Newsy

Norbi: Jestem hipisem popowym albo discopolowcem undergroundowym. Nie mam dużych wymagań finansowych

2021-03-23  |  06:32

Wokalista niepokoi się o kolegów z branży. Podkreśla, że kryzys spowodowany wybuchem pandemii trwa już bardzo długo i najprawdopodobniej nie zakończy się w najbliższym czasie. Muzycy zarabiają na utrzymanie, głównie grając koncerty i jeżdżąc w trasy koncertowe. Źródło ich dochodu od ponad roku pozostaje zablokowane, a to powoduje duże problemy finansowe. Norbi zaznacza, że na razie nie musi się martwić o swoje finanse. Prowadzi program w telewizji i pracuje w radiu – te prace są dla niego źródłem dochodów.

Wielu artystów martwi się o swoją przyszłość. Norbi zaznacza, że o trudnej sytuacji materialnej muzyków, dźwiękowców i oświetleniowców powinno się mówić, ponieważ osoby spoza branży mogą nie zdawać sobie sprawy z ich problemów.

– Mam szczęście, ponieważ obecnie, gdy nie ma koncertów, mam program. Martwię się jednak o muzyków sesyjnych, ludzi, którzy grają razem z wykonawcą na scenie, i o naszych kolegów oświetleniowców, dźwiękowców – wszystkich, którzy znajdują się po drugiej stronie sceny. Jest im bardzo ciężko. Oczywiście nie mówię tu o muzykach z pierwszych stron gazet, bo oni są milionerami, więc w sensie ekonomicznym jest im to obojętne, czy grają koncerty. W sensie artystycznym zapewne nie – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Norbi.

Prezenter tłumaczy, że większość ludzi utożsamia artystów z ludźmi z pierwszych stron gazet. Tymczasem mnóstwo aktorów czy też muzyków pracuje w teatrach i małych instytucjach kulturalnych. To właśnie dla nich przetrwanie okresu pandemii jest najtrudniejsze.

– Nie wygląda to ciekawie. Gdy są jakieś eventy, chociażby online, to próbujemy wcisnąć naszych przyjaciół, żeby zarobili chociaż parę groszy i mieli co włożyć do garnka. Gdy były wspaniałe lata, to sezon trwał ciągle – zaznacza.

Norbi nie może obecnie narzekać na brak zajęć. Prowadzi program Telewizji Polskiej „Koło fortuny”, a także pracuje w radiu. Przyznaje, że będąc artystą estradowym, zawsze warto mieć alternatywne zajęcie. Dzięki temu poczucie stabilności finansowej oraz komfort psychiczny są znacznie większe.  

– Pracuję w Radiu Rekord, więc jestem spokojny. Nie są to takie zarobki jak w telewizji czy na scenie, ale ja jestem hipisem popowym czy też discopolowcem undergroundowym, więc nie mam nie wiadomo jak dużych wymagań. Poza tym jestem już długo na rynku, więc jakoś sobie radzę. W radiu pracuję od 1994 roku. Nawet gdy byłem u szczytu kariery, nie odszedłem. Jestem pracownikiem etatowym jak większość ludzi. Dla mnie i mojej rodziny to naprawdę dobra sytuacja – tłumaczy prezenter.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.