Newsy

Poduszki w stylu francuskim ożywiają salon i sypialnię

2014-03-04  |  06:40
Poduszki z motywem prowansalskim, z sentencjami w języku francuskim lub odręcznie napisanym listem miłosnym są hitem w aranżacji wnętrz. Zdaniem dekoratorów idealnie pasują zarówno do salonu, jak i sypialni. Są subtelnym uzupełnieniem wystroju mieszkania i nadają mu charakter. Z kolei do pokoju dziecięcego styliści polecają kolorowe jaśki z delikatnymi rysunkami.

Styliści wnętrz podkreślają – im więcej ozdobnych poduszek, tym lepiej. Można je ułożyć na kanapie, na łóżku w sypialni lub na fotelu. Dopasować według kolorów, wzorów lub zestawić na zasadzie kontrastów. W tym sezonie króluje styl rodem z francuskich pałaców.

– Przeważają wzory inspirowane Francją i takim starym stylem. Są poduszki z motywem starodawnego krzesła wraz z sentencją napisaną po francusku, ze starodawnym manuskryptem, pieczęcią czy odręcznie pisanym listem kochanka do ukochanej kobiety – mówi Sylwia Saramonowicz, dyrektor zarządzający w firmie szyjącej poduszki La Petite Maison.

W małych pomieszczeniach najlepiej sprawdzają się jaśki w jednym kolorze, ale różnej wielkości. Modne są również motywy zwierzęce, wzory zaczerpnięte z folkloru i z kreskówek.

– Są to wzory do bardziej nowoczesnych mieszkań, w których w ten sposób można zaaranżować przestrzeń. Są też wzory dla dzieci z różnymi kolorowymi motywami. Poduszka dobrze zaprojektowana, w ciekawym kolorze, dobrze dobranym do wnętrza może niesamowicie zmienić jego wygląd, nadać mu odpowiedni wyraz i podkreślić charakter – mówi Sylwia Saramonowicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem dekoratorów wnętrz liczba poduszek powinna być nieparzysta i najlepiej ułożyć je pod różnymi kątem do oparcia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.