Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | kierownik sprzedaży |
Firma: | Puma |
Buty sportowe – najważniejszy trend sezonu wiosna-lato 2014
Obuwie sportowe coraz częściej króluje na wybiegach. Wiele firm sportowych wypuszcza również limitowane edycje, a także modele, które kiedyś święciły triumfy. W tym sezonie modne będą klasyczne fasony przełamane mocnymi kolorami. Niektóre modele będą swoją kolorystyką nawiązywać do flagi Brazylii, w której w tym roku odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej.
Jednym z najważniejszych trendów na wiosnę i lato 2014 będą buty sportowe. Na wybiegach takich projektantów, jak Karl Lagerfeld czy Alexander Wang, królowała wygoda i luz, a strój zwieńczony był sportowymi butami. Projektanci nie tylko stawiają na komfort, lecz także na kolorystykę.
– Buty, które kiedyś były stosowane raczej w celach sportowych, będą teraz pasował do każdej stylizacji, ponieważ są przełamane charakterystyczną kolorystyką w różnych odmianach i połączeniach materiałów. To umożliwia zestawienie takich butów z każdą stylizacją, zarówno wiosenną, jak i letnią – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Węsławowicz kierownik sprzedaży marki Puma.
Kolorystyka butów sportowych w tym sezonie będzie nawiązywać do zbliżających się mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii.
– Możemy znaleźć fasony z motywem kwiatów z lasów deszczowych albo bardziej jednorodne w wersji męskie, kolorystyką nawiązujące do klimatu ulic São Paulo. Znajdziemy też intensywne czerwienie, odcienie żółtego spalonego słońcem czy też bardzo mocny zielony, najbardziej widoczny we fladze Brazylii – tłumaczy Węsławowicz.
Marki sportowe wypuszczają również na rynek kolekcje limitowane, które cieszą się dużą popularnością. Klientów przyciąga niebanalna kolorystyka, jak połączenie czerni z turkusem i różem. Firmy coraz częściej wracają do korzeni i wypuszczają modele, które były modne nawet kilkadziesiąt lat temu.
– Propozycją marki Puma są modele, które powstawały w latach 70. i nosili je tylko sportowcy. Teraz sport wraca na ulice. W kolekcjach wiosna-lato pojawiają się trendy, które były popularne w latach dziewięćdziesiątych. Jest to nawiązanie do kultowych już modeli, jak np. Trinomic, i oddanie im hołdu – dodaje Węsławowicz.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-05: Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.