Newsy

Dorota Goldpoint: Sporo uwagi poświęciłam kolekcji weddingowej. Ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na modzie

2019-04-18  |  06:45

Projektantka stworzyła ślubną kolekcję dla gości weselnych. Skierowana jest ona do wielu pokoleń, więc każda z pań znajdzie w niej odpowiednią kreację na wesele, niezależnie od roli, jaką pełni w tym dniu. W kolekcji dominuje pudrowy róż, mięta i złamana biel. Wyraźnym akcentem są też printy kwiatowe. Po raz pierwszy marka zaproponowała również dziecięce sukienki z jedwabnej organzy i szyfonu. 

Dorota Goldpoint wychodzi z założenia, że panna młoda powinna wyglądać jak księżniczka. Na ten szczególny dzień projektantka proponuje więc złotą koronkę ozdobioną piórami, diadem zamiast welonu, a także oryginalne futrzane etole i nieco zapomniane już nakrycia głowy.

– Inspiracją tej kolekcji było takie marzenie, aby stworzyć piękne zdjęcie, trochę jak królewska rodzina. Dlatego taką największą uwagę poświęciłam właśnie kolekcji ślubnej i takiej okołoślubnej. Myślę, że ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na tym, co się też szyje i co staje się modne, do czego się wraca. Chociażby te fascynatory na głowach, które panie coraz częściej i chętniej zakładają. Myślę, że to idzie w takim kierunku, że zaczynamy kochać bardzo eleganckie rzeczy – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint, projektantka mody.

W sesji ślubnej wzięła udział Grażyna Szapołowska ze swoją córką Kasią i wnuczką Karoliną. Niezwykłe zdjęcia przedstawiające trzy pokolenia kobiet pokazują, że niezależnie od wieku, każda z pań znajdzie w tej kolekcji coś dla siebie.

– Na tym zdjęciu dla „Vogue’a”, które robiliśmy, pokazana jest właśnie taka siła tej kolekcji i tej marki, to, że mogę ubierać tak transgeneracyjnie, od dziecka po mamę czy nawet babcię – mówi Dorota Goldpoint.

Linia weddingowa skierowana jest przede wszystkim do mam, sióstr i babć państwa młodych, a także do druhen i pozostałych gości weselnych. Kolekcja jest niezwykle różnorodna. Są w niej tuniki, bluzki, długie zwiewne i subtelne suknie w długości koktajlowej i wieczorowej.

– W tej kolekcji przeważają pastelowe kolory, szczególnie pudrowy róż, do tego odrobina mięty, dla tych pań, które świetnie w tych zimnych kolorach wyglądają. Drugim mocnym trendem tego sezonu są kwiaty. Połączyłam w nich mój ulubiony zielony kolor, limonkowy, żółty, pomarańczowy, amarantowy – w takim jednym princie kwiatowo-owocowo-listnym – mówi Dorota Goldpoint.

Po raz pierwszy projektantka zaproponowała również propozycje dla dzieci i nastolatków. W tym przypadku sukienki są niezwykle urocze, a jednocześnie bardzo subtelne.

– Postawiłam na to, aby przede wszystkim te sukienki były bardzo zwiewne, bardzo delikatne, czyli głównie jest to organza jedwabna w połączeniu z szyfonem, z żorżetą jedwabną. One mają być takie słodkie, trochę cukierkowe, trochę takie zapadające się w te falbany – mówi Dorota Goldpoint.

Charakterystyczne cechy tej kolekcji to zwiewność, delikatność, asymetria, oryginalne wzory i niebanalne połączenia kolorów.

– Kolejną linią są sukienki, kombinezony, marynarki, czyli w ogóle całe garnitury w kolorze takiej złamanej, śmietanowej bieli. One są dedykowane na przykład paniom, które biorą po raz kolejny ślub, a także gościom weselnym, którzy chcą też mieć na sobie równie świeży kolor. Ta linia waniliowa jest z takiego surowego materiału, który trochę wygląda jak len, ale to jest bawełna. Świetnie wygląda właśnie połączenie takiej surowości np. z frakiem, z garniturem frakowym, z marynarką, taką marynarko-peleryną – bardzo dobrze się to prezentuje – mówi Dorota Goldpoint.

