Newsy

Dorota Wellman: Jeśli jesteśmy ciekawymi osobami, nikt nie zauważy drobnych niedoskonałości fizycznych

2019-05-17  |  06:18

Nie trzeba mieć idealnej figury, żeby dobrać strój, w którym wygląda się atrakcyjnie – przekonuje Dorota Wellman. Dziennikarka radzi jednak wszystkim paniom, by najpierw polubiły siebie, zaakceptowały wady i zalety, a tym samym odkryły swoją kobiecość. Wtedy też bardziej świadomie będą kompletować stylizacje, które podkreślą ich wewnętrzne piękno.

Dorota Wellman zachęca kobiety do odkrywania swojego piękna tak, by czuły się pewne siebie i wartościowe. Kobiecość jest bowiem wielką siłą, ale nie mierzy się jej w centymetrach czy kilogramach. Wyznacznikiem jest natomiast urok wewnętrzny, mądrość życiowa i samoakceptacja. Dlatego też zamiast przejmować się niedoskonałościami sylwetki czy zbytnio przywiązywać uwagę do słabości, warto poświęcić czas na odkrywanie własnego ja i poszerzanie horyzontów.

– Tak naprawdę nie ma ludzi idealnych. Każdy coś ma. Ludzie idealni są tylko po zrobieniu dobrego Photoshopa. Skupmy się więc na tym, czy się dobrze w swojej skórze czujemy, bo jak założymy coś fajnego i dobrze się czujemy, to od razu widać, jak człowiek się prostuje, w jakim jest w dobrym nastroju. Może trzeba zacząć od tego, żeby się polubić, to jest moim zdaniem podstawowe, a my tylko się krytykujemy, i wzajemnie, i same siebie – mówi agencji Newseria Dorota Wellman, dziennikarka.

Dorota Wellman tłumaczy, że dobrze dobrana stylizacja może znacząco wyszczuplić naszą sylwetkę, wydłużyć nogi czy zamaskować okrągłe biodra, a przez to sprawić, że poczujemy się bardziej kobieco. Warto więc wybierać świadomie takie ubrania, w których będziemy się czuć swobodnie, a jednocześnie atrakcyjnie.

Radzę paniom po prostu trochę się tą modą pobawić, ale skupić też na tym, jakimi jesteśmy kobietami. Cały czas do tego wracam z uporem maniaka, bo moim zdaniem nikt nie zauważy drobnych niedoskonałości fizycznych, jeśli jesteśmy ciekawymi osobami – mówi Dorota Wellman.

O modzie bez uprzedzeń, bez ograniczeń wiekowych, za to z odwagą, przekonaniem i poczuciem własnej wartości Dorota Wellman opowiada w swojej najnowszej książce „I ty możesz być modelką!”. Dziennikarka zaprosiła do tego projektu kobiety, które ją inspirują. Wspólnie panie prezentują 100 różnych stylizacji dla każdej sylwetki.

– W przypadku realizacji sesji do tej książki wybrałam różne dziewczyny: młode i starsze, małe i wysokie, również takie, które poruszają się na wózku. I nagle, kiedy zaczęło się to całe piękne zamieszanie, malowanie, ubieranie, wybieranie ciuchów, poczuły się bardzo kobiece. Nagle odzyskały taką pewność siebie, radość z tego powodu, że mogą się pięknie zaprezentować. I wystarczyła mała rzecz, żeby ta kobiecość powróciła – mówi Dorota Wellman.

Dorota Wellman zachęca kobiety do działania i przekonuje, że na zmiany w życiu nigdy nie jest za późno.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.