Mówi: | Dorota Wellman |
Funkcja: | dziennikarka |
Dorota Wellman: Jeśli jesteśmy ciekawymi osobami, nikt nie zauważy drobnych niedoskonałości fizycznych
Nie trzeba mieć idealnej figury, żeby dobrać strój, w którym wygląda się atrakcyjnie – przekonuje Dorota Wellman. Dziennikarka radzi jednak wszystkim paniom, by najpierw polubiły siebie, zaakceptowały wady i zalety, a tym samym odkryły swoją kobiecość. Wtedy też bardziej świadomie będą kompletować stylizacje, które podkreślą ich wewnętrzne piękno.
Dorota Wellman zachęca kobiety do odkrywania swojego piękna tak, by czuły się pewne siebie i wartościowe. Kobiecość jest bowiem wielką siłą, ale nie mierzy się jej w centymetrach czy kilogramach. Wyznacznikiem jest natomiast urok wewnętrzny, mądrość życiowa i samoakceptacja. Dlatego też zamiast przejmować się niedoskonałościami sylwetki czy zbytnio przywiązywać uwagę do słabości, warto poświęcić czas na odkrywanie własnego ja i poszerzanie horyzontów.
– Tak naprawdę nie ma ludzi idealnych. Każdy coś ma. Ludzie idealni są tylko po zrobieniu dobrego Photoshopa. Skupmy się więc na tym, czy się dobrze w swojej skórze czujemy, bo jak założymy coś fajnego i dobrze się czujemy, to od razu widać, jak człowiek się prostuje, w jakim jest w dobrym nastroju. Może trzeba zacząć od tego, żeby się polubić, to jest moim zdaniem podstawowe, a my tylko się krytykujemy, i wzajemnie, i same siebie – mówi agencji Newseria Dorota Wellman, dziennikarka.
Dorota Wellman tłumaczy, że dobrze dobrana stylizacja może znacząco wyszczuplić naszą sylwetkę, wydłużyć nogi czy zamaskować okrągłe biodra, a przez to sprawić, że poczujemy się bardziej kobieco. Warto więc wybierać świadomie takie ubrania, w których będziemy się czuć swobodnie, a jednocześnie atrakcyjnie.
– Radzę paniom po prostu trochę się tą modą pobawić, ale skupić też na tym, jakimi jesteśmy kobietami. Cały czas do tego wracam z uporem maniaka, bo moim zdaniem nikt nie zauważy drobnych niedoskonałości fizycznych, jeśli jesteśmy ciekawymi osobami – mówi Dorota Wellman.
O modzie bez uprzedzeń, bez ograniczeń wiekowych, za to z odwagą, przekonaniem i poczuciem własnej wartości Dorota Wellman opowiada w swojej najnowszej książce „I ty możesz być modelką!”. Dziennikarka zaprosiła do tego projektu kobiety, które ją inspirują. Wspólnie panie prezentują 100 różnych stylizacji dla każdej sylwetki.
– W przypadku realizacji sesji do tej książki wybrałam różne dziewczyny: młode i starsze, małe i wysokie, również takie, które poruszają się na wózku. I nagle, kiedy zaczęło się to całe piękne zamieszanie, malowanie, ubieranie, wybieranie ciuchów, poczuły się bardzo kobiece. Nagle odzyskały taką pewność siebie, radość z tego powodu, że mogą się pięknie zaprezentować. I wystarczyła mała rzecz, żeby ta kobiecość powróciła – mówi Dorota Wellman.
Dorota Wellman zachęca kobiety do działania i przekonuje, że na zmiany w życiu nigdy nie jest za późno.
Czytaj także
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-18: Dorota Szelągowska: Dwadzieścia lat temu sięgnęłam swojego dna. Miałam ataki paniki i przez kilka miesięcy nie wychodziłam z domu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-03-27: Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
- 2024-03-29: Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
- 2023-12-12: Aneta Glam-Kurp: Nawet dziewczyna wychowana w nędznych warunkach na wsi może spełnić swoje marzenia. Można zacząć od niczego, a później mieć bajkowe życie jak ja
- 2023-09-18: Zdaniem połowy Polaków idealny wizerunek Barbie może mieć negatywny wpływ na samoocenę kobiet. Chcą urealnienia sylwetki lalki
- 2023-06-12: Iwona Węgrowska: Teraz już dobrze wiem, że „z ładnej miski się nie najesz”. Czasem ktoś jest piękny i pociągający, a porozmawiasz z nim pięć minut i czar pryska
- 2023-08-03: Maria Sadowska: Instagram zastąpił kolorowe pisma promujące superchude modelki, ale jest on bardziej okrutny. To przefiltrowana rzeczywistość, w której panuje terror urody
- 2023-04-20: Ewa Kasprzyk: Lubię siebie i akceptuję taką, jaka jestem. Mam w życiu inne priorytety niż robienie sobie sześciopaku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.