Newsy

W pielęgnacji ogrodu kobiety zwracają uwagę głównie na kwestie estetyczne. Dla 65 proc. bardzo ważny jest kolor, nawet zimą.

2017-06-12  |  06:27
Mówi:Martyna Kaczmarek, projektantka ogrodów, ambasadorka Altax Viva Garden

Jarosław Majchrzak, dyrektor ds. marketingu, Altax

Paweł Machomet, autor bloga Rzuć Pan Okiem, specjalista od odnawiania mebli

  • MP4
  • Badania potwierdzają, że kobiety coraz chętniej zajmują się majsterkowaniem oraz pracami typu Do It Yourself. Panie lubią również prace ogrodowe – większość traktuje ogród lub balkon z kwiatami jako swoją prywatną oazę spokoju, w której mogą odpocząć od stresu codzienności. Największą uwagę zwracają na aspekty estetyczne, zwłaszcza kolor.

    65 proc. ankietowanych kobiet uznaje, że kolor w ogrodzie lub na balkonie jest bardzo istotny, 43 proc. twierdzi natomiast, że ogród powinien być pełen kolorów przez cały rok, nawet jesienią i zimą. Ponadto Polacy kochają przydomowe ogródki. Z „Raportu o budowie domów w Polsce", przeprowadzonego przez serwis Oferteo.pl, wynika, że blisko 13 proc. respondentów zdecydowało się na budowę domu właśnie ze względu na chęć posiadania terenu zielonego. Są też na bieżąco z trendami w zakresie ogrodnictwa i chętnie zatrudniają architektów zieleni do zaprojektowania ogrodu. Aranżacja balkonów w mieszkaniach w blokowiskach cieszy się jednak mniejszą popularnością. Znaczna część Polaków wciąż traktuje taras jako dodatkowy składzik.

    – Albo lądują tam rowery, albo trzymamy tam suszarki, gdzie suszymy pranie, albo składujemy tam niepotrzebne rzeczy z domu. Można to naprawdę bardzo łatwo zagospodarować. Wystarczy pomyśleć bardziej kreatywnie – mówi Martyna Kaczmarek, projektantka i miłośniczka ogrodów, ambasadorka Altax Viva Garden!.

    Zdaniem ambasadorki wystarczy niewielki nakład pracy, by balkon stał się przyjemnym miejscem relaksu. Można zastosować kilka ciekawie zaaranżowanych skrzynek, doniczek ceramicznych i mebli wypoczynkowych – odrobina koloru nada im wyjątkowy charakter. Barwami warto się bawić i ciekawie je zestawiać. Żywe, wesołe tonacje sprawią, że balkon będzie cieszył oko nawet podczas pochmurnych, jesiennych dni. Latem warto postawić na takie kolory jak ostre turkusy, róże, pomarańcze i czerwienie, które wyglądają wyjątkowo spektakularnie w mocnym świetle słonecznym.

    Zimą najlepiej zastosować kolory mocne, ładnie kontrastujące ze śnieżną bielą lub świąteczne, jak np. czerwienie. Świeżą zieleń można zimą zastąpić zielenią na doniczkach czy dodatkach. Limonkowy ciemiernik czy czterolistna koniczyna to świetne kolory na zimowy sezon, kiedy tej zieleni wokół brakuje. Zielenie w ogóle doskonałe prezentują się z czerwienią, różem czy pomarańczą – mówi Martyna Kaczmarek.

    Te same zasady można stosować w przypadku przydomowych ogrodów. Tymczasem w polskich ogródkach wciąż dominują takie kolory jak zieleń i brąz elementów drewnianych. Barwne akcenty to zazwyczaj jedynie rosnące w ogrodzie kwiaty. Warto zdobyć się na odwagę w wykorzystywaniu kolorów, także tych w mocnych, a nawet jaskrawych tonacjach, oraz ciekawego ich łączenia. Wybierając farby, warto się zdecydować na te o intensywnych odcieniach oraz specjalnych właściwościach, które pozwalają pomalować nawet takie powierzchnie, jak drewno, cegła, metal, beton i terakota.

    Farby z linii Altax Viva Garden! sprawdzają się także przy renowacji starych mebli ogrodowych. Są to produkty dobrze kryjące  już jednorazowa ich aplikacja pozwala osiągnąć pożądany efekt. Ponadto zapewniają meblom powłokę odporną na warunki atmosferyczne.

    – Są dostępne w bardzo szerokiej gamie kolorystycznej, więc fani nieoczywistych połączeń, mocnych kontrastów znajdą coś dla siebie, ale też mamy to, co obecnie jest w modzie, czyli na przykład mięta i szarości – mówi Paweł Machomet, autor bloga Rzuć Pan Okiem, specjalista od odnawiania mebli.

    Nowoczesne farby umożliwiają cieszenie się pięknym ogrodem przez cały rok, niezależnie od pór roku. Pozwalają także na błyskawiczną metamorfozę przydomowych terenów zielonych. Już jedna ławka lub kilka doniczek w ciekawych, radosnych barwach mogą bowiem całkowicie odmienić charakter ogrodu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.