Newsy

Dorota Goldpoint: Sporo uwagi poświęciłam kolekcji weddingowej. Ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na modzie

2019-04-18  |  06:45

Projektantka stworzyła ślubną kolekcję dla gości weselnych. Skierowana jest ona do wielu pokoleń, więc każda z pań znajdzie w niej odpowiednią kreację na wesele, niezależnie od roli, jaką pełni w tym dniu. W kolekcji dominuje pudrowy róż, mięta i złamana biel. Wyraźnym akcentem są też printy kwiatowe. Po raz pierwszy marka zaproponowała również dziecięce sukienki z jedwabnej organzy i szyfonu. 

Dorota Goldpoint wychodzi z założenia, że panna młoda powinna wyglądać jak księżniczka. Na ten szczególny dzień projektantka proponuje więc złotą koronkę ozdobioną piórami, diadem zamiast welonu, a także oryginalne futrzane etole i nieco zapomniane już nakrycia głowy.

– Inspiracją tej kolekcji było takie marzenie, aby stworzyć piękne zdjęcie, trochę jak królewska rodzina. Dlatego taką największą uwagę poświęciłam właśnie kolekcji ślubnej i takiej okołoślubnej. Myślę, że ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na tym, co się też szyje i co staje się modne, do czego się wraca. Chociażby te fascynatory na głowach, które panie coraz częściej i chętniej zakładają. Myślę, że to idzie w takim kierunku, że zaczynamy kochać bardzo eleganckie rzeczy – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint, projektantka mody.

W sesji ślubnej wzięła udział Grażyna Szapołowska ze swoją córką Kasią i wnuczką Karoliną. Niezwykłe zdjęcia przedstawiające trzy pokolenia kobiet pokazują, że niezależnie od wieku, każda z pań znajdzie w tej kolekcji coś dla siebie.

– Na tym zdjęciu dla „Vogue’a”, które robiliśmy, pokazana jest właśnie taka siła tej kolekcji i tej marki, to, że mogę ubierać tak transgeneracyjnie, od dziecka po mamę czy nawet babcię – mówi Dorota Goldpoint.

Linia weddingowa skierowana jest przede wszystkim do mam, sióstr i babć państwa młodych, a także do druhen i pozostałych gości weselnych. Kolekcja jest niezwykle różnorodna. Są w niej tuniki, bluzki, długie zwiewne i subtelne suknie w długości koktajlowej i wieczorowej.

– W tej kolekcji przeważają pastelowe kolory, szczególnie pudrowy róż, do tego odrobina mięty, dla tych pań, które świetnie w tych zimnych kolorach wyglądają. Drugim mocnym trendem tego sezonu są kwiaty. Połączyłam w nich mój ulubiony zielony kolor, limonkowy, żółty, pomarańczowy, amarantowy – w takim jednym princie kwiatowo-owocowo-listnym – mówi Dorota Goldpoint.

Po raz pierwszy projektantka zaproponowała również propozycje dla dzieci i nastolatków. W tym przypadku sukienki są niezwykle urocze, a jednocześnie bardzo subtelne.

– Postawiłam na to, aby przede wszystkim te sukienki były bardzo zwiewne, bardzo delikatne, czyli głównie jest to organza jedwabna w połączeniu z szyfonem, z żorżetą jedwabną. One mają być takie słodkie, trochę cukierkowe, trochę takie zapadające się w te falbany – mówi Dorota Goldpoint.

Charakterystyczne cechy tej kolekcji to zwiewność, delikatność, asymetria, oryginalne wzory i niebanalne połączenia kolorów.

– Kolejną linią są sukienki, kombinezony, marynarki, czyli w ogóle całe garnitury w kolorze takiej złamanej, śmietanowej bieli. One są dedykowane na przykład paniom, które biorą po raz kolejny ślub, a także gościom weselnym, którzy chcą też mieć na sobie równie świeży kolor. Ta linia waniliowa jest z takiego surowego materiału, który trochę wygląda jak len, ale to jest bawełna. Świetnie wygląda właśnie połączenie takiej surowości np. z frakiem, z garniturem frakowym, z marynarką, taką marynarko-peleryną – bardzo dobrze się to prezentuje – mówi Dorota Goldpoint.

Następną propozycją Doroty Goldpoint na sezon Spring/Summer 2019 jest linia letnia, bardzo sportowa, w której dominują biało-granatowe pasy.

– Są one wyjątkowymi pasami, ponieważ są poplamione kolory sezonu, czyli znów żółty, zielony, amarantowy, trochę błękitu. I linia dżinsowa, którą połączyłam też z lnem w błękitne paski, takie właściwie kwiato-pasy. I ten dżins jest również tak skomponowany, aby można było łączyć go. Jest płaszcz, żakiet, kurtka, są szorty, długie, krótkie, bermudy, więc bardzo różnorodna kolekcja, taka, aby można ją było też dowolnie skomponować – mówi Dorota Goldpoint.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Gwiazdy

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Teatr

Olga Bończyk: Artyści zostali niezwykle boleśnie dotknięci przez pandemię. Większość z nas czuje się zapomniana i niechciana

Aktorka przyznaje, że na początku kwarantanny starała się zagospodarować wolny czas tak, by nie odczuwać niepokoju spowodowanego brakiem pracy. Skupiła się głównie na przyjemnościach i dbaniu o dom. Natłok zajęć całkowicie ją pochłonął. Jednak gdy przerwa od aktywności zawodowej zaczęła się niebezpiecznie przedłużać, pojawił się wewnętrzny niepokój. Obecnie Olga Bończyk przygotowuje się do premier spektakli, które już niedługo będą miały miejsce w nowo powstałej przestrzeni artystycznej – Scenie Relaks.

Media

Patrycja Strzałkowska: Podczas produkcji programów telewizyjnych manipuluje się wypowiedziami ludzi, żeby uzyskać efekt zadowalający producenta

Uczestniczka polskich reality show i autorka bestsellerów niedawno wydała kolejną, pełną erotyki powieść, która nosi tytuł „Show mojego życia”. Autorka zdradza w niej kulisy powstawania programów telewizyjnych oraz ujawnia manipulacje, które stosuje się w trakcie montażu nakręconego materiału. Patrycja Strzałkowska podczas tworzenia kontrowersyjnej historii korzystała ze swojego doświadczenia. Przyznaje, że praca nad telewizyjnymi projektami zazwyczaj wiąże się z licznymi wpadkami.

Transport

Polacy obawiają się drugiej fali pandemii. Co czwarty ogranicza wydatki, a ponad połowa wybiera polskie produkty i krajowe atrakcje turystyczne

48 proc. mieszkańców naszego kraju obawia się powrotu pandemii, a wśród kobiet odsetek ten wynosi 51 proc. – to wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Dentsu Aegis Network Polska w czerwcu. Nastroje Polaków poprawiły się w porównaniu z początkowym okresem pandemii, jednak podczas zakupów jedna czwarta ogranicza wydatki, ponad połowa koncentruje się na produktach, które zaspokajają podstawowe potrzeby, a większość tych, którzy planują wakacje, spędzi je w Polsce.