Newsy

Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania

2025-05-28  |  06:21

Piosenkarz podkreśla, że kiedy tylko może, to ucieka z zatłoczonej stolicy na łono natury. Swoją ulubioną miejscówkę ma niedaleko Kalisza. Tam wyremontował stare gospodarstwo i na hektarowej działce założył imponujący ogród. Mietek Szcześniak zaznacza, że aktywność na świeżym powietrzu działa na niego niezwykle kojąco. Może się też pochwalić tym, że szczególnie potrafi zadbać o stare drzewa. Niektóre były już obumarłe, a teraz znów kwitną i wydają owoce.

Mietek Szcześniak przyznaje, że lubi wieść spokojne życie z dala od zgiełku miasta i cieszyć się przyrodą. Swoje miejsce na ziemi znalazł ponad 200 km od Warszawy.

– Mam dwa domy. Jedną bazę mam w Warszawie – mieszkam w kamienicy na Starym Mokotowie, a drugą bazę mam w moim ogrodzie, 40 km od rodzinnego Kalisza. To jest hektar pola, z którego zrobiłem kwitnący ogród, odremontowałem stare gospodarstwo i po prostu spędzam tam czas. Stamtąd latem dojeżdżam na koncerty, których w tym roku będzie sporo, bo mam fajnego nowego menedżera – mówi Mietek Szcześniak.

Wokalista zapewnia, że sam dba o to wyjątkowe miejsce. Nie boi się żadnej pracy. Mimo zmęczenia jest szczęśliwy, że jego starania przynoszą efekty. Ogrodnictwo stało się jego wielką pasją. Jak podkreśla, pielęgnacja ogrodu i osiągnięcie zamierzonego efektu wymaga nie tylko pracy fizycznej i dużej dozy cierpliwości, ale także wiedzy i doświadczenia.

– Robię to zajadle, z pieczołowitością oraz z wielką chęcią. Po prostu kocham to. Tak wyglądają palce ogrodnika, tego po prostu nie można domyć. To jest już mój trzeci ogród, który w życiu uprawiałem, więc znam się na tym. Znam się na drzewach. Jestem dendrologiem amatorem i na przykład potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania – dodaje.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.