Newsy

Gwiazdy wesprą ruch LGBT podczas wydarzenia „Ramię w ramię po równość”

2014-09-10  |  06:45

W czwartek odbędzie się w Warszawie spotkanie „Ramię w ramię po równość – LGBT i przyjaciele”, zorganizowane przez stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii. W trakcie wydarzenia przewidziane są panele dyskusyjne, w których udział wezmą m.in. Dariusz Michalczewski, Agnieszka Szulim oraz Maria Seweryn. Spotkanie uświetni występ grupy MoMo.

Oprócz aktorów, sportowców i muzyków na spotkaniu pojawi się m.in. ks. Wojciech Lemański oraz przedstawiciele ruchu sojuszniczego z Holandii i Flandrii. W dyskusjach wezmą udział również członkowie grupy MoMo z Anną Ołdak na czele, którzy wsławili się w kręgach LGBT utworem „Szafa”.

– „Szafa” powstała nieprzypadkowo, był to kawałek przemyślany i zrodził się z potrzeby angażowania się w społecznie. Dlatego też media zaczęły mówić o nim jako o „protest songu”. Na pewne rzeczy po prostu się nie zgadzamy i chcielibyśmy, żeby coś się w tej kwestii zmieniło. Pierwsza myśl w trakcie tworzenia piosenki była taka, że nie każdemu się to spodoba. Wątpliwości trwały jednak chwilę i zdecydowaliśmy, że robimy swoje i pokazujemy ludziom to, co nas wkurza i nie będziemy kalkulować –  tłumaczy Ołdak.

Niemal natychmiast po publikacji teledysku grupy MoMo środowisko LGBT uznało numer „Szafa” za ważny głos w dyskusji o prawach mniejszości homoseksualnych. W podziękowaniu za piosenkę organizatorzy wydarzenia postanowili zaprosić muzyków do czynnego udziału w nadchodzącym spotkaniu.

Odzew był zaskakujący. Spodziewałam się i byłam przygotowana na falę hejtów. Natomiast było odwrotnie – przybyło nam mnóstwo fanów i zupełnie obcy ludzie pisali, że bardzo dziękują za tę piosenkę i że jest to światełko w tunelu – mówi agencji Newseria Lifestyle artystka.

Inspiracją dla zorganizowania wydarzenia „LGBT i przyjaciele” była akcja amerykańskiej organizacji GLAAD zachęcająca ludzi do symbolicznego wychodzenia na znak poparcia mniejszości homoseksualnych. W kampanii wzięli udział m.in. Jackie Chan, Sarah Shahi oraz Pauley Perrette.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.