Newsy

Gwiazdy wesprą ruch LGBT podczas wydarzenia „Ramię w ramię po równość”

2014-09-10  |  06:45

W czwartek odbędzie się w Warszawie spotkanie „Ramię w ramię po równość – LGBT i przyjaciele”, zorganizowane przez stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii. W trakcie wydarzenia przewidziane są panele dyskusyjne, w których udział wezmą m.in. Dariusz Michalczewski, Agnieszka Szulim oraz Maria Seweryn. Spotkanie uświetni występ grupy MoMo.

Oprócz aktorów, sportowców i muzyków na spotkaniu pojawi się m.in. ks. Wojciech Lemański oraz przedstawiciele ruchu sojuszniczego z Holandii i Flandrii. W dyskusjach wezmą udział również członkowie grupy MoMo z Anną Ołdak na czele, którzy wsławili się w kręgach LGBT utworem „Szafa”.

– „Szafa” powstała nieprzypadkowo, był to kawałek przemyślany i zrodził się z potrzeby angażowania się w społecznie. Dlatego też media zaczęły mówić o nim jako o „protest songu”. Na pewne rzeczy po prostu się nie zgadzamy i chcielibyśmy, żeby coś się w tej kwestii zmieniło. Pierwsza myśl w trakcie tworzenia piosenki była taka, że nie każdemu się to spodoba. Wątpliwości trwały jednak chwilę i zdecydowaliśmy, że robimy swoje i pokazujemy ludziom to, co nas wkurza i nie będziemy kalkulować –  tłumaczy Ołdak.

Niemal natychmiast po publikacji teledysku grupy MoMo środowisko LGBT uznało numer „Szafa” za ważny głos w dyskusji o prawach mniejszości homoseksualnych. W podziękowaniu za piosenkę organizatorzy wydarzenia postanowili zaprosić muzyków do czynnego udziału w nadchodzącym spotkaniu.

Odzew był zaskakujący. Spodziewałam się i byłam przygotowana na falę hejtów. Natomiast było odwrotnie – przybyło nam mnóstwo fanów i zupełnie obcy ludzie pisali, że bardzo dziękują za tę piosenkę i że jest to światełko w tunelu – mówi agencji Newseria Lifestyle artystka.

Inspiracją dla zorganizowania wydarzenia „LGBT i przyjaciele” była akcja amerykańskiej organizacji GLAAD zachęcająca ludzi do symbolicznego wychodzenia na znak poparcia mniejszości homoseksualnych. W kampanii wzięli udział m.in. Jackie Chan, Sarah Shahi oraz Pauley Perrette.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.