Newsy

Ewa Szabatin stworzyła kolekcję inspirowaną twórczością Quentina Tarantino

2014-03-13  |  06:40
Kolekcja na sezon wiosna/lato 2014 marki Shabatin jest już dostępna w sprzedaży. Projekty zainspirowane były twórczością Quentina Tarantino oraz moda lat 90. Kolekcja Ewy Szabatin to postmodernistyczna mieszanka ostrych kolorów, stylów i kształtów.

Czuję, że z kolekcji na kolekcję zmieniam swój styl.  Być może powinnam kontynuować drogę obraną przez siebie na początku kariery, ale chyba  po prostu rozwijam się i w ten sposób odnajduję samą siebie. Ta kolekcja jest – mogę powiedzieć z ręką na sercu – taka naprawdę moja. Wyszła z mojego serducha i mam nadzieję, że będzie się wszystkim podobać – mówi Ewa Szabatin agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

W kolekcji dominują żywe, wiosenne kolory. Jej głównym motywem jest rewolwer, który pojawia się na niemal wszystkich ubraniach: chusteczkach, czapkach, t-shirtach czy koszulach.

Skąd ten rewolwer i kolorystyka? Zainspirowały mnie filmy Quentina Tarantino i lata 90., kiedy dominowały marynarki z powiększonymi ramionami i krótkie bluzeczki odkrywające pępek. Tarantino zazwyczaj w swoich filmach, na przykład w „Kill Billu” , portretuje silne kobiety. Z kolei w „Planet Terror” Rodrigueza i Tarantino występowała kobieta, która miała zamiast nogi karabin maszynowy. Dlatego chciałam w swojej kolekcji zawrzeć coś w tym stylu, jakąś broń, która podkreśli siłę kobiety – zdradza projektantka.

Broń oznacza dla Szabatin również dojrzałość artystyczną i odporność na krytykę.

Uwierzyłam w to, co robię i dlatego powstała taka, a nie inna kolekcja. Nadal boli mnie krytyka, ale staram się podchodzić do niej bez emocji, uczyć się na własnych błędach. Kiedy patrzę na moje poprzednie kolekcje, dostrzegam ich braki. Krytycy mieli prawo się czepiać, choć może nie tak ostro. Mam nadzieję, że z kolekcji na kolekcję będzie coraz lepiej – mówi Szabatin.

Wszystkie propozycje marki Shabatin na najbliższy sezon dostępne są w sklepie internetowym projektantki oraz w Workshopie No.19 w Warszawie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.