Newsy

Biel powraca do łazienek. Jest uniwersalna i pasuje niemal do każdego wnętrza

2016-03-21  |  06:25

Biały kolor ma różne oblicza, dlatego eksperci podkreślają, że w przypadku płytek ceramicznych nazwa „white” czy „superwhite” niekoniecznie jest wyznacznikiem jakości i najjaśniejszego ocienia. Przy zakupie elementów wykończeniowych do łazienki warto więc zestawić ze sobą kilka rodzajów białych płytek od różnych producentów i porównać ich kolorystykę oraz ceny. Materiały, do produkcji których został użyty minerał o nazwie cyrkon, mają najczystszą barwę, ale są także o wiele droższe.

W tym sezonie w aranżacji wnętrz zdecydowanie króluje biel. Ten kolor dobrze sprawdza się zarówno w przypadku salonu, sypialni, jaki i łazienki. Styliści podkreślają – klasyczna biel to najlepsza opcja, gdy poszukujemy rozwiązania na lata. Uniwersalny kolor świetnie komponuje się z dodatkami z drewna, szkła i kamienia.

Kupując elementy wyposażenia wnętrz, musimy podjąć szereg decyzji dotyczących wyglądu, właściwości i ceny danego przedmiotu. Jedna z tych kwestii jest szczególnie istotna dla kobiet, a mianowicie kolorystyka. Każdy kolor ma jednak całą gamę odcieni – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Ciecierska, stylistka marki Ceramstic.

Biel pasuje niemal do każdego wnętrza i w zależności od odpowiedniego oświetlenia potrafi się zaprezentować na wiele różnych sposobów. Eksperci podkreślają jednak, że biel bieli nierówna, co widać chociażby w przypadku płytek ceramicznych.

Wystarczy spojrzeć na przekrój płytek gresowych różnych producentów. Płytki, które teoretycznie są do siebie podobne, tak naprawdę bardzo się od siebie różnią, a wszystkie są przecież przez producentów nazwane „white”, „biała” bądź „superwhite”. Stosując specjalny miernik procentowego natężenia bieli na płytkach, tzw. whiteness meter, możemy w łatwy sposób sprawdzić, jak bardzo różnią się od siebie poszczególne produkty – tłumaczy Joanna Ciecierska.

Jako podstawowy kolor wyposażenia wnętrz biel potrafi optycznie powiększyć dane pomieszczenie, dodać mu elegancji i świeżości. Połyskliwe płytki również znakomicie odbijają światło. Eksperci tłumaczą jednak, że w łazienkach najlepiej sprawdzają się najjaśniejsze odcienie tej barwy. Z kolei te zbliżone do koloru szarego lub żółtego mogą przynieść zupełnie odwrotny efekt.

Zestawiając kilka gresów polskich producentów, od razu widać, że jeden zdecydowanie wyróżnia się bielą – jest to płytka Opp! White. W zasadzie na polskim rynku nie znajdziemy bielszej płytki, chyba że mówimy o płytce produkowanej specjalnie na rynek niemiecki, która może być dostępna w niektórych salonach sprzedaży na zachodzie Polski – wyjaśnia Joanna Ciecierska.

Decydując się na aranżację w łazienki w kolorze białym, warto postawić na materiały najwyższej jakości, a co za tym idzie – przygotować się na nieco większy wydatek.

Im bielszej płytki poszukujemy, tym tak naprawdę musimy się liczyć z większym wydatkiem. I nie jest to żadna fanaberia producentów, tylko po prostu wynika to z droższego i bardziej skomplikowanego procesu produkcyjnego. Chociażby w płytce Opp! White jest stosowany bardzo drogi minerał o nazwie cyrkon, który jest używany już nawet przy produkcji samego podkładu, przez co uzyskujemy jeszcze lepszy efekt białego szkliwa – mówi Joanna Ciecierska.

Biel to niepozorna barwa, a mimo to może zdziałać prawdziwe cuda. Na jej tle zyskują ciemne meble i stylowe dodatki. Może być przełamana różem, błękitem, zgaszoną czernią lub szarościami.  

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.