Mówi: | Omenaa Mensah |
Funkcja: | prezenterka telewizyjna |
Firma: | założycielka i prezes Omenaa Foundation |
Omenaa Mensah: zwycięstwo Osi oznacza, że Polacy są gotowi na nieco więcej egzotyki
Polacy stają się coraz bardziej tolerancyjni – uważa Omenaa Mensah. Zwycięstwo czarnoskórej Osi Ugonoh w programie „Top Model” jest jej zdaniem przejawem zmian zachodzących w polskim społeczeństwie. Prezenterka przyznaje, że spotkała się już z Osi i rozmawiała z nią o ewentualnej współpracy przy projektach dotyczących tolerancji.
Osi Ugonoh urodziła się w Gdańsku, ale obecnie mieszka w Irlandii, gdzie studiuje. Jej rodzice pochodzą z Nigerii. W listopadzie 2014 roku 20-latka zwyciężyła w czwartej edycji telewizyjnego show „Top Model”. Niekwestionowaną faworytką jurorów programu była Marta Sędzicka, czarnoskóra modelka zaskarbiła sobie jednak sympatię widzów. Niemal od pierwszego odcinka wygrywała w internetowych sondażach typujących zwycięzcę programu. Omenaa Mensah nie ma wątpliwości, że sukces Osi świadczy o zmianach, jakie zachodzą w Polsce.
– Jest to delikatny sygnał, że część społeczeństwa jest gotowa na trochę większą porcję egzotyki w Polsce. Jeśli chodzi o samą Osi, to szczerze, radziłabym jej pomyśleć o karierze gdzieś na zachodzie Europy i oczywiście zapraszam ją do projektów związanych z tolerancją, które będę realizować w tym roku – mówi Omenaa Mensah w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Prezenterka spotkała się już z Osi Ugonoh i rozmawiała z nią o ewentualnej współpracy przy projektach realizowanych przez jej fundację w zakresie krzewienia tolerancji.
Fundacja Omeny Mensah działa na trzech obszarach: edukacji, tolerancji i współpracy gospodarczej między Polską a Afryką. Obecnie prezenterka zbiera pieniądze na wybudowanie szkoły w Ghanie.
– Tego będzie bardzo dużo, m.in. cała paleta od wydarzeń lutowych, po wyjazdy do Afryki, ale o tym na razie nie chciałabym mówić, bo naprawdę plany są bardzo szerokie. I tylko, żeby czasu starczyło na realizację tego wszystkiego. To będzie rok tolerancji – mówi Omenaa Mensah.
Działalność charytatywną prezenterki postanowił niedawno wesprzeć Tomasz Olejniczak. Specjalnie dla niej właściciel marki Tomaotomo zaprojektował sportowe bluzy z napisem #Tolerance. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na działalność fundacji prowadzonej przez prezenterkę.
– Tomek Olejniczak, mój serdeczny kolega, świetny projektant, zaprojektował specjalnie dla mojej fundacji kolekcję bluz z hashtagiem tolerancji – #Tolerance. Oczywiście zapraszam wszystkich do zakupu tych bluz, bo część dochodu będzie przekazywana na cele statutowe mojej fundacji, a zwłaszcza na cele związane właśnie z tolerancją. Bardzo dziękuję Tomkowi, że zechciał wziąć udział w tym projekcie – mówi Omenaa Mensah.
Akcję wsparła także Zofia Ślotała. Stylistka razem z Omenaą Mensah wzięła udział w sesji zdjęciowej, która odbyła się na dachu jednej z warszawskich kamienic. Obie ubrane były w proste czarne spodnie i bluzy sygnowane przez Tomaotomo.
Czytaj także
- 2024-05-29: Tomasz Ciachorowski: Publiczna służba zdrowia wymaga reform. Kiedy chciałem zapisać się do gastrologa, to okazało się, że na wizytę muszę czekać pół roku
- 2024-05-21: Tomasz Ciachorowski: Po czterdziestce nasze ciało nie jest już tak sprawne jak wcześniej. Imają się go różne choroby, dolegliwości i łatwiej o infekcje
- 2024-02-21: Joanna Trzepiecińska i Tomasz Dedek znowu małżeństwem. Aktorzy grają parę w spektaklu „Jak Zabłocki na mydle”
- 2024-04-22: Tomasz Dedek: Trzy dekady temu wziąłem udział w zdjęciach do „Listy Schindlera” Stevena Spielberga. Film był za długi i niestety cały mój wątek wycięli
- 2024-04-12: Tomasz Dedek: My aktorzy jesteśmy trochę próżni i dzięki temu zawodowi chcemy być znani. Kiepsko, jeśli nikt nas nie poznaje na ulicy
- 2024-03-21: Joanna Trzepiecińska: Z „Rodziny zastępczej” mam same dobre wspomnienia. Do dziś odcinam kupony sympatii widzów
- 2023-12-28: Tomasz Kammel: Kiedyś wymyśliłem, że gdy pracuję w Sylwestra, to tym samym gwarantuję sobie, że kolejny rok będzie świetny. I tego się trzymam od ponad 20 lat
- 2024-01-09: Tomasz Kammel: Wkrótce będę realizował pewien projekt związany z edukacją dzieci. Chodzi o to, by już dziś mogły się one rozwijać pod kątem kompetencji przydatnych w przyszłości
- 2023-12-22: Tomasz Kammel: Obawę o pracę ma każdy człowiek, który pracuje. Ja przez 27 lat w mediach starałem się robić swoje i dostosowywać się do zmian
- 2024-01-18: Robert Kupisz: Uczyłem tańca Edytę Herbuś i Tomka Barańskiego. Strasznie się mnie bali, ale dzięki temu reprezentują bardzo wysoki poziom taneczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.