Newsy

Luna: Bardzo mocno przeżyłam swój występ na Eurowizji. Nie do końca potrafię kontrolować emocje i często po prostu wygrywają łzy

2024-07-29  |  06:16

Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że mogła reprezentować nasz kraj na tegorocznej Eurowizji w Szwecji i jak zapewnia, był to milowy krok w jej karierze. Jej zdaniem najważniejsza nie jest bowiem sama wygrana, ale możliwość zaprezentowania się szerokiemu gronu odbiorców. I choć bardzo przeżyła brak awansu do finału konkursu, to miło wspomina swój udział w tym wydarzeniu. Udało jej się zdobyć nowe doświadczenia i nawiązać wiele cennych muzycznych znajomości.

– Eurowizję wspominam bardzo dobrze, jako ogromną lekcję przede wszystkim życia i odwagi, ale też jako czas pełen bardzo przeróżnych pozytywnych emocji, ekscytacji, radości i też spełnienia marzeń – mówi agencji Newseria Lifestyle Luna.

Tuż przed wylotem do Szwecji wokalistka zmagała się z problemami zdrowotnymi, a jej głos odmówił posłuszeństwa. Dzięki staraniom specjalistów udało jej się jednak pokonać niedyspozycję, wystąpić na eurowizyjnej scenie i stanąć do rywalizacji. Jak podkreśla, zrobiła wszystko, żeby jej występ był na jak najwyższym poziomie. Niestety nie udało jej się awansować do finału konkursu w Malmö. Po występie trudno było jej więc opanować emocje.

– Bardzo mocno to przeżyłam, bo jestem bardzo wrażliwą i bardzo emocjonalną osobą. Ja w ogóle w życiu kieruję się emocjami, ale też nie zawsze do końca potrafię je kontrolować. Często jest tak, że te emocje biorą nade mną górę, bo jestem tylko człowiekiem i często po prostu wygrywają łzy, więc na Eurowizji było bardzo dużo łez, ale to nie były tylko łzy smutku i uczucia porażki, ale też i łzy wzruszenia, bo przeżyłam coś niesamowitego – mówi.

Luna czuła się wyróżniona tym, że znalazła się w gronie utalentowanych artystów z całej Europy i że „od kuchni” mogła zobaczyć, jak organizowany jest ten ważny konkurs.

– Bardzo dużo się działo, to był bardzo intensywny czas, tak naprawdę każdy dzień był wypełniony pracą, nie tylko na scenie, ale też pracą medialną. Ale był to też czas pełen wzajemnej energii między artystami, w ogóle między wszystkimi ekipami, wspólnej celebracji święta muzyki, radości i cieszenia się z tego, że się po prostu jest na tej legendarnej scenie – mówi.

Piosenkarka żałuje jednak, że na miejscu artyści mieli za mało czasu na integrację, na spotkania poza sceną.

– Dla nas najcenniejszy był właśnie ten moment, kiedy mogliśmy się razem spotkać, nawet na chwilę przy śniadaniu i porozmawiać, wymienić się swoimi doświadczeniami. Tylko że o ten czas my sami walczyliśmy i sami o niego zabiegaliśmy. Trochę ubolewam nad tym, że Eurowizja sama w sobie jako konkurs z góry nie przewidziała właśnie takiego czasu między artystami. To wszystko wynikało z nas, z tego, że my po prostu chcieliśmy stworzyć bezpieczne miejsce, taką wspólnotę – mówi.

Luna zaznacza, że ten konkurs ma zarówno plusy, jak i minusy. Zależy, kto i z jakiej perspektywy na niego patrzy. Niewątpliwie jest to wydarzenie organizowane z ogromnym rozmachem, które pochłania duże nakłady finansowe. Fani cenią ją za różnorodność, możliwość podziwiania nieprzeciętnych artystów i ich wyszukanych stylizacji. Jednak nie brakuje też zastrzeżeń, że Eurowizja to nie tylko muzyczna, ale i polityczna rywalizacja. Piosenkarka wierzy jednak, że kiedyś zwycięży reprezentant naszego kraju i Polska będzie gospodarzem tego wyjątkowego konkursu.

– My jako artyści patrzymy na Eurowizję z innej strony, bo my chcemy tam wystąpić, pokazać się, ale Eurowizja rządzi się też prawami rywalizacji i koniec końców jest to konkurs, w którym my artyści jesteśmy tylko elementami, które mają ludzi po prostu bawić i dawać im rozrywkę. Natomiast całą pieczę nad tym trzyma bardzo dużo ludzi i każdy ma też trochę inne cele. Eurowizja jest ogromnym wydarzeniem, ogromnym przedsięwzięciem i chciałabym, żeby Polska, która organizowała już Eurowizję Junior, mogła też zorganizować Eurowizję dla dorosłych, żeby zrobiła to w jak najlepszym stylu, żeby po prostu pokazać Polskę od niesamowitej strony, pokazać też bogatą kulturę Polski – dodaje.

Kolejny Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w maju 2025 roku w Szwajcarii.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.