Newsy

dr Jolanta Tkaczyk: wizerunek Magdy Gessler pasuje do bardziej wyrafinowanych produktów niż parówki

2016-02-29  |  06:50

Magda Gessler spotkała się z falą krytyki za promowanie parówek. Zdaniem dr Joanny Tkaczyk reklamowanie tego typu produktu nie było błędem wizerunkowym restauratorka kojarzona jest bowiem głównie z kulinariami. Jej wizerunek pasuje jednak do bardziej wyrafinowanej kuchni.

Magda Gessler założyła własną markę wędlin i mięs. Jej pierwszy produkt parówki o nazwie Besos trafił do sklepów na początku lutego. Na swoim profilu na Facebooku restauratorka stwierdziła, że parówki te są ratunkiem dla osób marzących o prawdziwych wędlinach. Od kilku tygodni Magda Gessler zajmuje się intensywną promocją swojej nowej marki, co spotyka się z krytyką ze strony internautów i niektórych mediów.

Każda gwiazda ma prawo sprzedawać swój wizerunek jak chce. Kwestia jest taka, czy lubimy panią Magdę Gessler, czy nie, bo to też często będzie przenoszone na produkt, którego ambasadorem staje się właśnie celebryta – mówi dr Jolanta Tkaczyk, specjalistka od marketingu z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Zdaniem ekspertki osoby, które żywią sympatię w stosunku do Magdy Gessler prawdopodobnie uznają jej decyzję o promowaniu parówek za słuszną, a nawet kupią reklamowany przez nią produkt. W przekazie reklamowym i marketingowym niezwykle skuteczne jest wykorzystanie znanej osoby osobiście polecającej produkt. Osoba ta musi być jednak nie tylko popularna, ale także dopasowana do wizerunku promowanej marki. Pod tym względem Magda Gessler nie popełniła dużego błędu.

Magda Gessler kojarzy się z kuchnią, w związku z tym absolutnie miała prawo rozciągnąć swój wizerunek na artykuły spożywcze. Nie są to jakieś wyszukane specjały, być może bardziej by jej wizerunek odpowiadał do nieco bardziej wyrafinowanej kuchni, ale nie mogę jednoznacznie stwierdzić, że to było niedobre posunięcie – mówi dr Jolanta Tkaczyk.

W ofercie marki Besos znalazły się dwa rodzaje parówek przygotowanych według recepty Magdy Gessler: klasyczne i randkowe, które w swoim składzie mają lubczyk. W promocji tych ostatnich restauratorka wykorzystała przypadające 14 lutego święto zakochanych. Zdaniem Jolanty Tkaczyk nie było to dobre posunięcie marketingowe.

Wydaje mi się, bo też w takim kontekście były te parówki reklamowane jako prezent na Walentynki, czy tam te Walentynki gdzieś pojawiały się w tle, to to jest nie najlepszy pomysł zdecydowanie – mówi dr Jolanta Tkaczyk.

Magda Gessler spotkała się z krytyką także z innego powodu. Parówki Besos reklamuje jako produkty ekologiczne, bo pozbawione substancji chemicznych. Tymczasem z informacji mediów wynika, że zawierają one takie chemiczne dodatki jak azotyn sodu, mleczan sodu i cytrynian sodu.

 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Gwiazdy

Krystyna Janda: Wielokrotnie zwracałam uwagę w sklepie tym, którzy nie noszą maseczek. Nie mam dla takich osób żadnej tolerancji

Aktorka uważa, że w obecnej sytuacji, kiedy czwarta fala pandemii staje się faktem, nic nie może nas zwalniać z obowiązku noszenia maseczek. Z dnia na dzień rośnie liczba osób zakażonych koronawirusem, a tym samym ryzyko jest coraz większe. Jej zdaniem w Polsce, wzorem innych europejskich państw, powinny być wprowadzone ograniczenia dla osób, które lekceważą szczepienia.

Seriale

Julia Kamińska: Jestem ogromną fanką talentu Mai Hirsch. Stworzyła w „BrzydUli” niesamowitą postać i mam nadzieję, że szybko spotkamy się znów na tym planie

Paulina Febo to jedna z barwniejszych postaci „BrzydUli”, która miała bezpośredni wpływ na losy Uli (Julia Kamińska) i Marka (Filip Bobek). Ich wątek był wciąż rozwijany i podsycany, a widzowie chętnie śledzili losy całej trójki. W nowych odcinkach serialu bohaterka grana przez Maję Hirsch przebywa teraz we Włoszech, a producenci zdecydowali ponoć, że fizycznie już nie pojawi się w tym projekcie. Tą decyzją zszokowani są przede wszystkim fani, którzy domagają się powrotu aktorki.

Media i PR

W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji

Od października rozpoczęło działalność największe centrum prasowe w Polsce. Fundacja Venture Café Warsaw wspólnie z agencją informacyjną Newseria otworzyły Centrum Prasowe Newseria. Innowacyjne centrum komunikacji – zlokalizowane przy ulicy Chmielnej w biurowcu Varso – ma być odpowiedzią na rosnący popyt na tego rodzaju usługi. Będą w nim organizowane konferencje, śniadania prasowe i debaty. Centrum umożliwia konferencje w systemie hybrydowym ze streamingiem i system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości powstanie tu także wirtualne studio.

Zdrowie

Szczepienia wśród młodych ludzi będą kluczowe dla przebiegu czwartej fali COVID-19. To oni stanowią największe ryzyko przenoszenia wirusa

– Czwarta fala pandemii koronawirusa ma wiele scenariuszy, ale pewne jest, że jej przebieg zależy od liczby osób zaszczepionych. Teraz najważniejsze jest, aby zaszczepili się młodzi ludzie, tzw. superrozprzestrzeniacze – mówi prof. dr hab. n. med. Jarosław Pinkas, dziekan Szkoły Zdrowia Publicznego Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego, konsultant krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego. Jak podkreśla, system ochrony zdrowia jest przygotowany na czwartą falę – nie brakuje respiratorów, szpitale tymczasowe są w gotowości, a większość pracowników służby zdrowia przyjęła dwie dawki szczepionki i czeka na dawkę przypominającą. Do tej pory przyjęło ją ponad 350 tys. osób.