Newsy

Agnieszka Woźniak-Starak: Marzyłam o dziennikarstwie politycznym. Z drogi rozrywki trudno się jednak zawraca

2017-01-11  |  06:55

Dziennikarka nie zdecydowałaby się obecnie na pracę prezenterki serwisu informacyjnego. Twierdzi, że w przeszłości marzyła o dziennikarstwie politycznym, dziś jednak związana jest z branżą rozrywkową. Jej zdaniem z tej drogi kariery nie ma łatwego powrotu do dziennikarstwa politycznego lub newsowego. 

Agnieszka Woźniak ukończyła studia dziennikarskie na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych w Warszawie. Pierwsze kroki w zawodzie stawiała w programach informacyjnych radiowej Jedynki. Jej marzeniem było wówczas dziennikarstwo polityczne. 

Pisałam nawet pracę dyplomową o dziennikarstwie politycznym i wywiadach z politykami, o Monice Olejnik w tej pracy też było, i o wszystkich dziennikarzach, którzy te wywiady przeprowadzają albo przeprowadzali – mówi gwiazda TVN agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.  

Od 2005 roku jej kariera zawodowa zaczęła jednak zmierzać w kierunku rozrywki. Dziennikarka pracowała m.in. przy porannym magazynie TVP1 „Kawa czy herbata”, śniadaniowy program TVP2 „Pytanie na śniadanie” oraz show-biznesowym formacie stacji TVN „Na językach”. W 2016 roku została gospodynią podróżniczego reality show stacji TVN „Azja Express”. 

– Los mną pokierował trochę inaczej, w stronę rozrywki, a to jest taka droga, z której trudno się zawraca – mówi Agnieszka Woźniak-Starak. 

Gwiazda TVN nie liczy już na zostanie drugą Moniką Olejnik, dlatego nie myśli o zmianie charakteru swojej pracy. Twierdzi, że raczej nie przyjęłaby obecnie propozycji poprowadzenia serwisu informacyjnego. Zbyt dobrze pamięta podobne i nie do końca udane eksperymenty z dziennikarzami z TVP. 

–  Chyba mnie już tam nie ma. Serwisy informacyjne bardzo chętnie oglądam, ale głową jestem kompletnie gdzie indziej – mówi Agnieszka Woźniak-Starak. 

Dziennikarka przygotowuje się obecnie do kolejnej edycji programu „Azja Express”, który stał się przebojem jesiennej ramówki stacji TVN. Zdjęcia do nowych odcinków mają ruszyć już wiosną 2017 roku. 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.