Newsy

„Mały Książę”, czyli jedna z najsłynniejszych opowieści na świecie, już na ekranach polskich kin

2015-08-07  |  06:45

Już dziś jedna z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Na ekrany polskich kin wchodzi animacja „Mały Książę”, będąca adaptacją jednej z najsłynniejszych książek świata. Film zachwyca nie tylko stroną wizualną, lecz także doskonałym dubbingiem. W polskiej wersji językowej widzowie usłyszą głosy m.in. Małgorzaty Kożuchowskiej, Andrzeja Seweryna, Roberta Więckiewicza, Anny Cieślak i Antoniego Pawlickiego.

Produkcji filmowej adaptacji „Małego Księcia” podjęła się firm Onyx Film Orange Studio, a za oprawę graficzną odpowiedzialni byli twórcy takich hitów, jak „Kung Fu Panda”, „Wall-E”, „Odlotu” i „Zaplątani”. Autorami ścieżki dźwiękowej są laureat Oscara Hans Zimmer oraz Richard Harvey. Film opowiada o małej dziewczynce, która zaprzyjaźnia się z ekscentrycznym staruszkiem z sąsiedztwa, przedstawiającym się jako Pilot. Opowiada on dziewczynce o niezwykłym świecie, do którego kiedyś zaprosił go jego przyjaciel Mały Książę.

To bardzo ważne, że Mały Książę w postaci animacji dla dzieci powrócił i przekazuje pewne uniwersalne prawdy, niekiedy bardzo smutne. Myślę, że dzieci zachwycą się tą bajką, a dorośli się rozczulą. To będzie spotkanie ich z samym sobą, z tym kimś, kogo mamy w środku, kogo czasami się wstydzimy, o kim zapominamy, którego się boimy, którego czasami nie lubimy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle aktorka Anna Cieślak.

W polskiej wersji językowej głosów filmowym bohaterom użyczyły największe gwiazdy rodzimego kina: Andrzej Seweryn, dla którego jest to pierwsze spotkanie z animacją, Małgorzata Kożuchowska, Robert Więckiewicz, Piotr Adamczyk, Anna Cieślak, Maciej Musiał, Antoni Pawlicki, Łukasz Nowicki oraz Adam Ferency. Antoni Pawlicki przyznaje, że gdy czytał książkę Antoine’a de Saint-Exupéry’ego w dzieciństwie jego ulubioną postacią był tytułowy Mały Książę, cieszy się jednak, że dubbinguje lisa, ponieważ przyjaźń jest dla niego ważną kwestią w życiu.

– Praca przy „Małym Księciu” była dla mnie wyzwaniem, dlatego że wypowiadanie kultowych tekstów, jakie się pojawiają w książce, czy w ogóle mówienie ważnych kwestii tak, żeby one nie były zbyt nadęte, a jednocześnie, żeby jednak trafiały, nie było wcale takie proste. A poza tym, jak wszedłem do studia i zobaczyłem ten obraz, to oniemiałem. Wstąpiła wtedy we mnie chęć, żeby nie obniżyć tego poziomu, który daje obraz – mówi Antoni Pawlicki.

Anna Cieślak nie ukrywa, że książka Antoine’a de Saint-Exupéry’ego zajmuje ważne miejsce w jej życiu. Była to jej ulubiona lektura w dzieciństwie, czytana jej jeszcze przez mamę, a potem towarzyszyła jej w początkach kariery. Dialogiem Małego Księcia i Róży zdawała bowiem egzamin do szkoły teatralnej w 1999 roku. Wówczas chciała być jak Róża, którą określa mianem wspaniałej, mądrej i stuprocentowej kobiety.

– To nie jest tylko bajka ani baśń, to jest przypowieść o tym, jak ważne jest spotkanie z drugim człowiekiem, jak ważne jest budowanie relacji, jak ważne jest zapuszczanie korzeni, trwałe przyjaźnie, rodzina, do której się wraca i o której się nie zapomina – mówi Anna Cieślak.

„Mały książę”  baśniowa opowieść autorstwa Antoine’a de Saint-Exupéry’ego ukazała się drukiem w 1943 roku. Od tego czasu została przetłumaczona na ponad 250 języków i dialektów oraz sprzedana w ponad 140 mln egzemplarzy. Stała się także jedną z najbardziej lubianych przez czytelników, zarówno dorosłych, jak i dziecięcych, książek świata.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.