Mówi: | Anna Ołdak |
Funkcja: | wokalistka zespołu MoMo |
Gwiazdy wesprą ruch LGBT podczas wydarzenia „Ramię w ramię po równość”
W czwartek odbędzie się w Warszawie spotkanie „Ramię w ramię po równość – LGBT i przyjaciele”, zorganizowane przez stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii. W trakcie wydarzenia przewidziane są panele dyskusyjne, w których udział wezmą m.in. Dariusz Michalczewski, Agnieszka Szulim oraz Maria Seweryn. Spotkanie uświetni występ grupy MoMo.
Oprócz aktorów, sportowców i muzyków na spotkaniu pojawi się m.in. ks. Wojciech Lemański oraz przedstawiciele ruchu sojuszniczego z Holandii i Flandrii. W dyskusjach wezmą udział również członkowie grupy MoMo z Anną Ołdak na czele, którzy wsławili się w kręgach LGBT utworem „Szafa”.
– „Szafa” powstała nieprzypadkowo, był to kawałek przemyślany i zrodził się z potrzeby angażowania się w społecznie. Dlatego też media zaczęły mówić o nim jako o „protest songu”. Na pewne rzeczy po prostu się nie zgadzamy i chcielibyśmy, żeby coś się w tej kwestii zmieniło. Pierwsza myśl w trakcie tworzenia piosenki była taka, że nie każdemu się to spodoba. Wątpliwości trwały jednak chwilę i zdecydowaliśmy, że robimy swoje i pokazujemy ludziom to, co nas wkurza i nie będziemy kalkulować – tłumaczy Ołdak.
Niemal natychmiast po publikacji teledysku grupy MoMo środowisko LGBT uznało numer „Szafa” za ważny głos w dyskusji o prawach mniejszości homoseksualnych. W podziękowaniu za piosenkę organizatorzy wydarzenia postanowili zaprosić muzyków do czynnego udziału w nadchodzącym spotkaniu.
– Odzew był zaskakujący. Spodziewałam się i byłam przygotowana na falę hejtów. Natomiast było odwrotnie – przybyło nam mnóstwo fanów i zupełnie obcy ludzie pisali, że bardzo dziękują za tę piosenkę i że jest to światełko w tunelu – mówi agencji Newseria Lifestyle artystka.
Inspiracją dla zorganizowania wydarzenia „LGBT i przyjaciele” była akcja amerykańskiej organizacji GLAAD zachęcająca ludzi do symbolicznego wychodzenia na znak poparcia mniejszości homoseksualnych. W kampanii wzięli udział m.in. Jackie Chan, Sarah Shahi oraz Pauley Perrette.
Czytaj także
- 2025-06-25: Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-06-05: Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-23: Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.