Newsy

Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich

2024-09-27  |  06:22

Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji. 

Ada Fijał jest miłośniczką mody i żeby być na bieżąco, z zapartym tchem śledzi najnowsze trendy ze światowych wybiegów. Jej uwagę zwracają też jednak nietuzinkowe stylizacje wypatrzone na ulicach polskich miast czy też w programach telewizyjnych.

– Muszę przyznać, że to młode pokolenie jest tak obeznane z modą, że kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich. Ja podglądam, jak ten T-shirt jest tutaj wywinięty na drugą stronę, związany i rozcięty albo jak z bluzy jest zrobiona sukienka, albo jeszcze coś zupełnie innego. To, co młode pokolenie teraz robi z modą, jest fantastyczne. Widać olbrzymią kreatywność – mówi agencji Newseria Lifestyle Ada Fijał.

W mediach społecznościowych można znaleźć wiele filmików pokazujących, jak przerabiać często nowe ubrania na różne sposoby, a starym i zniszczonym rzeczom dawać drugie życie. Zdaniem Ady Fijał wcale nie trzeba dużych pieniędzy, by wyglądać oryginalnie i zachwycająco, wystarczy odrobina wyobraźni. Aktorka zdaje sobie jednak sprawę z tego, że są takie chwile jak chociażby wakacje, kiedy nie musimy pilnować, jak jesteśmy ubrani.

– Tak naprawdę każdy chce odpocząć. Ja jak jestem na działce, to też mam czapeczkę z daszkiem i T-shirt i nie zastanawiam się, czy to mi jedno do drugiego pasuje. Po to są też wakacje, żebyśmy nabrali dystansu do rzeczywistości, żebyśmy się wyluzowali, a nie chodzili spięci i zastanawiali się, czy ktoś inny nas ocenia. Wakacje to nie jest czerwony dywan – mówi.

Ada Fijał jest teraz w trakcie nagrywania kolejnego sezonu programu „Shopping Queens. Królowe zakupów”, w którym bohaterki rywalizują ze sobą w przygotowaniu dwóch stylizacji. Na zakupy przeznaczona jest jedna godzina i budżet 900 zł. Jurorka zapowiada, że w nowych odcinkach widzowie mogą się spodziewać pewnych zmian.

– Ja jestem w tym programie od samego początku, czyli od 2014 roku, i przez ten czas ten program przeszedł ogromną metamorfozę. Jestem bardzo ciekawa tego sezonu, bo jest w nim naprawdę dużo zmian. Bohaterki są zupełnie inne, są połączone czasem zawodami, czasem zainteresowaniami. Jest dużo ludzkich, trudnych, ale ciekawych historii i przyznam szczerze, że pojawiły się też łzy, bo było sporo mocnych wątków związanych z danymi bohaterami – mówi.

Program przeszedł też wizualną metamorfozę i nabrał nowoczesnego charakteru. Nagrywany był w innym niż dotychczas studio, a twórcy postawili na nowinki technologiczne, które dają zaskakujące efekty wizualne.

– Warunki się zmieniły, jest dużo niespodzianek technicznych, z którymi musieliśmy sobie poradzić. Przede wszystkim gramy na green screenie, więc nie mogę mieć paznokci w kolorze srebrnym ani zielonym. Zresztą to jest ciekawe, bo nawet oprawki od okularów czasem nam tak blikują, tam się wszystko zmienia i pływa nam cały outfit. Jest to zabawne, natomiast trudne technicznie i nie miałam świadomości, że granie na green screenie jest tak trudne i że tam tyle się dzieje. Podziwiam więc naszych panów operatorów, że sobie z tym radzą, bo jest to zupełnie inna jakość, ale na pewno lepsza – dodaje Ada Fijał.

Nowe odcinki „Shopping Queens. Królowe zakupów” będzie można oglądać już wkrótce na antenie Polsat Café.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.