Newsy

Joanna Horodyńska: Polki lubią paryski styl, ale nie potrafią go naśladować

2014-03-17  |  07:00
Polkom imponuje paryski styl, dlatego coraz częściej próbują go naśladować. Francuzki uważane są za nadzwyczaj szykowne, stylowe i eleganckie. W doborze ubrań kierują się kilkoma prostymi zasadami i bazują na klasycznych, ponadczasowych zestawach. Inne Europejki coraz częściej biorą z nich przykład.  Zdaniem Joanny Horodyńskiej, paryski styl jest jednak nie do podrobienia. Bo choć można zadbać o podobny sposób ubierania się, to trudno naśladować  francuską mentalność, sposób życia i patrzenia na świat.
 
Paryski styl to nie tylko ubrania. To jest sposób na życie, to jest energia, to jest specyficzna uroda. Więc, jeżeli mówimy o przenoszeniu tego paryskiego stylu na przykład na Polki, to nie zawsze to wychodzi. Bo to mogą być te same ubrania, te same elementy garderoby, ale jednak charakterem, mentalnością, sposobem bycia, osobowością nam to nie będzie pasowało – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Horodyńska, stylistka.

Dwa lata temu, jedna z najsłynniejszych modelek i ikona stylu we Francji – Inès de la Fressange – napisała książkę, w której udziela kobietom wskazówek, jak ubierać się, by zachować paryski szyk i jak stworzyć idealną garderobę, opierając się na zaledwie siedmiu podstawowych elementach. Joanna Horodyńska również przekonuje, że w szafie każdej kobiety, która chce wyglądać elegancko i być przygotowana na różne sytuacje, nie powinno zabraknąć ubrań, które są ponadczasowe.

Czarne spodnie cygaretki, biała koszula, granatowa marynarka, baletki, trencz, kardigan, spódnica ołówkowa, biały T-shirt, apaszka, biżuteria vintage, którą Francuzki uwielbiają. Coś, co jest bardzo proste, ale to wszystko musi być dobre jakościowo. Wtedy też ma to coś w sobie. Umiejętność żonglowania rzeczami bazowymi i dopasowanie ich do własnej sylwetki jest wartością dodaną – mówi stylistka.

Francuzki uważane są za eleganckie i szykowne, a ich styl za ponadczasowy. Wiele osób nazywa je ikonami stylu. Paryżanki znają panujące trendy, ale nigdy za nimi ślepo nie podążają.

Trendy trendami, ale są rzeczy, które nie przeminą nigdy. Jeżeli ktoś potrafi z tego, co nigdy nie przemija stworzyć własną historię to, to jest talent – wyjaśnia Joanna Horodyńska.

Stylistka podkreśla, że Francuzki doskonale potrafią zatuszować niedoskonałości sylwetki i zawsze ubrać się nie tylko stosownie do okazji, lecz przede wszystkim do swojego wieku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.