Newsy

Doda: Jestem marką. Zawsze wiedziałam, jak chcę pokierować swoją karierą

2017-06-05  |  06:48

Od początku kariery scenicznej wokalistka miała jasno określony cel i konsekwentnie do niego dążyła. Wiedziała, czego oczekuje publiczność i stworzyła wizerunek, który pasował do tych oczekiwań. Podejmowała też przemyślane decyzje, których celem było promowanie jej samej i zespołu Virgin, np. udział w reality show.

Dorota Rabczewska pasjonowała się muzyką już jako dziecko. Jako 7-latka rozpoczęła naukę w szkole muzycznej w klasie fortepianu, brała też udział w konkursach muzycznych i występach publicznych jako wokalistka. Karierę zawodową rozpoczęła w 1998 roku, gdy dołączyła do zespołu Teatru Buffo. Zagrała m.in. w kultowym musicalu „Metro” w reż. Janusza Józefowicza. W 2000 roku, jako 16-latka, wygrała casting na wokalistkę zespołu hardrockowego Virgin.

Jestem marką. Od kiedy weszłam do show-biznesu, miałam jasno określony cel. Wiedziałam, jak chcę pokierować swoją karierą, tak właśnie, bym była marką – mówi Doda agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Jednym z elementów kształtowanego wizerunku było przyjęcie scenicznego pseudonimu. Od tego momentu gwiazda konsekwentnie go używała i wymagała tego samego od współpracowników. Udział w popularnym reality show „Bar”, emitowanym na antenie telewizji Polsat, również był przemyślaną decyzją. Wokalistka była przekonana, że taka telewizyjna nowość, jaką wówczas było reality show, najlepiej wypromuje jej zespół.

Wiedziałam dokładnie, zrobiłam sobie w głowie badania rynku, czego ludzie najbardziej potrzebowali, jakiej postaci najbardziej pożądali. Dałam im to, wyłuskując z mojej osobowości te cechy charakteru, które wtedy najlepiej wejdą w pamięć, w serca wszystkich ludzi – mówi Doda.

Gwiazda podkreśla jednak, że w wykreowanym na potrzeby show-biznesu wizerunku jest dużo jej prawdziwej osobowości. To przede wszystkim jej pasja do muzyki i koncertowania. Twierdzi, że nigdy nikogo nie udawała, nie była bowiem w stanie robić tego przez 18 lat kariery scenicznej. Uważa, że każdy człowiek ma wiele twarzy i tylko od niego zależy, ile pokaże innym ludziom, a ile zachowa dla siebie. Ona również odsłania jedynie fragmenty swojej osobowości.

– Nie jestem żadnym produktem. Cały czas, przez 18 lat byłam sobą, jednocześnie zachowując na dalsze lata część siebie, której jeszcze nikt nie zna, a dopiero będzie poznawał – mówi Doda.

Wokalistka ma obecnie ugruntowaną pozycję na polskiej scenie muzycznej. Może więc powoli odsłaniać także inne, nieznane strony swojej osobowości i pokazywać ludziom bardziej prywatną twarz, nie tylko sceniczną.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi

Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.

Edukacja

Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych

Większa interoperacyjność między medycyną cywilną i medycyną pola walki oraz kształtowanie gotowości do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach to jedne z fundamentów nowego modelu kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych. Ministerstwo Obrony Narodowej patronuje projektowi, w ramach którego model ten będzie wdrażany we współpracy między wojskiem, środowiskiem medycznym i uczelniami. Potrzeba zmian w tym zakresie jest dyktowana dynamiczną sytuacją geopolityczną.