Newsy

Czerwone usta i hiszpańskie koronki – wraca moda na look w stylu Carmen

2016-03-10  |  06:45
Mówi:Agnieszka Ścibior
Funkcja:redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda”
  • MP4
  • Hiszpańskie klimaty to jeden z najsilniejszych trendów w wiosennej modzie. Na czasie będą koronki, spódnice flamenco i dekolty odkrywające ramiona. Uzupełnieniem hiszpańskich inspiracji w stroju będą niezwykle modne w tym sezonie mocne, czerwone usta lub wyraźnie zaznaczone brwi.

    W wiosennej modzie panować będzie swoboda i nonszalancja. Dominować będą kolory wesołe, ale naturalne, wpływające kojąco na psychikę człowieka, m.in. barwy ziemi, biel, róż, żółty, jasna zieleń. Najmodniejszym kolorem będzie niebieski i niektóre jego odcienie: indygo, pastelowe błękity i ciemny turkus. Z lansowaną przez projektantów kolorystyką doskonale współgra wiosenny makijaż – lekki i dziewczęcy.

    Jeśli mamy biel i te bardzo neutralne kolory, to możemy szaleć z bardzo mocnymi i kolorowymi powiekami. Możemy do tego malować na czerwono usta –powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda” podczas Sephora Trend Report 2016.

    Wiosną nie trzeba już obawiać się fragmentów stanika lub halki wystających spod ubrania. Eksponowanie bielizny nie tylko przestało być uważane za nieeleganckie, lecz także awansowało do rangi modowego trendu. Na ulice wychodzą także sukienki o fasonach koszulek nocnych, uszyte z jedwabiu i koronek oraz piżamy przypominające jedwabne garnitury. Niezwykle modne będą także damskie garnitury, zarówno w wersji eleganckiej, jak i sportowej, oraz elementy zaczerpnięte z kultury hiszpańskiej m.in. dekolty typu Carmen, falbany i koronki.

    One się świetnie będą łączyły i z mocnymi brwiami, i z czerwonymi ustami. Może nie wszystko na raz, ale to będzie dobrze wyglądało. Również mocne, intensywne kolory bardzo dobrze będą znosiły bardzo błyszczącą skórę, to będzie świetnie wyglądało – podkreśla Agnieszka Ścibior.

    Na wiosnę 2016 makijażyści Sephory lansują strobing, czyli modelowanie twarzy przy pomocy rozświetlacza. Kosmetyk ten nakłada się przede wszystkim na najbardziej wypukłe części twarzy: szczyty kości policzkowych, środkową linię nosa, czoło i łuk Kupidyna nad górną wargą. Taki makijaż nadaje cerze świeży, dziewczęcy i świetlisty wygląd, znacznie bardziej subtelny niż modne do niedawna konturowanie, jego wykonanie może jednak nastręczać trudności.

    Z tą błyszczącą skórą nie jest tak łatwo, trzeba być w tym ekspertem, naprawdę dobrze przejść jakieś szkolenie, aby trafić z odpowiednim poziomem błysku – uważa Agnieszka Ścibior.

    Zdaniem redaktor naczelnej magazynu „Viva! Moda” w Polsce powstaje też moda na rodzimych projektantów. Coraz więcej osób decyduje się nosić ubrania stworzone zarówno przez uznanych polskich kreatorów, jak i nowe, dopiero wchodzące na rynek marki.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

    Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

    Media i PR

    Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

    Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

    Moda

    Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

    Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.