Mówi: | Alicja Resich-Modlińska |
Funkcja: | dziennikarka |
Alicja Resich-Modlińska: Talk-show Szymona Majewskiego był bardzo dobry. TVN nie zdał egzaminu
– Szymon mnie śmieszy niezmiennie, bardzo lubię jego filmiki w internecie. Uważam, że to się przekształci w coś bardzo dobrego. Wiem, że pracuje nad serialem. Ma za sobą niezwykle udany debiut w „Och Teatrze” z autorskim stand-upem „One mąż show”. Na premierze publiczność się zaśmiewała, choć to śmieszno-gorzki tekst. Szymon błysnął wspaniałym aktorskim talentem, znakomicie operował głosem, ruchem scenicznym. Ale nade wszystko zadziwił mnie talentem pisarskim. Tekst był komiczny i refleksyjny, zwarty, z dobrze rozłożoną dramaturgią. Ten spektakl postawił go na wyższej półce, pokazując, że ma w zanadrzu jeszcze wiele talentów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alicja Resich-Modlińska.
Dziennikarka pracowała z Szymonem Majewskim w pierwszym polskim talk-show „Wieczór z Alicją”, który był emitowany od 1994 r. antenie TVP i miał rekordową oglądalność, która dochodziła do 8 mln widzów. Szymon Majewski debiutował wtedy w telewizji.
– Przez przypadek usłyszałam go w radiu. Robił relację na żywo z niezwykle popularnego serialu „Dynastia”, w którym dochodziło co minutę do nadzwyczajnych splotów akcji. A to ktoś nagle umierał, aby za chwilę ożyć, a to córka kochanka okazywała się być tak naprawdę córką męża, za to mąż był równolegle mężem żony kochanka itd. Niesłychanie dramatyczne i nieprawdopodobne sytuacje, a tu równolegle głos w radiu nawija swoją historię, nie oszczędzając sztucznie upozowanych aktorów i autorów scenariusza. Spodobała mi się ta jawna ironia i purnonsensowy humor narratora. Sprawdziliśmy jak się nazywa i zaprosiliśmy go do redakcji programu. Producentom „Wieczoru z Alicją” jeszcze bardziej się spodobał, bo wygląd miał dowcipny i estetyczny zarazem – wspomina początki znajomości z Szymonem Majewskim Alicja Resich-Modlińska.
Para przepracowała razem kilka lat. W 2004 r. Majewski rozpoczął pracę w stacji TVN, gdzie w latach 2005-2012 r. prowadził własny talk-show „Szymon Majewski Show”, dzięki któremu zdobył największą popularność.
– Czasami, kiedy Szymon był w okresie swojej największej popularności, myślałam sobie, czy aby mu nie odbija, ale on za każdym razem, kiedy się widywaliśmy, ujmował mnie tym, że pozostał fajnym, normalnym człowiekiem. Kiedy tylko miał okazję, podkreślał, że to ja jestem „matką jego sukcesu” – wspomina dziennikarka.
30 kwietnia premierę miała książka Alicji Resich-Modlińskiej zatytułowana „Alicja po drugiej stronie lustra. Opowieści radiowe i telewizyjne”, w której autorka opisuje kulisy swojej pracy w telewizji. Znajdują się tam fragmenty wspominające jej współpracę z Szymonem Majewskim.
Obecnie Alicja Resich-Modlińska ma własny program „À la show” w stacji TVP Rozrywka oraz TVP2. Jej gośćmi są ludzie ze świata sztuki, rozrywki, show-biznesu. Szymon Majewski pod koniec 2012 r. założył na YouTube własny kanał „SzymonMajewskiSam”, na którym można oglądać jego satyryczny program „Szymon Majewski SuperSam”.
Czytaj także
- 2024-12-13: Alicja Węgorzewska: Nie wierzę w zabobony jak piątek trzynastego czy czarny kot. To my panujemy nad własnym losem
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2023-12-06: Magdalena Lamparska: Macierzyństwo nauczyło mnie miłości bezwarunkowej i cierpliwości. Rodzina jest dla mnie fundamentem
- 2021-10-20: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej szukamy zawsze swojej niszy repertuarowej. Pierwszą premierą tego sezonu będą dwie jednoaktówki Donizettiego
- 2021-10-28: Alicja Węgorzewska: W projekcie „Virtuosos V4+” byłam w jury z Placido Domingo i Hauserem. Ten program ma ogromną przyszłość
- 2021-09-15: Alicja Węgorzewska: 60-lecie Warszawskiej Opery Kameralnej to bardzo wymagające święto. Chcemy spędzić ten jubileusz z publicznością
- 2021-08-03: Alicja Węgorzewska: Zaplanowaliśmy już cały nowy sezon. Tylko trzeba się modlić, żeby to wszystko doszło do skutku
- 2021-06-07: Don Giovanni w interpretacji Warszawskiej Opery Kameralnej jest wcieleniem Harveya Weinsteina czy Donalda Trumpa. Opera ukazuje bunt kobiet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.