Newsy

Piotr Rogucki o udziale w MBTM: czuję się jak Hans Kloss, który wszedł w szeregi wroga

2014-05-05  |  07:20
Piotr Rogucki, wokalista i lider zespołu Coma, wiosną zaskoczył wszystkich fanów oraz dziennikarzy, przyjmując propozycję zostania jurorem w talent-show – „Must Be The Music. Tylko Muzyka”. Jak tłumaczy, jego decyzja była podyktowana potrzebą wzmocnienia polskiej kultury.

Wokalista, do tej pory stroniący od pokazywania się w ogólnopolskiej telewizji, zdaje sobie sprawę z tego, że swoim zachowaniem zaskoczył wielu fanów. Nie żałuje jednak swojej decyzji i przekonuje, że wkrótce sympatycy jego muzyki przebaczą mu występ w Polsacie.  

Część ludzi nie rozumie tej decyzji, ale wiem, że fani po latach przyznają rację moim działaniom. Zapewniam więc, że nie zerwałem kontaktów z podziemiem, tylko przenoszę alternatywny sposób myślenia na inny poziom. Myślę, że jeżeli traktujemy telewizję jako wroga, to zamykanie się przed nią nie sprawi, że zmieni ona sposób działania. Ja się czuję w tej sytuacji trochę jak Hans Kloss, który wszedł w szeregi wroga. Staram się działać w dywersji, czyli przykładowo pokazywać, że nawet w kulturze masowej warto zwrócić uwagę na pewne treści – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Rogucki.

Rogucki dołączył do grona jurorów VII edycji talent-show, zastępując Wojtka „Łoza” Łozowskiego. Oprócz niego muzyków ocenia Kora, Adam Sztaba oraz Elżbieta Zapendowska. Jak przyznaje wokalista, nie była to decyzja podjęta pochopnie.

Dojrzewało to we mnie z dnia na dzień. Jest to działanie spowodowane latami przemyśleń i obserwacji rozwoju kultury oraz rynku muzycznego. Dochodzę do wniosku, że w Polsce istnieje problem dostępu wyższej kultury do szerszej publiczności. W czasach, gdy ja się wychowywałem, programy kulturalne nie były skierowane do wąskiej grupy odbiorców, a dostęp do nich nie ograniczał się tylko do widzów TVP Kultura – stwierdza Rogucki.

Lider Comy wyjaśnia także, co było głównym powodem udziału w nowym przedsięwzięciu. Rogucki ma zamiar jak najmocniej promować młodych i zdolnych artystów, których muzyka będzie naprawdę wartościowa. Wokalista ma zamiar robić to nawet za cenę popularności wśród fanów.

Szeroko pojęta kultura, nawet ta masowa, kiedyś była bardziej dostępna i stała na dużo wyższym poziomie. Próbuję odzyskać wartość kultury poprzez uczestnictwo w programie. Chcę wskazać ludziom to, co z mojego punktu widzenia jest godne uwagi, a co oni mogą wyciągnąć swoimi głosami na światło dzienne. Funkcjonujemy w takim świecie, że musimy umieć pogodzić pewne tematy. Jeżeli więc mogę pojawić się w popularnym programie i w jakiś sposób przemycać tam wartościowe treści kosztem utraty wiarygodności, to będę to robił – dodaje wokalista.

Piotr Rogucki to wieloletni lider rockowej formacji Coma. Wraz z nią wydał sześć krążków. Ostatni w 2013 roku pt. „Don’t Set Your Dogs On Me”. Rogucki ma na swoim koncie także dwie solowe płyty. Ostatnia z nich – „95-2003” – ukazała się w 2012 roku. Program „Must Be The Music. Tylko Muzyka” gości na antenie Polsatu od 2011 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.