Newsy

Dobry szef nie może tylko rządzić. Musi być też liderem

2013-11-14  |  06:00
Mówi:Edward Stanoch
Funkcja:dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt
  • MP4
  • Eksperci od zarządzania zauważają nowy trend w światowych firmach przedsiębiorstwa dobierając kadrę kierowniczą zwracają uwagę, żeby szefowie mieli jak najwięcej cech lidera. Wpływa to nie tylko na środowisko pracy, ale i na wizerunek firmy na zewnątrz. Dlatego idealny kierownik czy dyrektor nie może spełniać tylko roli zarządczej, ale także przywódczą.

    Lider, który przez swoje zaangażowanie buduje środowisko pracy powinien być człowiekiem empatycznym z dużym doświadczeniem. Jego obowiązkiem jest dbanie o pracowników – rozmowa z nimi, poznanie ich i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Przez zaangażowanie w pracę lider buduje atmosferę w miejscu pracy oraz motywuje swoich pracowników do osiągania lepszych wyników.

    Firmy angażują się w pomoc kierownikom, starają się wesprzeć ich w zarządzania swoją efektywnością, energią. Kładą nacisk na rozwój metod pracy, o czym przypomina Edward Stanoch, dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt.

    Aby skutecznie zarządzać swoją energią osobistą, trzeba zapanować nad czterema wymiarami: energii fizycznej, energii mentalnej, emocjonalnej, ale też tej duchowej. Jeżeli uda się to zrobić, wtedy jesteśmy w stanie też angażować innych i podawać dobre przykłady i praktyki – mówi Edward Stanoch agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Liderom w pracy z ludźmi ma pomóc koncepcja "power of pals", czyli w wolnym tłumaczeniu "moc przyjaciół". Sugeruje ona, by każdy kierownik znalazł czas na refleksję, zajął się swoimi pracownikami – porozmawiał z nimi, poznał ich problemy i poświęcił czas na wypracowanie kompromisu.

    Zatrzymaj się zastopuj, znajdź czas na refleksje, żeby z jednej strony sprawdzić, na ile osobiście się dobrze rozwijasz i co możesz zrobić, żeby stać się jeszcze bardziej skutecznym liderem, ale z drugiej strony zobacz można zaufać.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Konsument

    Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

    Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

    IT i technologie

    Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

    Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.