Mówi: | Michel Moran |
Funkcja: | szef kuchni |
Michel Moran twarzą producenta śledzi Lisner
Michel Moran, jeden z trzech jurorów w kulinarnym programie „MasterChef”, wystąpi w reklamie produktów firmy Lisner, producenta przetworów rybnych, past kanapkowych i sałatek rybnych. Przed podjęciem decyzji odwiedził zakład produkcyjny, w którym badał jakości składników i produkcji.
– Po trzech latach w „MasterChefie” miałem różne propozycje reklamowe, które nie były związane z gotowaniem albo z kuchnią, więc nie zgodziłem się, dlatego że jestem kucharzem, i jeżeli mam coś promować i reklamować, to chcę, żeby to było jedzenie – podkreśla Michel Moran, szef kuchni w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Michel Moran, Francuz z hiszpańskimi korzeniami, od 33 lat pracuje w gastronomii, zdobywając doświadczenie w różnych regionach Europy. Dla żony przeprowadził się do Polski. Od 2004 jest szefem kuchni i właścicielem warszawskiej restauracji „Bistro de Paris”, która od 2005 roku jest rekomendowana przez przewodnik Michelin. Przed współpracą z firmą Lisner postanowił odwiedzić zakład produkcyjny.
– Jako kucharz działam, mam 2-3 patelnie w rękach, nie więcej, a tam produkuje się setki ton rocznie. Byłem ciekaw, jak to jest zrobione, jakie produkty są wykorzystywane. Oglądałem całą produkcję, spróbowałem, patrzyłem na dostawy ryb i warzyw, jak są robione kremy, śmietany, sosy, majonezy. Mimo że to jest na wielką skalę, to jest to kuchnia niegotowana, na zimno. To jest przygotowywane ze świeżych produktów i naprawdę bardzo dobrze zrobione. Przekonało mnie to, że będę reklamował coś, co jest dobre, zrobione ze świeżych ryb, ze świeżych produktów, więc nie oszukuje się konsumenta. Sprawdziłem to odwiedzając zakład i próbując produktów – tłumaczy restaurator.
Michel Moran ma doświadczenie w występowaniu przed kamerą – w programie kulinarnym „MasterChef”, w którym bierze udział jako jeden z trzech jurorów, oraz jako kucharz w programie „Doradca smaku”. Przyznaje jednak, że praca na planie programów telewizyjnych różni się od pracy podczas produkcji filmu reklamowego.
– Jest to trochę bardziej stresujące, dlatego że na planie nie ma prawdziwego scenariusza. Nagrywamy siedem godzin, żeby mieć 50 minut programu, a tu reżyser jest wymagający. Każda reklama ma 30 sekund, każda sekunda jest ważna, każdy wyraz twarzy, każde słowo. To jest gra aktorska, która nie jest taka łatwa, a ja nie jestem aktorem. Umiem gotować, ale nie grać – to nie mój zawód i nigdy nie będzie. Dużą pomoc mam tu na planie, ludzie są fajni i cierpliwi. Pierwszy dzień zdjęciowy był bardzo trudny. Wróciłem do hotelu o 5.30 rano. – przyznaje szef kuchni.
Michel Moran wykształcenie zdobywał w paryskiej szkole hotelarstwa Jean Drouanta, a praktyki zawodowe odbywał w pięciogwiazdkowym hotelu Royal Monceau oraz w restauracji Le Jardin”(oznaczonej 2 gwiazdkami Michelin), gdzie szefem kuchni był sam Gabriel Biscaye czy Bernard Loiseau. Gotował m.in. w jednej z najstarszych restauracji w Paryżu Auberge du Vert Galant, w Szwajcarii w hotelu La Reserve oraz w pięciogwiazdkowym hotelu Beau Rivage, w Niemczech – we francuskiej restauracji Erno's Bistro (1 gwiazdka Michelin), w Luksemburgu w restauracji La Lorraine i restauracji Mosconi.
Czytaj także
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-11-14: Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
- 2024-06-14: Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-03-27: Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
- 2024-03-29: Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
- 2024-03-07: Michel Moran: Dzień Kobiet to nie jest pamiątka z PRL-u, to jest międzynarodowe święto. Szacunek należy się każdej kobiecie, nie tylko żonie czy mamie
- 2024-03-20: Michel Moran: W „MasterChef Nastolatki” mamy ambitnych i utalentowanych uczestników. Oni mają nowocześniejsze pomysły niż ja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.