Mówi: | Justyna Reczeniedi (śpiewaczka operowa) Anna Popek (dziennikarka) |
Anna Popek zagrała w teledysku śpiewaczki operowej Justyny Reczeniedi
Utwór „Byłeś przejazdem” to kompozycja Marcina Nierubca do poezji Michała Zabłockiego – opowieść o utraconej miłości i przemijaniu. Anna Popek jest jedną z trzech bohaterek klipu, obok śpiewaczki Justyny Reczeniedi i aktorki Dominiki Wojtulewicz.
– Gram osobę, która tęskni, wpatruje się intensywnie w kamerę oraz w dal, co ma wyrażać przemyślenia kobiety po czterdziestce na temat życia i miłości. Justyna przepięknie wyśpiewała to swoim sopranem. Pojawiają się też elementy turpistyczne, bo pakuję to uczucie do małej trumienki i potem jest pogrzeb. I wszyscy odchodzą zamyśleni i w smutku – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Popek.
Reżyserem teledysku jest Maciej Michalski. Zdjęcia kręcone były w Milanówku-Turczynku.
– Tam są takie przepiękne stare wille, więc i atmosfera jest mocno tajemnicza, neogotycka. To wszystko wygląda jak z jakichś ogrodów w Anglii. I tam, wśród drzew, na tle tych zamczysk, bo one tak trochę wyglądają jak stare zamczyska, przechadzamy się ubrani w czarne stroje. Jesteśmy tak wystylizowani właśnie w jakiejś manierze neogotyckiej. Chłopcy wyglądają jak dandysi, mają takie ciekawe fryzury, palą papierosy – dodaje Anna Popek.
Utwór „Byłeś przejazdem” promuje projekt Co-Opera. To połączenie stylów i gatunków muzycznych, współpraca wielu twórców i artystów, konsolidacja muzyki klasycznej z rozrywkową. Twórcy projektu podkreślają, że jest to swego rodzaju przygoda na dwa głosy operowe i orkiestrę symfoniczną. Jej trzonem jest czworo artystów: kompozytor Marcin Nierubiec, poeta Michał Zabłocki, tenor Krystian Krzeszowiak i sopranistka Justyna Reczeniedi.
– Puszczam tę muzykę na okrągło, naprawdę jest przepiękna. Jest taka niebanalna, coś tam się dzieje w sercu, kiedy się słucha takiej muzyki. Nie pozostawia obojętnym, na pewno. I widać, że tam chodzi o emocje, o coś prawdziwego, co porusza naszym życiem i naprawdę nadaje mu smak. Więc to jest piękne – wyznaje Anna Popek.
Justyna Reczeniedi i Anna Popek miały już okazję wcześniej współpracować ze sobą.
– Ania Popek jest przepiękną kobietą, z którą się właściwie zaprzyjaźniliśmy podczas koncertów z repertuarem Anny German. Z taką pewną nieśmiałością poprosiłam ją o to, czy by nie zechciała wziąć udziału w takim przedsięwzięciu. Powiedziałam jej o Co–Operze, o naszym projekcie. I Ania od razu na to przystała ku naszej wielkiej radości – mówi Justyna Reczeniedi.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
Nowy juror w programie „Must Be the Music” podkreśla, że ta rola jest dla niego niezwykłą przygodą, bo dzięki niej nie tylko może odkrywać młode talenty, ale także nieznane dotąd aspekty swojej kariery artystycznej. Ocenianie uczestników nie jest prostą sprawą, ale Sebastian Karpiel-Bułecka nie chce nikomu dawać złudnych nadziei i chwalić kogoś tylko po to, żeby nie zrobić mu przykrości. Wokalista wychodzi z założenia, że jeśli ktoś decyduje się na udział w tym programie, to musi być przygotowany na każdą ocenę, nawet tę najbardziej surową.
Prawo
Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.
Ochrona środowiska
Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru
Biznes futrzarski ma negatywny wpływ na środowisko naturalne – podkreślają eksperci Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Hodowle powodują zatrucie wód i gleb oraz są zagrożeniem dla bioróżnorodności. Z kolei produkcja futra z norek, lisów i jenotów generuje znacznie większe niż bawełna czy poliester emisje gazów cieplarnianych, zużycie wody i zanieczyszczenie wody. 25 listopada obchodzimy Dzień bez Futra, który ma zwrócić uwagę na cierpienie zwierząt hodowanych na potrzeby przemysłu futrzarskiego oraz promować etyczne i ekologiczne wybory w modzie.