Newsy

Dobry szef nie może tylko rządzić. Musi być też liderem

2013-11-14  |  06:00
Mówi:Edward Stanoch
Funkcja:dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt
  • MP4
  • Eksperci od zarządzania zauważają nowy trend w światowych firmach przedsiębiorstwa dobierając kadrę kierowniczą zwracają uwagę, żeby szefowie mieli jak najwięcej cech lidera. Wpływa to nie tylko na środowisko pracy, ale i na wizerunek firmy na zewnątrz. Dlatego idealny kierownik czy dyrektor nie może spełniać tylko roli zarządczej, ale także przywódczą.

    Lider, który przez swoje zaangażowanie buduje środowisko pracy powinien być człowiekiem empatycznym z dużym doświadczeniem. Jego obowiązkiem jest dbanie o pracowników – rozmowa z nimi, poznanie ich i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Przez zaangażowanie w pracę lider buduje atmosferę w miejscu pracy oraz motywuje swoich pracowników do osiągania lepszych wyników.

    Firmy angażują się w pomoc kierownikom, starają się wesprzeć ich w zarządzania swoją efektywnością, energią. Kładą nacisk na rozwój metod pracy, o czym przypomina Edward Stanoch, dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt.

    Aby skutecznie zarządzać swoją energią osobistą, trzeba zapanować nad czterema wymiarami: energii fizycznej, energii mentalnej, emocjonalnej, ale też tej duchowej. Jeżeli uda się to zrobić, wtedy jesteśmy w stanie też angażować innych i podawać dobre przykłady i praktyki – mówi Edward Stanoch agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Liderom w pracy z ludźmi ma pomóc koncepcja "power of pals", czyli w wolnym tłumaczeniu "moc przyjaciół". Sugeruje ona, by każdy kierownik znalazł czas na refleksję, zajął się swoimi pracownikami – porozmawiał z nimi, poznał ich problemy i poświęcił czas na wypracowanie kompromisu.

    Zatrzymaj się zastopuj, znajdź czas na refleksje, żeby z jednej strony sprawdzić, na ile osobiście się dobrze rozwijasz i co możesz zrobić, żeby stać się jeszcze bardziej skutecznym liderem, ale z drugiej strony zobacz można zaufać.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.