Newsy

Omenaa Mensah: zwycięstwo Osi oznacza, że Polacy są gotowi na nieco więcej egzotyki

2015-01-09  |  06:50
Mówi:Omenaa Mensah
Funkcja:prezenterka telewizyjna
Firma:założycielka i prezes Omenaa Foundation
  • MP4
  • Polacy stają się coraz bardziej tolerancyjni – uważa Omenaa Mensah. Zwycięstwo czarnoskórej Osi Ugonoh w programie „Top Model” jest jej zdaniem przejawem zmian zachodzących w polskim społeczeństwie. Prezenterka przyznaje, że spotkała się już z Osi i rozmawiała z nią o ewentualnej współpracy przy projektach dotyczących tolerancji.

    Osi Ugonoh urodziła się w Gdańsku, ale obecnie mieszka w Irlandii, gdzie studiuje. Jej rodzice pochodzą z Nigerii. W listopadzie 2014 roku 20-latka zwyciężyła w czwartej edycji telewizyjnego show „Top Model”. Niekwestionowaną faworytką jurorów programu była Marta Sędzicka, czarnoskóra modelka zaskarbiła sobie jednak sympatię widzów. Niemal od pierwszego odcinka wygrywała w internetowych sondażach typujących zwycięzcę programu. Omenaa Mensah nie ma wątpliwości, że sukces Osi świadczy o zmianach, jakie zachodzą w Polsce.

    Jest to delikatny sygnał, że część społeczeństwa jest gotowa na trochę większą porcję egzotyki w Polsce. Jeśli chodzi o samą Osi, to szczerze, radziłabym jej pomyśleć o karierze gdzieś na zachodzie Europy i oczywiście zapraszam ją do projektów związanych z tolerancją, które będę realizować w tym roku – mówi Omenaa Mensah w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Prezenterka spotkała się już z Osi Ugonoh i rozmawiała z nią o ewentualnej współpracy przy projektach realizowanych przez jej fundację w zakresie krzewienia tolerancji.

    Fundacja Omeny Mensah działa na trzech obszarach: edukacji, tolerancji i współpracy gospodarczej między Polską a Afryką. Obecnie prezenterka zbiera pieniądze na wybudowanie szkoły w Ghanie.

    Tego będzie bardzo dużo, m.in. cała paleta od wydarzeń lutowych, po wyjazdy do Afryki, ale o tym na razie nie chciałabym mówić, bo naprawdę plany są bardzo szerokie. I tylko, żeby czasu starczyło na realizację tego wszystkiego. To będzie rok tolerancji – mówi Omenaa Mensah.

    Działalność charytatywną prezenterki postanowił niedawno wesprzeć Tomasz Olejniczak. Specjalnie dla niej właściciel marki Tomaotomo zaprojektował sportowe bluzy z napisem #Tolerance. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na działalność fundacji prowadzonej przez prezenterkę.

    Tomek Olejniczak, mój serdeczny kolega, świetny projektant, zaprojektował specjalnie dla mojej fundacji kolekcję bluz z hashtagiem tolerancji – #Tolerance. Oczywiście zapraszam wszystkich do zakupu tych bluz, bo część dochodu będzie przekazywana na cele statutowe mojej fundacji, a zwłaszcza na cele związane właśnie z tolerancją. Bardzo dziękuję Tomkowi, że zechciał wziąć udział w tym projekcie – mówi Omenaa Mensah.

    Akcję wsparła także Zofia Ślotała. Stylistka razem z Omenaą Mensah wzięła udział w sesji zdjęciowej, która odbyła się na dachu jednej z warszawskich kamienic. Obie ubrane były w proste czarne spodnie i bluzy sygnowane przez Tomaotomo.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Firma

    Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

    Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

    Media

    Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

    Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.