Newsy

Do tworzenia luksusowych okularów wykorzystuje się nowe technologie, np. tytan, karbon czy złoto

2014-10-01  |  06:10

Domy mody wypuszczają na rynek własne linie luksusowych okularów. Są to limitowane edycje, co dodatkowo nadaje im cech elitarności. Cena luksusowych okularów korekcyjnych to wydatek minimum pięciuset złotych, a przeciwsłonecznych tysiąca złotych. Są one z reguły robione ręcznie, a producenci wykorzystują przy ich tworzeniu coraz nowsze materiały wysokiej jakości, np. tytan, karbon, a nawet złoto.

Prada w tym roku zaproponowała okulary zdobione kryształkami w kolorach biel i czerń. Giorgio Armani postawił na okulary z płytkami z masy perłowej w kolorze różowym oraz niebieskim. Dom Mody Channel zaprojektował okulary z perłami w różnych odcieniach. Wśród marek tych luksusowych dodatków znajdują się m.in. Ray-Ban, Oakley, Gucci, Louis Vuitton, Moss Lipow, Dolce&Gabbana, Michael Kors, Tom Ford. 

Elitarne okulary są nie tylko ładne. Są także ładne, ponieważ projektanci luksusowych okularów wybierają wysokiej jakości materiały. Najpopularniejszy jest acetat, wykorzystywany w produkcji opraw okularowych.

On się bardzo dobrze formuje, jest naturalny, można go połączyć ze skórą na zauszniku, do tego są dołączone elementy, jak różnego rodzaju zawiasy, które pozwalają na bardzo dobre dopasowanie do głowy. Na zausznikach umieszcza się w tej chwili wysokiej jakości kryształy – wyjaśnia Piotr Szczepaniak optyk w Butik Optique, dystrybutora marki luksusowych okularów Ray-Ban.

Coraz częściej do produkcji luksusowych okularów stosowane są też nowe technologie.

Wykorzystywane są takie materiały jak tytan, karbon, wysokiej klasy stal, specjalnie formowane w połączeniu z nowymi rodzajami zawiasów, które można wyginać w każdą stronę. W zasadzie takie okulary są niemożliwe do zniszczenia. W okularach luksusowych zawsze są stosowane także wysokiej klasy materiały do produkcji soczewek. Jest to głównie szkło, ale odpowiednio uszlachetnione, odpowiednio barwienie, odpowiednie filtry jak polaryzacja, czy na przykład fotochrom, które w takim połączeniu zawsze najlepiej będą chroniły oczy przed promieniowaniem UV – mówi Piotr Szczepaniak agencji Newseria Lifestyle.

Za luksusowe okulary przeciwsłoneczne trzeba zapłacić najmniej 1 tys. zł, za korekcyjne minimum 500 zł. Najdroższe okulary świata kosztują pomad 4 mln dolarów amerykańskich. Jest to model szwajcarskiej firmy Chopard. Okulary zdobi 51 diamentów o łącznej wadze 4 karaty. Znajduje się tam także 60 gram 24-karatowego złota. Okulary zostały zaprojektowane przez firmę De Rigo Vision. Nosi je m.in. Tom Jones i Gwyneth Paltrow.

Taką ciekawostką wśród okularów luksusowych są także okulary wykonane w całości ze złota. Jest to klasyczny model aviator wykonany z osiemnastokaratowego złota. Na świecie dostępnych jest jeszcze kilkaset egzemplarzy z tego modelu – informuje Piotr Szczepaniak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.