Mówi: | Beata Małek |
Funkcja: | przedstawiciel marki Komandor |
Do aranżacji mieszkań Polacy coraz chętniej wnoszą niepowtarzalny klimat Paryża. Styl francuski łączy przepych i elegancję z lekkością i nutką awangardy
Styl francuski to zestawienie nowoczesności z antykami oraz fuzja jasnych barw z czernią. Pomimo wielu przeciwieństw we wnętrzach panuje harmonia i elegancja. By zaaranżować przestrzeń w stylu paryskim, warto postawić na przeszkolone ściany, pastelowe tapety z motywem kwiatowym, pikowane kanapy, lustra z rzeźbionymi ramami, kryształowe żyrandole czy tiulowe firanki.
Tajemniczy, intrygujący i romantyczny klimat swojego miasta mieszkańcy Paryża postanowili przenieśli do wnętrz, tworząc styl pełen blasku, wdzięku i klasy. Choć nie brak w nim inspiracji przepychem pałaców królewskich, to stanowi doskonałe połączenie dekoracyjności z elegancją, lekkością i duchem awangardy.
– Styl francuski jest bardzo trudny do zaklasyfikowania z uwagi na łączenie ze sobą cech, które już z definicji wzajemnie się wykluczają. Dom w stylu francuskim to miejsce, które z jednej strony jest bardzo efektowne, eleganckie, reprezentacyjne, ma tę nutę wyrafinowania, szyk, z drugiej strony nie odstrasza surowością, jest bardzo przytulne i ciepłe. Styl ten jest wymagający z uwagi na łączenie w sobie sprzeczności. Jest w nim lekkość połączona z przepychem – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Beata Małek, przedstawiciel marki Komandor.
To styl dla osób, które nie tylko cenią sobie wyjątkowy francuski klimat, lecz także symetrię, dominacje jasnych barw, światło i otwartą przestrzeń. W ten sposób można urządzić zarówno wnętrze o dużym metrażu, jak i niewielką kawalerkę.
– Najważniejsze jest zachowanie przestronności i otwartości. Może w tym pomóc połączenie dwóch pomieszczeń, np. salonu i kuchni z odpowiednim wydzieleniem stref otwartych. Można także wydzielić te przestrzenie za pomocą szklanych ścian. Dzięki temu, tak jak we wszystkich francuskich wnętrzach króluje światło i możemy wykorzystać maksimum światła dziennego, co nadaje lekkość – tłumaczy Beata Małek.
Projektanci radzą, by we wnętrzach unikać krzykliwych kolorów. Wyjątkowy nastrój pomogą stworzyć jasne, stonowane barwy. Białe ściany, obicia mebli wypoczynkowych w kolorze écru czy pastelowe zdobienia dodadzą lekkości, a zarazem szyku. Jedynym zdecydowanym akcentem jest czerń. Zestawiona na zasadzie kontrastu będzie świadczyć o nieszablonowej elegancji. W paryskich aranżacjach doskonale sprawdzą się także pastelowe tapety ozdobione delikatnymi deseniami z motywem kwiatowym. Wprowadzą do wnętrza romantyzm i dyskretny urok.
– Dobrym rozwiązaniem w pomieszczeniach o stylu francuskim jest także garderoba w stylu kolumnowym. Nie wymaga ona ograniczenia ściankami bocznymi, jednocześnie dodaje szyku i elegancji. Uzupełniona o takie dodatki jak pikowany szezlong czy chociażby kryształowy żyrandol pozwala na zachowanie pełnego klimatu francuskiego wnętrza bez konieczności modernizowania całego mieszkania – wyjaśnia Beata Małek.
Styl francuski to również eklektyzm, czyli mieszanka elementów dekoracyjnych z różnych okresów. We wnętrzach można więc znaleźć ślady subtelnego rokoko, nawiązującego do antyku neoklasycyzmu czy dostojnego art déco. Obok mebli tradycyjnych ulokowane są nowoczesne sprzęty – wszystko jednak na zasadzie harmonii. Dlatego urządzając mieszkanie w stylu paryskim, trzeba zadbać o symetryczne rozmieszczenie stolików, foteli, krzeseł i lamp.
– Powinniśmy myśleć o meblach, które w żaden sposób nie przytłaczają wnętrza i właściwie wpisują się w jego charakter. Często najbardziej funkcjonalnym rozwiązaniem, szczególnie w mieszkaniach o małym metrażu, jest szafa. Trzeba jednak pamiętać, żeby jej fronty nie były zbyt ciężkie. Dobrym rozwiązaniem są ażury w neutralnych kolorach, które dodają lekkości. Ciekawym rozwiązaniem jest też grafika na szkle, np. z widokiem wieży Eiffla. Szyku i elegancji dodają również pikowane kanapy i fotele – mówi Beata Małek.
W stylu paryskim jako dodatki idealnie sprawdzą się lustra z pięknie rzeźbionymi ramami, które nie tylko doskonale podkreślą charakter danego pomieszczenia, lecz także optycznie je powiększą. Całość aranżacji dopełnią lekkie, tiulowe firany, które wprowadzą do wnętrza odrobinę finezji i lekkości.
Czytaj także
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-01: Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.