Newsy

Halina Mlynkova: nie przepadam za ludową biżuterią. Mimo, że śpiewałam "Czerwone korale"

2015-04-30  |  06:40

Biżuteria bardzo dużo mówi o osobowości kobiety, która ją nosi – podkreśla Halina Mlynkova. Wokalistka jest zwolenniczką biżuterii minimalistycznej, która pasuje zarówno do codziennych, jak i wieczorowych stylizacji. Nie przepada natomiast za ozdobami w stylu ludowym, choć jeszcze kilka lat temu często je nosiła.

Halina Mlynkova jest fanką minimalistycznych bransoletek i łańcuszków, które pasują zarówno do dżinsów i T-shirta, jak i wieczorowej sukni. Przyznaje, że ulubionej biżuterii w tym stylu czasem nie zdejmuje nawet do snu. Od kwietnia jest ambasadorką jubilerskiej marki BELLER.

Biżuteria to jest coś takiego jak zapach, czyli to jest bardzo osobista rzecz kobiety, z którą później kobieta się utożsamia, z która się kojarzy i na pewno dobór biżuterii dużo mówi o kobiecie. Kim jest, jaka jest jej osobowość. Dlatego, jeśli chodzi akurat o Bellera, to nie potrafię jej ściągnąć z siebie, noszę ją cały czas – mówi Halina Mlynkova agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

W 2000 roku Halina Mlynkova wraz z grupą "Brathanki" nagrała płytę "Ano!". Krążek, który dotarł do 5. miejsca listy OLiS, utrzymany był w klimacie rockowo-folkowym. Znalazł się na nim m.in. singiel "Czerwone korale", który przez wiele miesięcy utrzymywał się na szczycie radiowych list przebojów. Wielu Polaków do dziś utożsamia Halinę Mlynkovą z tym kawałkiem i folkowym stylem. O ile jednak solowe płyty wokalistki nadal zachowują folkowy charakter, o tyle w sposobie ubierania Mlynkova odeszła od ludowych stylizacji. Nie przepada zwłaszcza za folkową biżuterią.

– Miałam taki moment, że rzeczywiście nosiłam mnóstwo tych koralików na rękach, po prostu niemalże do łokci. Ale to jest biżuteria, która mnie od razu, jeszcze tego samego dnia przytłacza, która mi przeszkadza. Wchodzę do domu, ściągam ją. Ta udowa biżuteria, w ogóle się z nią nie utożsamiam. Mimo że śpiewałam „Czerwone Korale”, mimo że była na to moda. Próbowałam, ale chyba to nie dla mnie jednak – mówi Halina Mlynkova.

Halina Mlynkova konsekwentnie kreuje swój wizerunek. Po rozwodzie z Łukaszem Nowickim zmieniła kolor włosów, zaczęła też wybierać odważniejsze stylizacje. Na scenę i duże wyjścia zakłada kobiece i zmysłowe kreacje, podkreślające jej nienaganną sylwetkę. Na co dzień preferuje swobodniejszy styl młodzieżowy. Jej stylizacje nie zawsze spotykają się z uznaniem znawców mody i stylistów - styl wokalistki kilkakrotnie skrytykowała zwłaszcza Joanna Horodyńska. Halina Mlynkova twierdzi, że w kreowaniu wizerunku pomaga jej ekipa stylistów.

– Na końcu dnia wybieram oczywiście to, co czuję. Ale mam wspaniałą ekipę, która wie, co czuję i lubię. Nie mam czasu, ani siły i ochoty chodzić i szukać tych rzeczy, a jest rzeczywiście ekipa, która mi bardzo pomaga. To są wspaniałe dziewczyny, wspaniali ludzie, którzy są dla mnie również bardzo bliscy emocjonalnie i z którymi się dobrze czuje. To nie są spotkania tylko po to, żeby mnie wesprzeć w moim wizerunku, ale też żeby się razem napić kawy, pośmiać i mieć naprawdę wspólny, fantastyczny czas – mówi Halina Mlynkova.

W kwietniu Halina Mlynkova została ambasadorką jubilerskiej marki BELLER. Wcześniej rolę tę pełniła aktorka Kamilla Baar. Halina Mlynkova jest wielką fanką minimalistycznego designu proponowanego przez BELLER - ulubioną bransoletkę tej marki miała na sobie nawet w dniu ślubu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.