Następną propozycją Doroty Goldpoint na sezon Spring/Summer 2019 jest linia letnia, bardzo sportowa, w której dominują biało-granatowe pasy.

– Są one wyjątkowymi pasami, ponieważ są poplamione kolory sezonu, czyli znów żółty, zielony, amarantowy, trochę błękitu. I linia dżinsowa, którą połączyłam też z lnem w błękitne paski, takie właściwie kwiato-pasy. I ten dżins jest również tak skomponowany, aby można było łączyć go. Jest płaszcz, żakiet, kurtka, są szorty, długie, krótkie, bermudy, więc bardzo różnorodna kolekcja, taka, aby można ją było też dowolnie skomponować – mówi Dorota Goldpoint.

Czytaj także

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Anna Dereszowska: Po emisji odcinka „Starsza pani musi fiknąć” tata stwierdził, że z przyjemnością zrobiłby to jeszcze raz. Mieliśmy tam dla siebie dużo czasu

Aktorka przyznaje, że choć na początku miała wątpliwości, czy wziąć udział w programie „Starsza pani musi fiknąć”, to z perspektywy czasu absolutnie nie żałuje tej przygody. Anna Dereszowska wyjechała z tatą do Korei Południowej. To była podróż pełna pięknych chwil i wzruszeń. Nie zabrakło też czasu na szczere, a nawet intymne rozmowy. Obydwoje wrócili zadowoleni, z bagażem nowych doświadczeń i odrobiną refleksji.

Gala Złote Spinacze 2019

Edukacja

Średnio co trzeci pacjent czuje się traktowany przedmiotowo. Lekarze już na studiach powinni się uczyć prawidłowej komunikacji z pacjentem

Średnio co trzeci pacjent uważa, że jego zdanie ani sytuacja życiowa nie zostały w szpitalu wzięte pod uwagę w decyzjach odnośnie do leczenia. Polscy pacjenci czują się traktowani dość przedmiotowo, ale z drugiej strony i tak kontakty z lekarzami i personelem medycznym oceniają jako jeden z największych pozytywów polskiej służby zdrowia – wynika z badań przeprowadzonych przez Siemens Healthineers. Eksperci oceniają, że dobra komunikacja pomiędzy lekarzem a pacjentem warunkuje cały późniejszy proces leczenia, dlatego nacisk na kompetencje miękkie powinno się kłaść już na etapie kształcenia personelu medycznego.

Handel

Międzynarodowy koncern produkujący środki czystości i kosmetyki da drugie życie plastikowym odpadom wyrzucanym na plażach. Będą powstawać z nich butelki szamponu

Według Komisji Europejskiej tworzywa sztuczne stanowią dziś blisko 80 proc. odpadów w morzach i oceanach. Każdego roku trafia do nich ok. 8 mln ton plastiku, co odpowiada ciężarówce śmieci wrzucanych do morza co minutę – podaje Fundacja Ellen MacArthur. W działania na rzecz ochrony mórz i oceanów przed zalewem plastiku w coraz większym stopniu angażuje się także globalny biznes. Koncern Procter & Gamble wprowadza właśnie do polskich sklepów szampon Head & Shoulders w butelkach, które składają się w 20 proc. z przetworzonych odpadów zebranych z plaż. Przy sprzedaży równej 1 mld produktów rocznie każda wprowadzona przez koncern zmiana ma wpływ na otoczenie.

 

Farmacja

Przełom w leczeniu pacjentów chorych na raka płuc. To jeden z najbardziej śmiertelnych nowotworów

W Polsce co roku nowotwory płuc rozpoznaje się u 22–23 tysięcy osób, a z ich powodu umiera 19 tys. To tak, jakby z mapy znikało miasto wielkości Giżycka czy Zakopanego. W leczeniu niedrobnokomórkowego raka płuca w ostatnich 2 latach miał miejsce olbrzymi postęp, również w Polsce do refundacji włączono wiele innowacyjnych terapii. Sytuacja wygląda zgoła inaczej w przypadku drugiego typu, czyli drobnokomórkowego raka płuc, który prowadzi do śmierci w ciągu ok. 1–2 lat od rozpoznania. Od lat 70. w leczeniu tego nowotworu nie zmieniło się prawie nic. Sytuację pacjentów może radykalnie poprawić pierwszy zarejestrowany niedawno lek na ten typ nowotworu.