Newsy

Dorota Goldpoint: Sporo uwagi poświęciłam kolekcji weddingowej. Ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na modzie

2019-04-18  |  06:45

Projektantka stworzyła ślubną kolekcję dla gości weselnych. Skierowana jest ona do wielu pokoleń, więc każda z pań znajdzie w niej odpowiednią kreację na wesele, niezależnie od roli, jaką pełni w tym dniu. W kolekcji dominuje pudrowy róż, mięta i złamana biel. Wyraźnym akcentem są też printy kwiatowe. Po raz pierwszy marka zaproponowała również dziecięce sukienki z jedwabnej organzy i szyfonu. 

Dorota Goldpoint wychodzi z założenia, że panna młoda powinna wyglądać jak księżniczka. Na ten szczególny dzień projektantka proponuje więc złotą koronkę ozdobioną piórami, diadem zamiast welonu, a także oryginalne futrzane etole i nieco zapomniane już nakrycia głowy.

– Inspiracją tej kolekcji było takie marzenie, aby stworzyć piękne zdjęcie, trochę jak królewska rodzina. Dlatego taką największą uwagę poświęciłam właśnie kolekcji ślubnej i takiej okołoślubnej. Myślę, że ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na tym, co się też szyje i co staje się modne, do czego się wraca. Chociażby te fascynatory na głowach, które panie coraz częściej i chętniej zakładają. Myślę, że to idzie w takim kierunku, że zaczynamy kochać bardzo eleganckie rzeczy – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint, projektantka mody.

W sesji ślubnej wzięła udział Grażyna Szapołowska ze swoją córką Kasią i wnuczką Karoliną. Niezwykłe zdjęcia przedstawiające trzy pokolenia kobiet pokazują, że niezależnie od wieku, każda z pań znajdzie w tej kolekcji coś dla siebie.

– Na tym zdjęciu dla „Vogue’a”, które robiliśmy, pokazana jest właśnie taka siła tej kolekcji i tej marki, to, że mogę ubierać tak transgeneracyjnie, od dziecka po mamę czy nawet babcię – mówi Dorota Goldpoint.

Linia weddingowa skierowana jest przede wszystkim do mam, sióstr i babć państwa młodych, a także do druhen i pozostałych gości weselnych. Kolekcja jest niezwykle różnorodna. Są w niej tuniki, bluzki, długie zwiewne i subtelne suknie w długości koktajlowej i wieczorowej.

– W tej kolekcji przeważają pastelowe kolory, szczególnie pudrowy róż, do tego odrobina mięty, dla tych pań, które świetnie w tych zimnych kolorach wyglądają. Drugim mocnym trendem tego sezonu są kwiaty. Połączyłam w nich mój ulubiony zielony kolor, limonkowy, żółty, pomarańczowy, amarantowy – w takim jednym princie kwiatowo-owocowo-listnym – mówi Dorota Goldpoint.

Po raz pierwszy projektantka zaproponowała również propozycje dla dzieci i nastolatków. W tym przypadku sukienki są niezwykle urocze, a jednocześnie bardzo subtelne.

– Postawiłam na to, aby przede wszystkim te sukienki były bardzo zwiewne, bardzo delikatne, czyli głównie jest to organza jedwabna w połączeniu z szyfonem, z żorżetą jedwabną. One mają być takie słodkie, trochę cukierkowe, trochę takie zapadające się w te falbany – mówi Dorota Goldpoint.

Charakterystyczne cechy tej kolekcji to zwiewność, delikatność, asymetria, oryginalne wzory i niebanalne połączenia kolorów.

– Kolejną linią są sukienki, kombinezony, marynarki, czyli w ogóle całe garnitury w kolorze takiej złamanej, śmietanowej bieli. One są dedykowane na przykład paniom, które biorą po raz kolejny ślub, a także gościom weselnym, którzy chcą też mieć na sobie równie świeży kolor. Ta linia waniliowa jest z takiego surowego materiału, który trochę wygląda jak len, ale to jest bawełna. Świetnie wygląda właśnie połączenie takiej surowości np. z frakiem, z garniturem frakowym, z marynarką, taką marynarko-peleryną – bardzo dobrze się to prezentuje – mówi Dorota Goldpoint.

Następną propozycją Doroty Goldpoint na sezon Spring/Summer 2019 jest linia letnia, bardzo sportowa, w której dominują biało-granatowe pasy.

– Są one wyjątkowymi pasami, ponieważ są poplamione kolory sezonu, czyli znów żółty, zielony, amarantowy, trochę błękitu. I linia dżinsowa, którą połączyłam też z lnem w błękitne paski, takie właściwie kwiato-pasy. I ten dżins jest również tak skomponowany, aby można było łączyć go. Jest płaszcz, żakiet, kurtka, są szorty, długie, krótkie, bermudy, więc bardzo różnorodna kolekcja, taka, aby można ją było też dowolnie skomponować – mówi Dorota Goldpoint.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.