Newsy

Katarzyna Bujakiewicz: warszawskie pokazy mody są bardzo celebryckie, dlatego na nich nie bywam

2016-10-07  |  06:45

Aktorka po raz pierwszy wzięła udział w warszawskim pokazie mody. Twierdzi, że unika tego typu imprez ze względu na ich nadmiernie celebrycki charakter. Zdaniem aktorki uwaga mediów koncentruje się na gwiazdach zgromadzonych na widowni, a nie na samym pokazie i jego autorze. Bujakiewicz wspomina pokaz Yves Saint Laurenta sprzed kilkunastu lat, na który gwiazdy przyszły w skromnych, czarnych strojach, by nie konkurować z projektantem.

Do tej pory gwiazda uczestniczyła w kilku zaledwie tego typu imprezach, m.in. poznańskim pokazie Natalii Jaroszewskiej oraz paryskim pokazie Yves Saint Laurenta w 1999 roku, słynnym dzięki kreacji Laetitii Casty. Znana modelka przeszła po wybiegu w stroju złożonym wyłącznie z girlandy kwiatów i długiego trenu. Zdaniem Katarzyny Bujakiewicz pokaz ten mógłby być lekcją dla wielu polskich gwiazd.

– Siedziały tam gwiazdy światowego kina, bo i była Catherine Deneuve, i projektanci tacy jak Jean-Paul Gaultier, ale wszyscy byli solidarnie ubrani na czarno, żeby się nie odznaczać od przepięknego pokazu. Wiele aktorek w skromnych czarnych sukienkach, ciemnych okularach, generalnie było to dla mnie duże wydarzenie mówi aktorka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Bujakiewicz podkreśla, że na paryskim pokazie gwiazdą był projektant i jego modelki, a nie zgromadzeni na widowni goście. Uważa też, że polscy bywalcy pokazów mody powinni uczyć się takiej postawy, uznając, że jest to święto autora kolekcji, a nie okazja do lansowania samych siebie. Aktorce nie podoba się, że po polskich pokazach w mediach pojawiają się informacje, która z gwiazd i w jakiej kreacji się na nim pokazała, a nie o samej imprezie i zaprezentowanych przez projektanta.

– Dlatego nie chodzę na to, bo więcej się pisze o gwiazdach, które przyszły, niż o samym pokazie. Chciałabym się dowiedzieć, jaka kolekcja, jakie modelki, jakie sukienki, jakie marynarki, jakie spodnie, a dowiaduję się tylko, w co była ubrana na przykład Weronika Książkiewicz mówi Katarzyna Bujakiewicz.

W tym tygodniu aktorka zrobiła jednak wyjątek i wzięła udział w pokazie kolekcji #BAROQ&ROLL Tomasza Olejniczaka, stworzonej specjalnie z okazji 5-lecia jego marki Tomaotomo. Twierdzi, że zdecydowała się na to wyłącznie ze względu na projektanta, którego lubi i szanuje.

– Jesteśmy z tego samego miasta i bym miała grupę kibiców pod domem, gdybym tu dzisiaj nie przyszła, zastraszył mnie. Ale uważam, że warto było mnie zastraszyć i zmusić do tego, żeby tu przyjść, bo naprawdę uważam, że było to duże wydarzenie – mówi Katarzyna Bujakiewicz.

W kolekcji #BAROQ&ROLL znalazły się zarówno sylwetki codzienne, jak i wieczorowe, wszystkie inspirowane przepychem baroku i nieśmiertelną stylistyką rockową. Kreacje, utrzymane w odcieniach szarości, czerwieni, czerni, złota i srebra, uszyte zostały z najwyższej jakości tkanin: włoskich gipiur i jedwabi, połączonych z włóknami syntetycznymi.

– Sukienka w sukienkę przepiękna. Bardzo fajna kolekcja, jestem z niego dumna, bo naprawdę od 5 lat przepięknie się rozwija – mówi aktorka.

Na pokazie, który odbył się w Państwowym Muzeum Etnograficznym, gwiazda pojawiła się w sukni autorstwa Tomasza Olejniczaka. Projektant stworzył ją specjalnie dla aktorki na imprezę z okazji światowej premiery nowego modelu Škody w Berlinie.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Inwestycje

Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.