakami, bo zawsze mi to było bliskie – mówi Beata Sadowska.
W kampanii „Stop niedożywieniu” oprócz Beaty Sadowskiej wzięły też udział takie gwiazdy jak Dorota Chotecka, Katarzyna Glinka, Karolina Malinowska, Zosia Ślotała, Jerzy Grzechnik, Dominika Gwit, Andrzej Krzywy oraz Aleksandra Szwed. Spot z ich udziałem będzie emitowany w internecie od czerwca. Stop niedożywieniu to tegoroczna odsłona kampanii „Jem Drugie Śniadanie”, której partnerem społecznym jest program dożywiania w Polsce Pajacyk.
Czytaj także
- 2025-04-17: Dramatyczna sytuacja w opiece długoterminowej. Kolejki oczekujących są coraz dłuższe [DEPESZA]
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-18: UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
- 2025-03-24: Odsetki to za mało. Parlament Europejski chce, by zamrożone rosyjskie aktywa stopniowo wspierały Ukrainę
- 2025-03-19: Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2025-02-11: System opieki zdrowotnej w Strefie Gazy jest zdewastowany. Ponowne dostawy pomocy humanitarnej to kropla w morzu potrzeb
- 2025-02-06: Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.