Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka mody |
Dorota Goldpoint: doświadczenie w roli terapeutki pomaga mi w pracy projektantki mody
Pasję, jaką jest projektowanie mody, Dorota Goldpoint zaczęła realizować późno. Twierdzi jednak, że wcześniejsze doświadczenie terapeutki pomaga jej w nowej działalności. Ułatwia nawiązanie kontaktu z klientkami oraz poznanie ich potrzeb.
W ciągu kilku ostatnich lat marka stworzona przez Dorotę Goldpoint zdobyła mocną pozycję na polskim rynku mody. W jej kreacjach pokazują się natomiast takie gwiazdy jak Agata Steczkowska, Anna Powierza, Olga Kalicka i Anna Popek. Projektantka zdobyła takie prestiżowe nagrody jak Super Wiktoria, przyznana przez Warszawską Izbę Przedsiębiorców, oraz nagroda magazynu „Businesswoman & life” dla przedsiębiorczych Polek. Dorota Goldpoint przyznaje, że projektowanie mody to jej pasja z dzieciństwa, którą realizować zaczęła jednak dopiero jako dojrzała kobieta.
– W życiu różne rzeczy się dzieją, być może przychodzi taki moment, kiedy znajduje się swoje powołanie, czasami późno. Ja znalazłam swoją pasję. Dosyć późno, można powiedzieć, że ją urzeczywistniłam, bo pasja była od dziecka – mówi projektantka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Zanim Dorota Goldpoint podjęła decyzję o spróbowaniu swoich sił w projektowaniu mody, przez wiele lat pracowała jako terapeutka. Nie żałuje jednak czasu poświęconego na wykonywanie tego zawodu. Uważa nawet, że zebrane wówczas doświadczenie bardzo pomaga jej w prowadzeniu atelier modowego.
– Wiedza i doświadczenie analityczne bardzo pomagają w kontakcie z kobietami, dlatego że ubieram kobiety, każdej kobiecie poświęcam bardzo dużo czasu i tak naprawdę rozumiem kobietę – mówi Dorota Goldpoint.
Od początku kariery w branży modowej projektantka stawia na kobiecość, zmysłowość i klasyczną elegancję. Ubiera zwłaszcza kobiety dojrzałe, którym proponuje klasykę ze sporą nutą nonszalancji i nowoczesności. Jej zdaniem dojrzałe panie nie powinny ślepo podążać za sezonowi nowinkami, co nie oznacza jednak lekceważenia modowych trendów.
– Kobieta musi znaleźć swój styl, swoje kolory, fasony, natomiast modne powinny być dodatki w sezonach. Możemy czerpać inspiracje z naszych wspaniałych sieciówek, gdzie mamy trendy bardzo intensywnie pokazujące nam kolory i wzory – mówi Dorota Goldpoint.
Czytaj także
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-18: Dorota Szelągowska: Dwadzieścia lat temu sięgnęłam swojego dna. Miałam ataki paniki i przez kilka miesięcy nie wychodziłam z domu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-03-27: Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
- 2024-03-29: Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
- 2023-12-14: Kobiety w finansach wskazują szereg barier utrudniających im rozwój karier. Mężczyźni rzadko je dostrzegają
- 2023-09-01: Agnieszka Kaczorowska i Mateusz Szymkowiak: W czasach szkoły 1 września oznaczał dla nas początek czegoś fascynującego
- 2022-11-28: Dorota Goldpoint: Gwiazdom wraz z wiekiem trudno pogodzić się ze zmianami zachodzącymi w ich wyglądzie. Niektóre, jak Madonna, próbują w ekstremalny sposób zatrzymać czas
- 2022-11-21: Dorota Goldpoint: Dojrzałe Polki korzystają z medycyny estetycznej z dużym wyczuciem, natomiast młode dziewczyny tracą nad sobą kontrolę. Efektem są chociażby monstrualne, przeskalowane usta
- 2022-11-09: Dorota Goldpoint: W mojej pracowni powstały stylizacje na pogrzeb królowej Elżbiety II. Część przedstawicieli rodziny królewskiej nie zastosowała się do protokołu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Beata Tadla: Ludziom się wydaje, że na wizji wkładamy jakąś maskę, żeby nie pokazywać swojego stosunku do tego, o czym mówimy
Gospodyni „Pytania na śniadanie” bardzo ceni sobie to, że w porannym formacie nie trzeba przyjmować sztywnej pozy i karmić widza sztucznym uśmiechem, tylko można zachowywać się spontanicznie i naturalnie. Jak zapewnia, ona sama przed kamerami nie ukrywa emocji, czasem się wzrusza, a innym razem śmieje do łez. Zdaniem Beaty Tadli widzowie wyczują każdy fałsz, dlatego nie warto udawać i posługiwać się maskami. Trzeba być szczerym i otwartym. Ważna jest przy tym nić porozumienia ze swoim partnerem ekranowym, bo wtedy można sobie pozwolić na więcej.
Uroda
Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę
Co prawda charakterystyczny wąs od dłuższego czasu jest jego znakiem rozpoznawczym, ale wokalista nie chce się przywiązywać do takiego image’u. Już nawet był bliski zmiany, jednak postanowił jeszcze się wstrzymać, chociażby ze względu na to, że trwa listopad, który jest miesiącem solidarności z mężczyznami walczącymi z rakiem prostaty i rakiem jąder. Artyści, dziennikarze i sportowcy zapuszczają w tym czasie wąsy i tym samym zachęcają do badań profilaktycznych.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.