Newsy

Jacek Rozenek wydał pierwsza książkę. Zdradza w niej tajniki skutecznej autoprezentacji

2016-11-21  |  06:45

Książka Jacka Rozenka skierowana jest do osób, które chcą poprawić jakość swoich wystąpień publicznych. Autor zawarł w niej tajniki skutecznego prezentowania i wpływania na odbiorców. Prezentowana przez niego wiedza daleko wykracza poza tradycyjne rady dotyczące sprawności językowej, komunikacji niewerbalnej i doboru garderoby.

Jacek Rozenek rozpoczął karierę aktorską tuż po ukończeniu studiów w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie w 1995 roku. Równocześnie od wielu lat pracuje jako specjalista z dziedziny przywództwa, rozwoju osobistego i prezentacji, a także coach kadry menedżerskiej. Jest właścicielem firmy zajmującej się treningiem biznesowym z zakresu rozwiązywania problemów oraz szkolenia z dziedziny prezentacji. W październiku ukazała się jego pierwsza książka, w której dzieli się swoim doświadczeniem związanym z wystąpieniami publicznymi i podpowiada, w jaki sposób ciekawie mówić do ludzi.

– Jakbym powiedział, że książka jest dla wszystkich, to bym skłamał, absolutnie nie jest dla wszystkich. To jest książka raczej dla osób, które występują i które traktują serio tę sferę, tzn. może im pomóc w uprawianiu ich zawodu, jeżeli będą lepiej występowali – mówi Jacek Rozenek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

Aktor twierdzi, że chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi, m.in. podczas warsztatów i szkoleń. Zauważył, że wielu ich uczestników jest zaskoczonych jego nowatorskim podejściem do kwestii wystąpień publicznych. Postanowił więc napisać książkę, by trafić do szerszego grona odbiorców. Jacek Rozenek podkreśla, że „Prezentuj z pasją” idzie pod prąd dotychczasowemu sposobowi myślenia o prezentacjach. Większość rad zawartych w książkach na ten temat sprowadza się do kwestii sprawności językowej, odpowiedniego doboru stroju oraz panowania nad mimiką i gestykulacją.

– Większość z tych książek ma bardzo dobre rady oczywiście. Natomiast świat idzie bardzo do przodu i w tej chwili od osób występujących dużo więcej się wymaga. Więc idę krok dalej i trochę podpowiadam, co zrobić, żeby wystąpienia były odbierane jednak z większym entuzjazmem, żeby były skuteczniejsze – mówi Jacek Rozenek.

Zdaniem aktora skutecznego przemawiania, a co za tym idzie – wpływania na odbiorców można się nauczyć. Aby osiągnąć spektakularny efekt i oddziaływać na bardzo duże, kilkutysięczne audytorium, trzeba jednak mieć charyzmę i wyjątkowy talent. Taki rezultat jest najczęściej poza zasięgiem osób obawiających się wystąpień publicznych, łatwo poddających się tremie. Zdaniem Jacka Rozenka nie każdy musi być jednak wyjątkowym mówcą, aby osiągnąć zamierzony efekt. Wielu ludzi natomiast nigdy nie powinno przemawiać do innych.

– Mają taki system wartości, że po prostu ich obrażają. To nie jest dla wszystkich, nie jest dla każdego, ta książka, nie wiem, czy przeczytają ją akurat ci, którzy powinni, ale tak to jest w życiu, w każdym razie ona jest – mówi aktor.

Jacek Rozenek twierdzi, że on sam mimo dwudziestoletniego doświadczenia w pracy aktora, konferansjera i coacha wciąż nie osiągnął perfekcji w tej dziedzinie. Cały czas doskonali swój warsztat, próbuje nowych technik komunikacyjnych, testuje nowe możliwości, także te, jakie daje nowoczesna technologia. Jego droga do sukcesu to praktyka, duża tolerancja na ryzyko oraz liczne popełnione błędy.

– Oczywiście przy tym ryzyku biorę za to odpowiedzialność, więc jak się nie udaje, to niestety trzeba ponieść konsekwencje. I jak się ma takie podejście i się trochę szanuje audytorium, a ja szanuję bardzo, to myślę, że można się sporo nauczyć – mówi Jacek Rozenek.

Książka „Prezentuj z pasją” ukazała się nakładem Wydawnictwa MT Biznes. Autor zawarł w niej zarówno wiedzę teoretyczną, jak i liczne ćwiczenia, umożliwiające jak najlepsze poznanie tajników skutecznej autoprezentacji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.