Newsy

Designerskie lodówki i zlewy nadają kuchni ekstrawagancki charakter

2014-12-15  |  06:30
Mówi:Magdalena Wójcik, dyrektor sprzedaży Smeg Polska

Łukasz Kawaller, kucharz

  • MP4
  • Urządzając kuchnię, nie trzeba wybierać między technologią a nowoczesnym designem. Czołowi producenci sprzętu gospodarstwa domowego dbają o to, by ich produkty miały ciekawe formy i modną, często intensywną kolorystykę. Różne linie wzornicze pozwalają na dopasowanie urządzeń do stylu wnętrza domu i indywidualnych upodobań.

    W nowoczesnej architekturze wnętrz kuchnia ze skrzętnie ukrywanego pomieszczenia przekształca się w wizytówkę mieszkania. Standardem jest łączenie kuchni z pokojem dziennym lub jadalnią w jedno pomieszczenie. To sprawia, że powinna być ona urządzona starannie i ciekawie, w stylu korespondującym z resztą mieszkania. Warto pamiętać, że ciekawą aranżację kuchni zapewnią nie tylko stylowe meble, lecz także sprzęt AGD. Czołowi producenci projektując sprzęty kuchenne, łączą nowoczesny design z technologią, co pozwala wyeksponować to, co dotychczas pozostawało ukryte w szafach lub specjalnej zabudowie.

    W dzisiejszych czasach każdy sprzęt, który mamy w kuchni, może być designerski. Są to lodówki, niesamowite minibary, winiarki do zabudowy lub wolnostojące. Teraz możemy pokazywać coś, co do tej pory było zawsze chowane w szafie. Nawet zlewy, baterie kuchenne i piekarniki, wszystko może tworzyć jednolitą całość, być częścią naszego domu i tworzyć jego aurę – mówi Magdalena Wójcik, dyrektor sprzedaży Smeg Polska, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Polacy polubili zwłaszcza AGD w stylu retro oraz w intensywnych kolorach. Jest to nowość, do niedawna bowiem w Polsce największą popularnością cieszył się sprzęt w kolorze białym, czarnym lub stalowym. Obecnie dominują urządzenia w odcieniach pasteli oraz różu, jasnego błękitu, a nawet czerwieni. Przy urządzaniu kuchni istotna rolę odgrywa dobór koloru ścian i podłogi. Nie należy decydować się na barwy jaskrawe, np. żółty, neonową zieleń, mogą one bowiem działać drażniąco na układ nerwowy domowników. Wyjątkiem jest kolor pomarańczowy, który pobudza apetyt i dodaje energii. Projektanci wnętrz polecają jednak przede wszystkim kolory stonowane, np. brązy, jasne zielenie. Na takim neutralnym, spokojnym tle AGD w bardziej zdecydowanych kolorach będzie ciekawym, barwnym akcentem.

    Dzisiaj mamy bardzo wiele urządzeń, które swoje zastosowanie znajdują nie tylko w kuchni, lecz także na przykład w living roomie. Wszystko za sprawą tego, jak one wyglądają i jaką funkcję pełnią. W salonie możemy postawić na przykład minibar w kształcie samochodu – bardzo fajny, designerski mebel, który spodoba się szczególnie panom. Zawsze jak go widzą, to myślą o tym, co by sobie do tej lodóweczki włożyli. Dla wielbicieli bardziej klasycznego stylu również znajdzie się coś ciekawego, np. winiarka z drewnianymi półkami, która bardzo dobrze komponuje się z wystrojem pokoju dziennego – mówi Magdalena Wójcik.

    Rozumiejąc potrzebę spotkania architektury ze sztuką, producenci AGD nawiązują współpracę ze światowej sławy architektami, jak np. Guido Canali i Mario Bellini, którzy projektują dla marki Smeg. Firma proponuje kilka linii wzorniczych zarówno bardzo nowoczesnych utrzymanych w stali i szkle, jak i nawiązujących do stylistyki lat 50., charakteryzujących się klasycznymi zaokrąglonymi liniami i żywymi kolorami. Z obserwacji firmy Smeg wynika, że Polacy coraz chętniej otaczają się przedmiotami ekstrawaganckimi. 

    Dziś Polacy coraz bardziej chcieliby, żeby ich dom tak wyglądał, żeby był po prostu ekstrawagancki. Zależy im na tym, by urządzenia, które posiadają, wyróżniały się na tle innych sprzętów, by nie były zwykłe, pospolite – mówi Magdalena Wójcik.

    Obecna na polskim rynku od pół roku firmy Smeg chce zachęcić Polaków nie tylko do odwagi w aranżacji kuchni, lecz także do zapoznania się z włoską kuchnią. Z tego powodu ambasadorem marki został Łukasz Kawaller. Współpraca ze zwycięzcą pierwszej polskiej edycji Hell’s Kitchen będzie obejmowała gotowanie na dużych imprezach, prowadzenie Akademii Kulinarnej Smeg i gotowanie w kameralnych grupach lub indywidualnie z klientami, którzy zwyciężą w nadchodzących konkursach organizowanych przez włoską firmę.

    Moim zadaniem jest głównie gotowanie i uszczęśliwianie innych ludzi, tak więc gotuję i staram się przybliżyć innym włoską kulturę przez pryzmat talerza. Markę znałem wcześniej, znałem ją od dziecka. Zawsze chciałem mieć lodówkę tego znanego na całym świecie FAB-a. I faktycznie bardzo mi odpowiada, że jest to marka włoska – mówi Łukasz Kawaller.

    Firma Smeg została założona przez Vittorio Bertazzoni w mieście Guastalla w północnych Włoszech. Pierwsze kuchnie wykonane przez Bertazzonich zostały pokazane na wystawie World Expo, która odbyła się w Mediolanie w 1906 roku. Dziś Smeg jest jednym z wiodących włoskich producentów sprzętu gospodarstwa domowego. Marka stara się odzwierciedlać typowe cechy włoskiego designu, takie jak elegancja, wyjątkowość i jakość produktów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.