Newsy

Poduszki w stylu francuskim ożywiają salon i sypialnię

2014-03-04  |  06:40
Poduszki z motywem prowansalskim, z sentencjami w języku francuskim lub odręcznie napisanym listem miłosnym są hitem w aranżacji wnętrz. Zdaniem dekoratorów idealnie pasują zarówno do salonu, jak i sypialni. Są subtelnym uzupełnieniem wystroju mieszkania i nadają mu charakter. Z kolei do pokoju dziecięcego styliści polecają kolorowe jaśki z delikatnymi rysunkami.

Styliści wnętrz podkreślają – im więcej ozdobnych poduszek, tym lepiej. Można je ułożyć na kanapie, na łóżku w sypialni lub na fotelu. Dopasować według kolorów, wzorów lub zestawić na zasadzie kontrastów. W tym sezonie króluje styl rodem z francuskich pałaców.

– Przeważają wzory inspirowane Francją i takim starym stylem. Są poduszki z motywem starodawnego krzesła wraz z sentencją napisaną po francusku, ze starodawnym manuskryptem, pieczęcią czy odręcznie pisanym listem kochanka do ukochanej kobiety – mówi Sylwia Saramonowicz, dyrektor zarządzający w firmie szyjącej poduszki La Petite Maison.

W małych pomieszczeniach najlepiej sprawdzają się jaśki w jednym kolorze, ale różnej wielkości. Modne są również motywy zwierzęce, wzory zaczerpnięte z folkloru i z kreskówek.

– Są to wzory do bardziej nowoczesnych mieszkań, w których w ten sposób można zaaranżować przestrzeń. Są też wzory dla dzieci z różnymi kolorowymi motywami. Poduszka dobrze zaprojektowana, w ciekawym kolorze, dobrze dobranym do wnętrza może niesamowicie zmienić jego wygląd, nadać mu odpowiedni wyraz i podkreślić charakter – mówi Sylwia Saramonowicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem dekoratorów wnętrz liczba poduszek powinna być nieparzysta i najlepiej ułożyć je pod różnymi kątem do oparcia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.