Mówi: | Joanna Przetakiewicz |
Funkcja: | projektantka mody |
Francuski magazyn „Madame Figaro” uznał Joannę Przetakiewicz za jedną z najbardziej kreatywnych kobiet biznesu w Polsce
Joanna Przetakiewicz została doceniona przez francuską prasę. Właścicielka domu mody La Mania została bohaterką artykułu o przedsiębiorczych Polkach na łamach magazynu „Madame Figaro”. Francuscy dziennikarze wyróżnili Przetakiewicz nie tylko za jej talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe i upór w dążeniu do celu.
W jednym z ostatnich numerów magazynu „Madame Figaro” – jednego z największych francuskich magazynów dla kobiet – ukazał się obszerny artykuł o przedsiębiorczych Polkach, które świetnie radzą sobie w świecie biznesu i polityki. Bohaterkami materiału były dr Irena Eris, Wanda Nowicka, Henryka Bochniarz, Joanna Mucha i Joanna Przetakiewicz. Zdaniem francuskiego magazynu są one najbardziej przedsiębiorczymi i kreatywnymi kobietami biznesu w Polsce.
Właścicielka domu mody La Mania przyznaje, że wywiad przeprowadzony przez paryskich dziennikarzy i towarzysząca mu krótka sesja zdjęciowa były dla niej wielką przyjemnością.
– Dziennikarze, którzy przyjechali z „Madame Figaro” są bardzo doświadczonymi i niezwykle inteligentnymi dziennikarzami, więc nie zadawali pytań, które się wiecznie powtarzają we wszystkich wywiadach. Rozmowa odbywał się na wariackich papierach, ponieważ przyleciałam, musiałam później iść wieczorem na ważną imprezę, w związku z tym wszystko się odbywało podczas czesania, malowania, w jakimś obłędzie, ale uśmialiśmy się tak bardzo i mieliśmy świetne humory podczas całego wywiadu – mówi Joanna Przetakiewicz w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Zdaniem francuskiego magazynu o sukcesie Przetakiewicz zadecydował nie tylko talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe. Dziennikarze „Madame Figaro” docenili także jej konsekwencję i upór w dążeniu do celu. Joanna Przetakiewicz w cztery lata zdołała bowiem stworzyć od podstaw i wypromować, także na arenie międzynarodowej, modową markę La Mania.
Pierwszy butik został otwarty w Galerii Mokotów we wrześniu 2010 roku. Dzisiaj polska marka obecna jest w domach handlowych w Londynie, Mediolanie i Kijowie. Joanna Przetakiewicz jest też właścicielką kilku restauracji oraz założycielką sieci klinik stomatologicznych. Pod koniec listopada portal Gazeta.pl uznał ją za jedną z pięciu najbardziej wpływowych Polek. Joanna Przetakiewicz zapewnia jednak, że mimo dotychczasowych osiągnięć nie zamierza spoczywać na laurach.
– Na pewno czuję się kobietą pewną siebie i znającą swoją wartość. Dumną ze swoich synów, swojej kariery i swojej firmy. Na pewno jestem kobietą, która jest bardzo usatysfakcjonowana, ale jeszcze daleka droga przede mną. Bo właśnie o to chodzi, żeby cały się uczyć, żeby cały czas dążyć do celu, żeby nie spoczywać na laurach – podkreśla Joanna Przetakiewicz.
Właścicielka La Manii stara się także wspierać inne kobiety w Polsce. Jedną z jej inicjatyw jest pomoc i aktywizacja kobiet w rejonach dotkniętych największym bezrobociem w kraju, m.in. w Świdnicy. Joanna Przetakiewicz kibicuje wszystkim zdolnym Polkom, które chcą rozwijać się i działać w biznesie. Należy do nich także jej była współpracownica Magdalena Butrym. Po trzech latach projektowania dla La Manii Butrym zdecydowała się uniezależnić i stworzyć własną, imienną markę. Jej kolekcja jesień-zima 2014/2015 wzbudziła zachwyt krytyków mody i dziennikarzy modowych.
– Bardzo jej kibicuję, bo Magda jest bardzo zdolną projektantką, świetną dziewczyną. Życzę jej wszystkiego najlepszego. Mam swoją bardzo określoną linię, DNA swojej firmy, ona ma inną i super. Bo właśnie o to chodzi, żeby się różnić od siebie – mówi Joanna Przetakiewicz.
Czytaj także
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-01-28: Joanna Kurowska: Aktorstwo to jest niesprawiedliwy zawód. Jesteśmy ciągle oceniani, a nie mamy żadnego wsparcia
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
- 2024-12-09: Joanna Kurowska: Lekarz w Stanach Zjednoczonych to jest ktoś, kto ma dom z basenem i jest milionerem. Medycy w Polsce muszą pracować na 13 etatów
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.