Newsy

Dr Krzysztof Gojdź: Nigdy nie namawiam kobiet do zmiany rysów twarzy. Proponuję, aby uwierzyły w siebie i rozwijały się wewnętrznie

2017-03-27  |  06:45

Lada dzień ruszają nagrania do trzeciego sezonu programu „Niezwykłe przypadki medyczne”. Dr Krzysztof Gojdź nie kryje radości z tego, że znów będzie mógł pomagać ludziom poradzić sobie z defektami, których nie można usunąć w tradycyjny sposób. Lekarz podkreśla, że działa etycznie i nie namawia swoich pacjentek do nadmiernej ingerencji w wygląd.

Dr Krzysztof Gojdź podkreśla, że stara się w pełni wykorzystać swoją wiedzę, umiejętności i wszelkie dobrodziejstwa medycyny estetycznej, aby odmienić życie i przywrócić uśmiech na twarzach tym, którym nieszczęśliwe zdarzenia odebrały nadzieję na normalne życie.

– Na razie nie wiem, jakie będą przypadki, dlatego że dopiero rozpoczynamy nagrania do programu, ale na pewno spotkam się z ludźmi, którzy są po wypadkach, po oparzeniach, z bliznami, z jakimiś olbrzymimi kompleksami. Będę chciał im pomóc nie tylko zewnętrznie, lecz także od strony psychicznej, aby postawić ich na nogi, żeby uwierzyli w siebie, żeby nie zamykali się w swoich czterech ścianach, żeby zaczęli żyć normalnie – mówi agencji Newseria Lifestyle dr n. med. Krzysztof Gojdź, lekarz medycyny estetycznej, chirurg.

Zdaniem dr Krzysztofa Gojdzia dobrze jest, by osoby po traumatycznych przeżyciach przed konsultacją u chirurga plastycznego najpierw spotkały się z psychoterapeutą bądź psychologiem.

– To jest bardzo dobre rozwiązanie w momencie, jeżeli to jest problem psychiczny, np. z taką jednostką chorobową jak dysmorfofobia, czyli brakiem akceptacji własnego ciała czy lękiem przed swoim wyglądem. Często pacjentki mają z dzieciństwa jakieś kompleksy, które warto przerobić właśnie na kilku terapiach u psychoterapeuty. I warto uwierzyć w siebie, że jest się nie tylko pięknym zewnętrznie, lecz także wewnętrznie – tłumaczy dr n. med. Krzysztof Gojdź.

Dążenie do perfekcyjnego wyglądu nie powinno się odbywać kosztem psychicznego dyskomfortu. Nie może się też odbywać za wszelką ceną, dlatego przede wszystkim trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem, a nie pogonią za modą.

– Staram się etycznie wykonywać swój zawód i nigdy nie namawiam kobiet do zmiany rysów twarzy czy do nadmiernej ingerencji w swój wygląd. Bardziej je hamuję, proponuję, aby uwierzyły w siebie, aby rozwijały się wewnętrznie. Z zewnątrz fajnie jest dobrze wyglądać, ale nie przesadzajmy z tym wyglądem. „Twoja twarz, twój charakter”, taki też tytuł ma moja książka i ja właśnie w tej książce też piszę, jak zachować swoją twarz, która pasuje do charakteru. Nie zmieniajmy się w klony, w osoby, którymi po prostu nie jesteśmy – podkreśla dr n. med. Krzysztof Gojdź.

Program dokumentalny „Niezwykłe przypadki medyczne” emitowany jest na antenie  TVN Style od maja 2016 roku.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.